January 2009

Ferrari a McLaren majú k sebe bližšie

31. january 2009 at 17:23 | Didi |  NEWS
McLaren a Ferrari, jedni z najúhlavnejších rivalov v F1, majú k sebe mimo trate napodiv bližšie.

Hovorca Ferrari Luca Colajanni strávil v utorok deň v továrni vo Wokingu, na stretnutí s Ronom Dennisom a s ostatným personálom. "Ak by ste mi pred rokom povedali, že urobím toto, neveril by som vám," vyjadril sa Colajanni.

McLaren bol v roku 2007 pokutovaný rekordnou sumou 100 miliónov $ a taktiež mu boli odobraté všetky body pre ich zainteresovanosť v špinážnej afére, keď unikli všetky technické dáta Ferrari. Vtedy začalo Ferrari súdny proces proti ich rivalom z McLarenu.

Auto Ferrari je už v súlade s pravidlami

30. january 2009 at 15:55 | Didi |  NEWS
Po odprezentovaní nového Ferrari si mnohý všimli, že vzhľad zadnej časti výfukového otvoru je údajne v rozpore s rozsiahlymi technickými predpismi. Ferrari však urobilo potrebné úpravy a teda výfuková rúra je už v súlade s pravidlami.

Na nelegálnu úpravu výfuku F60 upozorňovali súperi, medzi nimi i Pascal Vasselon z Toyoty, ktorý počas testov v Algarve pocedal: "Očakávame, že sa zadná časť auta Ferrari veľmi rýchlo zmení, pretože není v súlade s pravidlami."

Pôvodne bolo Ferrari podľa technických pravidiel pre rok 2009 v poriadku, ale počas jednania Technickej pracovnej skupiny došlo v septembri (září) k zmene. V tej dobe sa rozhodlo, že výfuky budú považované za súčasť karosérie auta.


 Zdroj: f1sports.cz  

Ďalšie mestké preteky v Ríme? Pre Montezemola nemysliteľné...

29. january 2009 at 11:59 | Didi |  NEWS
Čoraz častejšie sa vyskytujú dohady o uskutočnení mestkých pretekov v hlavnom meste Talianska v Ríme. S touto myšlienkou prišiel Maurizio Flammini, jeden zo zakladateľov MS superbikov, ktorý predstavil projekt organizovania rímskej Grand Prix primátorovi Giannimu Alemannovi a neskôr i šéfovi Formule 1 Berniemu Ecclestonovi v Madonna di Campiglio.

Prezidentovi Ferrari Luca di Montezemolovi sa ale podľa Gazzetty dello Sport mestké trate moc nepozdávajú a tento projekt odsudzuje ako ´nemysliteľný´. Ak by ale šlo o jednorazové podujatie Grand Prix Ríma, možno by sa o tom, podľa jeho slov, dalo diskutovať.

Flammini povedal: "Naše hypotézy sú, byť pripravení pre rok 2011, ale nevadilo by keby sme to stihli aj skôr.

NOVA Sport bude vysielať už aj tréningy!

27. january 2009 at 23:58 | Didi |  NEWS
Všetci fanúšikovia Formule 1 zbystrite pozornosť!

Každý, kto má to štastie a má doma českú športovú stanicu NOVA Sport (predtým Galaxia Sport) si bude už tento rok môcť pozrieť všetky tréningy F1. Potvrdil to český server f1sports. To znamená, že fanúšik sa dočká kompletného servisu - 1. a 2. tréningy v piatky, 3. tréningy + kvalifikácie v soboty a závody v nedele.

Pre tých, ktorý nechytajú túto stanicu, sa budeme snažiť prinášať tréningy online.


