February 2010

Kimi: Atmosféra v rely sa mi páči

22. february 2010 at 13:04 | Didi |  NEWS
Rozhovor s Kimim Raikkonenom:

Rozprávali ste sa s Ramim a ďalšími jazdcami rely o vašom prechode (do WRC) a aká bola najlepšia rada, ktorú ste dostal?

"Je to trochu podobný príbeh. Samozrejme som sa o motošporte rozprával s mojím bratom a s mojimi kamarátmi, ale napokon sú to len reči, riadenie auta je niečo, čo musíte urobiť sám."

Ste Iceman, ale našiel ste povrch, ktorý uprednostňujete?

"Zatiaľ nie, pretože som ešte všetko nevyskúšal. Asfalt bude pre mňa možno známejší, ale to uvidíme, keď sa naň dostaneme."

Aká je atmosféra v servise rely v porovnaní s atmosférou v padoku F1 (je to viac neformálne, menej kúzelné, je jedlo lepšie?)?

"Je to veľmi odlišné od F1, to je samozrejmé. Z toho, čo som zatiaľ videl, atmosféra rely sa mi páči. Ale je to len moja prvá rely, potrebujem čas, aby som sa s celým prostredím oboznámil lepšie."

Kimi Raikkonen testoval na Rely Mexiko

21. february 2010 at 19:39 | Didi |  NEWS
Juniorsky tím Citroen má za sebou testy pre mexickú rely. Tieto testy začali prvým dňom s Raikkonenom a druhý deň ho ukončili s Ogierom. Keďže Fína trápil chrbát, v sobotu mohol pokračovať len Ogier.

Toto stretnutie bolo určené pre prípravu na Rely Mexika, ale podmienky neboli ideálne. Po daždi bolo na ceste blato. V dopoludňajších hodinách teda musel tím kvôli terénu zmeniť základné nastavenie. Jazdy boli prerušované krátkymi prestávkami. Tím pracoval hlavne na úprave závesu a diferenciálov.

Video: Rely Švédska - Kimi a Kaj v RS15 - pohľad z palubnej kamery ich auta

21. february 2010 at 12:31 | Didi |  VIDEOS
10-minútové video zaznamenávajúce jazdu Kimiho Raikkonena v rýchlostnej skúške č. 15, v ktorej bol Fín napokon šiesty najrýchlejší:


Fotky: Autosport (Február 2010) II

20. february 2010 at 19:40 | Didi |  NEWS
Skeny z magazínu Autosport:


(klikni na obrázok pre zväčšenie a zobrazenie všetkých fotiek)

Videá - Eurosport review: Rely Švédska (1.-3. deň)

20. february 2010 at 12:54 | Didi |  VIDEOS
Pozrite si 3 videá, 25-minútové ohliadnutia za švédskou rely, ktoré zhrňujú to najpodstatnejšie v každej jednej etape.

Pozn: Ak vám videá nefungujú, kliknite si pre ne TU (deň 1), TU (deň 2) a TU (deň 3).


Kovalainen o rely a o Kimim

19. february 2010 at 20:50 | Didi |  NEWS
Heikki Kovalainen odhalil, že odmietol príležitosť zajazdiť si na nedávnej arktickej rely, pretože cítil, že by to nebolo fér voči Lotusu. Potreboval by viac času, pretože by to nemusel stíhať povinnosti v F1. Fín ale dodal, že časom bude chcieť zase vyskúšať závod rely a mohol by sa ho zúčastniť už toto leto.

Heikki sa ďalej vyjadril i o svojom krajanovi Kimim Raikkonenovi, ktorý prešiel z F1 do WRC. Verí, že majster sveta F1 z roku 2007 bude, i napriek nehodám v Laponsku a švédskej rely, čoskoro konkurencieschopný.

"Myslím, že tam (vo WRC) bude dobrý," povedal Kovalainen. "Myslím, že závody rely, ktoré má už za sebou, proti naozaj dobrým jazdcom, boli naozaj náročné a podľa mňa je treba dať tomu trochu čas, už túto sezónu by mohol byť dosť konkurencieschopný a získať nejaké dobré výsledky."

"Dostal sa do dobrého tímu, má dobré auto a dobrého spolujazdca, takže ihneď to začne všetko funogvať a myslím, že to bude dobré," povedal Kovalainen.

Poradie MS WRC 2010 + bodovací systém

19. february 2010 at 12:24 | wrc.com |  Kimi in rally - season 2010

Konečné poradie jazdcov:

Poradie jazdcov

Ak majú dvaja, alebo viacerí jazdci rovnaký počet bodov (vrátane nuly), ich pozície sú určené podľa kvality ich skončenia pretekov (ako sa umiestňovali v RS).

