February 2010

Arnall: Kimi si musí zvykať na ranné vstávania

15. february 2010 at 18:03 | Didi |  NEWS
Raikkonenov osobný tréner Mark Arnall sa neznepokojuje faktom, že Kimiho Raikkonena trápila dĺžka spánku v Rely Švédska.

Závodné dni v rely sú omnoho dlhšie ako v F1.

"Do rely mustíte prísť tak odpočinutý, ako sa len dá. S tým, aké dlhé závodné dni sú, nemôžete robiť nič. Rely je viac únavné ako víkend v F1. V tejto rely vstávate minimálne o 5. ráno," hovorí Arnall.

"V F1 jazdíte autom napríklad v piatok 12-16 kôl v prvom tréningu a o niečo viac v druhom tréningu. Potom sa koná stretnutie s inžiniermi a vraciate sa do hotela. Tu (v rely) jazdíte oveľa viac a musíte sa dlhšie koncetrovať, zobúdzate sa skoro ráno a idete spať neskoro v noci," porovnáva športy Arnall.

Nogier: Kimi predviedol pozoruhodný štart

15. february 2010 at 12:35 | Didi |  NEWS
I napriek Raikkonenovej nehode bol šéf junioskeho tímu Citroen jeho výkonom na švédskej rely potešený.

"Kimi predviedol pozoruhodnú premiéru na svojom prvom WRC podujatí s nami," povedal Nogier.

"Držíme sa podľa plánu, ktorý sme mali vopred stanovený. Kimi sa postupne zrýchľuje, ale tiež si zachoval pokoj popri všetkých nových vecí, ktoré sa musel naučiť."

Kimi: Cítim, že sa zlepšujem

14. february 2010 at 23:17 | Didi |  NEWS
Kimi Raikkonen má za sebou prvú rely v aute Citroenu C4 a na začiatku sezóny WRC odviedol vo švédskej rely skvelý výkon. Fín zachádzal v rýchlostných skúškach výborné časy, v sobotu dokonca zašiel šiesty najrýchlejší čas.

"Bolo to naozaj povzbudové podujatie, ktoré mi umožnilo toľko sa toho naučiť," hovorí Kimi. "Od začiatku do konca som cítil, že sa stále zlepšujem, čo som i očakával, keď človek strávi viac času v aute. Samozrejme, stále sa máme čo učiť, pretože všetky pocity sú úplne iné ako som mal v F1. Ale prišiel som na to, ako používať poznámky a tiež som trochu lepšie pochopil auto. Chceli sme mať nejaké väčšie skúsenosti s autom a hlavne dostať sa do cieľa, takže sme dosiahli všetko, čo sme tento víkend chceli dosiahnuť. Už sa teším na nasledujúcu rely v Mexiku, ktorá sa jazdí na šotoline. Myslím si, že by to malo byť pre mňa ľahšie.

Kimiho spolujazdec Kaj Lindstrom sa vyjadril: "Keď sedíte vedľa jazdca ako je Kimi, neočakávate nič iné, ako úžasný talent, ale musím povedať, že (Kimi) tento víkend prekvapil ešte aj mňa. Jazdil tempom, ktoré bolo rýchle, ale pod kontrolou: nešli sme nejak bláznivo alebo riskantne. Dnes sme stavali na pokroku, ktorý sme urobili v predchádzajúcich dňoch."

Mikko Hirvonen víťazom Rely Švédska

14. february 2010 at 17:10 | SITA, Didi |  Kimi in rally - season 2010
Fínsky jazdec Miko Hirvonen sa stal víťazom Rely Švédska, úvodného podujatia seriálu majstrovstiev sveta 2010. Hirvonen jazdiaci na Forde Focus prišiel do cieľa so 42,3-sekundovým náskokom pred druhým v poradí šesťnásobným majstrom sveta Sébastienom Loebom z Francúzska. Tretí skončil ďalší fínsky pilot Jari-Matti Latvala.

"Je to absolútne fantastické. Som šťastný, že sa mi to podarilo. Neviete si predstaviť, aký som bol nervózny. Je to pre mňa perfektný štart do sezóny. Musím však pokračovať v tomto tempe, aby som bol úspešný aj nabudúce," poznamenal víťaz, pre ktorého to bolo 99. podujatie od jeho debutu v roku 2002 a 12. víťazstvo.

Videá: Rely Švédska - 2. etapa

14. february 2010 at 16:00 | Didi |  VIDEOS
Krásne videá, odporúčam pozrieť.

Prvé video zaznamenáva, ako sa Kimi (v RS10) dostal do snehovej bariéry, ale vďaka divákom, ktorí mu rýchlo prišli pomôcť, stratil len niekoľko sekúnd:



A tu sú ďalšie zostrihy z druhej etapy (zo soboty):

Rely Švédska: Výsledky dnešných rýchlostných skúšok (14.2.2010)

14. february 2010 at 13:35 | Didi |  Kimi in rally - season 2010

RS (rýchlostná skúška) číslo 17:

Kimi Raikkonen so spolujazdcom Kajom Lindstromom zašli na tejto rýchlostnej skúške jedenásty najlepší čas a tým sa opäť posunuli, i keď len o jednu pozíciu. Včera boli po druhej etape na 35 mieste, momentálne je to 34. pozícia.