     Zdroj: f1sports.cz     

Dennis: Ešte vždy sa mi vylúdi úsmev pri spomienke, keď Kimi vyhral majstrovstvá

26. january 2009 at 15:20 | Didi |  NEWS
Ron Dennis prezradil, prečo počas posledných rokov za jeho funkčné obdobie v pozícii šéfa tímu, Juan Pablo Montoya, Kimi Raikkonen a Fernando Alonso z McLarenu odišli.
V rozhovore pre časopis F1 Racing, Dennis (ktorý vyhlásil pred dvoma týždňami, že končí ako šéf tímu McLaren) odhalil príčiny, prečo rozviazal kontrakty s jednými z najlepšie jazdiacich talentov F1 za posledné roky.

Podľa Dennisa hlavný dôvod odchodu Montoya, ktorý znie možno prekvapivo, bol ten, že Montoya nechcel odísť len kvôli McLarenu ale hlavne, chcel odísť z tohto športu.

"Cítil som, že bol rozčarovaný z Formule 1 ako celku, a preto sa v našom tíme cítil nepríjemne. Najväčšie rozčarovanie bolo v dôsledku zranenia na začiatku sezóny 2005. Potom sa už nemohol dostať do dobrej nálady."

Video: Rozhovor s Kimim (2. deň Raly Laponska)

25. january 2009 at 20:30 | Didi |  VIDEOS
V druhý deň Rally bol už Kimi Raikkonen viac zhovorčivejší a vyjadril sa pre fínsku televíziu MTV3. Tu je rozhovor aj s prekladom (čas okolo 0:40 na videu):
KR: "Bolo to veľmi pekné. Toto bola moja prvá rally a predtým sme mohli urobiť len okolo 60 kilometrov, čo sa týka testovania, ale stále sme sa zabávali."

O: Mali ste vôbec obavy, v prvý úsek cesty, keď ste sedeli v aute s vaším skúsenejším spolujazdcom?

KR: "Nie, naozaj nie. Bolo to samozrejme aj vzrušenie, ktoré je myslím normálne, ale mal som vedľa seba profesionálneho spolujazdca, a teda bolo jednoduché jazdiť."


      Zdroj: youtube.com, MTV3


Video: Rozhovor s Kimim (1. deň Rally Laponska)

25. january 2009 at 20:08 | Didi |  VIDEOS
Rozhovor s Kimim Raikkonenon v 1. deň Rally vo Fínsku (na videu v čase okolo 1:45):
Fín Kimi Raikkonen neposkytol v 1. deň svojho debutového účinkovania na Relly Laponska žiadny rozhovor pre médiá a zostal stále za dverami jeho Fiatu. Bývalý jazdec Formule 1, Fín Jyrki Jarvilehto (známejší ako "JJ Lehto") sa ku Kimiho mlčaniu vyjadril s humorom: "Možno sú jeho dvere zamrznuté, je to talianske auto, takže sa to mohlo ľahko stať!"

Kimi si ale na prehodenie pár slov s jeho súperom našiel čas.

Video: Kimi Raikkonen - Rally Laponska 2009

25. january 2009 at 19:14 | Didi |  VIDEOS


       Zdroj: youtube.com     

Kimi skončil v Rally Laponska na peknom 13. miesto

24. january 2009 at 21:17 | Didi |  Kimi in rally - season 09
Včera začal Kimi svoje debutové relly dobrodružstvo. Hneď v prvý deň presvedčil svojimi výkonmi, keď v severnom Fínsku dosiahol skvelé 16. miestov jeho triede.

Spolu s jeho spolujazdcom Kaj Lindstromom, zvládol všetkých šesť postupov vo Fiat Grande Punto S2000. Na konci dňa obsadil 16. miesto v jeho triede z celkových 60-tich štartujúcich. Kimiho rozdiel na lídra Jari Ketomaa bol 3 minúty a 28 sekúnd.

Výsledky (piatok, 23.1.09):

Videá: Kimi - majster sveta F1 2007

23. january 2009 at 22:56 | Didi |  VIDEOS
Tu je pár videí, kedy sa Kimi konečne dočkal zaslúženého titulu (ak Vám video nepôjde, kliknite naň viackrát):
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© kimiraikkonen.er.cz / raikkonen-f1.blog.cz | Kimi Raikkonen Fan Site | © 2008 - 2018, All Rights Reserved |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------