Konečné poradie tímov:

Poradie tímov

V pohári konštruktérov bojujú štyri tímy. Tímy nominujú dve autá na rely, ktoré budú pre nich zbierať body. Body sú prideľované rovnakým systémom ako u jazdcov. Ak dva alebo viacero továrenských tímov má rovnaký počet bodov (vrátane nuly), ich pozícia v šampionáte je určená podľa kvality ich skončenia pretekov. V rámci tohto systému je jedno prvé miesto lepšie ako akýkoľvek počet druhých miest, jedno druhé miesto je lepšie ako akýkoľvek počet tretích miest, atď..

Boduje sa systémom:

1.miesto25 bodov
2.miesto18 bodov
3.miesto15 bodov
4.miesto12 bodov
5.miesto10 bodov
6.miesto8 bodov
7.miesto6 bodov
8.miesto4 body
9.miesto2 body
10.miesto1 bod

Vyhrabať auto zo snehu bola poriadna makačka, hovorí Raikkonen

18. february 2010 at 17:25 | eWRC.cz |  NEWS
Kimi Raikkonen si vo Švédsku odbil svoju premiéru s autom WRC v šampionáte majstrovstiev sveta. V rozhovore pre reportérov rádia Crash.net sa Fín rozpovedal o svojich pocitoch.

"Určite sme mohli dosiahnuť lepšieho umiestnenia nebyť tej driny, ktorú sme si v piatok prežili pri vyhrabávaní našeho auta zo snehovej bariéry. Nakoniec sme sa ale do cieľa dostali a dosť sme sa toho naučili. Vedeli sme, že sa bude jednať o veľmi náročnú rely. V priebehu súťaže sme sa postupne zlepšovali, čo bol napokon aj náš prvotný cieľ," hovorí Kimi.

"Samozrejme som trochu sklamaný, že sme v snehu stratili veľa času, ale to je súčasť rely. Je omnoho ľahšie, keď už idete druhýkrát. Musím priznať, že v prvej a druhej etape sme pre niektoré skúšky nemali príliž dobrý rozpis, čo má obrovský dopad. Som si istý, že všetky získané skúsenosti zúročíme pri ďalšom štarte. Získavanie skúseností je pre nás v tejto chvíli to najdôležitejšie, a až ich budeme mať, tak budeme môcť trochu viac "zatlačiť na pílu"."

"Moje pocity ale nie sú zlé. Som si istý, že na šotoline bude všetko jednoduchšie, pretože s ňou mám niečo málo skúseností z minulosti. Na snehu to pre mňa vždy bolo dosť ťažké. Uvidíme budúci týždeň na testovaní a dúfajme, že sa budeme zlepšovať."

Kimi: Ani Sibelius nezložil ako prvú Finlandiu

18. february 2010 at 13:11 | Didi |  NEWS
Kimi Raikkonen na svoju oficálnu stránku napísal svoje dojmy z Rely Švédska:

"Švédska rely bola moja prvá vo WRC s autom WRC. Cieľom bolo dokončiť preteky a to bola najpozitívnejšia vec, ktorú sme cez víkend dosiahli.

Samozrejme, urobil som pár hlúpych chýb, ktoré nemuseli byť. Tvrdo sme za ne zaplatili a to nám dosť pokazilo náš výsledok.

Švédska rely je veľmi náročný závod. Cesty sú pokryté zaneženým ľadom. Ak vyjdete z vyjazdenej stopy, je tam jemný sneh a ľahko sa na ňom môžete pošmyknúť. Keď sa sneh dostane po celom vašom aute, nemôžete nič vidieť - a môžete naraziť do snehovej bariéry.

To sa stalo nám. Išli sme pomaly, ale uviazli sme v jemnom snehovom múre. Musel som zobrať lopatu a začať vyhrabávať auto.

Kimi: Som rád, že mám fanúšikov, ktorí mi fandia aj teraz v rely

17. february 2010 at 17:31 | Didi |  NEWS
Na Rely Švédska nebolo novinára, ktorý by sa nepokúšal získať exkluzívny rozhovor s Kimim Raikkonenom.

Jazdec juniorskeho tímu Kimi Raikkonen sa po celý čas snažil v cieli vyhýbať rozhovorom a pred novinármi sa skrýval v servisnom stane Citroenu. Čo bolo neuveriteľné je, že novinári sa cez noc stali skutočnými paparazzi a vznikla otázka, ako hovoriť s Kimi bez toho, aby bol podráždený poskytovaním ďalšieho rozhovoru.

Lina Arnautova fotila Raikkonena tri bez bez toho, aby sa ho hocičo opýtala, len mu v servisnom stane Citroenu popriala veľa šťastia.

Mechanici potvrdili, že po formuli 1 je Kimi veľmi nedôverčivý voči tlači, bulváru a paparazzi.

Zdalo sa, že Kaj Lindstrom nie je len Kimiho spolujazdec, ale aj tlačový zástupca. Preto sa Lina rozhodla začať rozhovor s ním.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© kimiraikkonen.er.cz / raikkonen-f1.blog.cz | Kimi Raikkonen Fan Site | © 2008 - 2018, All Rights Reserved |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------