RS18:

Zdá sa čoraz pravdepodobnejšie, že víťazom švédskej rely bude Mikko Hirvonen, ktorý v RS18 Loebovi ušiel o ďalších 7 sekúnd. Hirvonenov náskok sa tak na druhého navýšil na takmer 24 sekúnd.

Kimi Raikkonen v tejto skúške stratil vyše dvoch minút (28. najlepší čas), diváci potvrdili, že mal poškodené pravé predné koleso (pravdepodobne defekt). Celkovo Kimi s Kajom strácajú niečo cez 37 minút a v priebežnom poradí sa priblížili ku top 30, sú na 32. mieste.

RS19:

Po RS19 je v priebežnom poradí prvý Hirvnonen (Ford) s už 32 sekundovým náskokom pred druhým Loebom (Citroen). Tretí je Latvala (Ford), štvrtý Sordo (Citroen) a na piatom mieste je Ogier (Citroen). Kimi Raikkonen sa pomaly posúva hore, je 31.. V RS19 zašiel opäť jedenásty najlepší čas.

"Náročná skúška, ale OK. Je to pre nás prvá naozajstná rely. Stále sa učím," hovorí Kimi.

RS20:

Kimi na Citroene C4 WRC zašiel v tejto skúške 11. najrýchlejší čas a celkovo zostáva na 31. mieste. Na prvého Hirvonena stráca 38 minút.

Kimiho časová strata sa zrodila najmä v piatok, keď bývalý jazdec F1 takmer 25 minút odhadzoval sneh, keďže auto sa dostalo do snehovej bariéry. Kimimu vtedy neprišiel nik na pomoc.

Záverečná RS21:

Fínsky jazdec Miko Hirvonen sa stal víťazom Rely Švédska, úvodného podujatia seriálu majstrovstiev sveta 2010. Hirvonen jazdiaci na Forde Focus prišiel do cieľa so 42,3-sekundovým náskokom pred druhým v poradí šesťnásobným majstrom sveta Sébastienom Loebom z Francúzska. Tretí skončil ďalší fínsky pilot Jari-Matti Latvala.

Na štvrtom mieste sa celkovo umiestnil Dani Sordo a piate miesto patrí Sebastienovi Ogierovi. Kimi Raikkonen vo svojom premiérovom závode WRC za volantom auta Citroen C4 WRC dokončil Rely Švédska na konečnom 30. mieste.

Len na dodatok, v poslednej RS21 zašiel Kimi skvelý siedmy najrýchlejší čas, v záverečnom sektore RS21 bol dokonca druhý najrýchlejší - rýchlejší od neho bol už len Latvala!

"Sme spokojní, ale stratili sme už prvý deň, keď sme trafili snehovú bariéru. Na začiatok to nebola ľahká rely," povedal Kimi.

Kimi s Kajom po druhej etape spokojní

14. february 2010 at 13:03 | Didi |  NEWS
"Nemôžete porovnávať Kimiho ku Tommimu, ale jednu vec majú spoločnú, obaja majú fantastickú prirodzenú rýchlosť," hovorí Kimiho spolujazdec Kaj Lindstrom. "Vždy môžete zlepšiť svoju techniku a spolu s Kimim je to niečo, o čo sa pokúšame, ale rýchlosť sa naučiť nedá. Dnes (v druhej etape - pozn. red.) sa ukázalo, ako to ide, keď skombinujete správnu rýchlosť so správnou technikou. Veľmi na mňa zapôsobil Kimiho pokrok."

"Kimi si začína budovať dobrý pocit s jeho Citroenom C4 WRC," vysvetľuje Kimiho závodný inžinier (v juniorskom tímu Citroen) Cedric Mazenq. "Dostal sa blízko časov jazdcov, ktorí sú vo WRC oveľa viac skúsenejší ako on."

"V aute Citroenu C4 WRC sa cítim stále lepšie," hovorí Kimi. "Ale ešte stále musím pochopiť aspekty riadenia, ktoré musím zlepšiť. Pozeráme na medzičasy, ako sme na tom v porovnaní s ostatnými. Je to veľmi dobré pre moju prax. Som spokojný s tým, ako to dnes (resp. včera) šlo."

Videá: Kimi hovorí o rely

14. february 2010 at 11:53 | Didi |  VIDEOS
Videá, kde sa Kimi Raikkonen vyjadruje o rely:



Pridané fotky z Rely Švédska 2010

14. february 2010 at 0:30 | Didi
Pozrite si päťdesiat nových pridaných fotiek zo švédskej rely:


(klikni na obrázok pre zobrazenie všetkých fotiek)


Pozn: Nové fotky sú označené názvom "new" (tj new50-new1, resp. prvých 50 fotiek)

Sordo: Kimi je výrečný

13. february 2010 at 22:54 | Didi |  NEWS
Kimiho bývalý tímový kolega vo Ferrari Felipe Massa, ale i ďaľší sa vyjadrili, že Kimi moc nerozpráva. Dani Sordo ale hovorí opak:

"Podľa mňa hovorí veľa. Jazdili sme spolu na arktickej rely vo Fínsku a predstavil ma svojim kamarátom. Pozval ma k sebe domov. Je veľmi milý," hovorí Sordo.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© kimiraikkonen.er.cz / raikkonen-f1.blog.cz | Kimi Raikkonen Fan Site | © 2008 - 2018, All Rights Reserved |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------