September 2012

Každý víkend predstavuje šancu na vykúpenie, myslí si Allison

30. september 2012 at 14:17 | F1.sk, Lotus F1 Team |  NEWS
Veľká cena Singapuru ich naučila veľmi veľa, no nedala im veľkú šancu dotiahnuť sa na lídrov šampionátov. Technický riaditeľ Lotusu James Allison sa pokúsil vysvetliť slabšiu výkonnosť zlato-čiernych monopostov a prezradil, že pred budúcnosťou je optimista.

Ako by ste zhodnotili pretekársky víkend v Singapure?
"Ak by sme mali hovoriť iba o samotných pretekoch, tak si myslím, že by sme mohli povedať, že to nebola zlá veľká cena. Bolo to v poradí už tretie nudné predstavenie. Musíte teda niečo spraviť, aby sme v ostatných šiestich veľkých cenách získali aj niečo navyše."

Už ste identifikovali, prečo ste v Singapure nedokázali naplniť očakávania?
"Nebolo to iba o jednom dôvode. Ako prvé by som uviedol, že sme v piatok neodviedli najlepšiu prácu na nastavení, takže sme sa tomu museli venovať aj v sobotu ráno. V takej situácii už strácate. Ako druhé spomeniem aktualizácie, ktoré sme nemohli použiť pre Singapur, takže sme sa museli vrátiť k predošlej konfigurácii monopostu. Medzitým sa veľká časť naších súperov posunula dopredu. V kvalifikácii sme navyše nedokázali zajazdiť tie najlepšie kolá. Kimi spravil chybu v Q2 v prvej zákrute a Romain mal ísť v Q3 von oveľa skôr. Nedokázal zopakovať svoj predošlý čas. Od okamihu, kedy sme vedeli, že budeme štartovať z priečok bližšie k stredu poľa, sme vedeli, že je pred nami veľmi ťažká nedeľa."

Ako náročné je nasadenie aktualizácií bez toho, aby ste ich dostatočne otestovali?
"Továrenské simulačné metódy sú dobré, takže 70 až 80 percent noviniek, ktoré sme nasadili, pracovali ihneď bezproblémovo. A pri tých, pri ktorých musíme vychytať rôzne muchy, ide pri testovaní na trati o množstvo premenných. Jazdci nemusia dosiahnuť čisté kolo, neustále sa vyvíja aj vozovka a navyše svoje robia i pneumatiky. Tieto faktory môžu ovplyvniť hodnotenie nových dielov, takže ich musíme vyskúšať niekoľkokrát."

Ak sa pozrieme na Suzuku, bude vášmu monopostu E20 vyhovovať?
"Je to trať, ktorá má širokú škálu rýchlostí vjazdu do zákruty, ale existuje tam aj niekoľko veľmi rýchlych zákrut. Podobne ako v Silverstone. Najmä prvá zákruta alebo 'esíčko' či 130R."

Ako vidíte vaše šance v šampionáte tímov a jazdcov?
"Máme za sebou štrnásť pretekov, počas ktorých sme dosiahli množstvo výsledkov, vďaka ktorým máme na Ferrari iba malú stratu. Bojujeme počas každého víkendu a uvedomujeme si, že každý negatívny výsledok nás môže pripraviť o dobrú pozíciu. Počas každého víkendu máme šancu na vykúpenie a máme to šťastie, že máme pripravený celý rad dielov, o ktorých sa domnievame, že zlepšia naše auto. Strata na Ferrari je malá, takže cieľom v nasledujúcich šiestich veľkých cenách je predbehnúť ich a rovnako pomôcť aj Kimimu na ceste za najvyššími priečkami v hodnotení jazdcov."

Ako sa darí jazdcom po letnej prestávke?

29. september 2012 at 19:10 | Didi |  NEWS

Pozrite sa, ktorí jazdci získali po letnej prestávke zatiaľ najviac bodov:

Sebastian Vettel a Jenson Button: 43 bodov
Kimi Raikkonen: 33 bodov
Fernando Alonso: 30 bodov
Felipe Massa: 26 bodov
Lewis Hamilton: 25 bodov

Podľa tabuľky je zrejmé, že Kimi bojuje ako sa len dá a hoci auto v posledných týždňoch nepatrí medzi najrýchlejšie, Kimimu sa podarilo získať ako tretiemu jazdcovi najviac bodov. Až za ním skončili líder šampionátu Fernando Alonso (Ferrari) či Lewis Hamilton (McLaren). Najviac bodov od Belgicka získali Sebastian Vettel s Jensonom Buttonom.

Boullier: Musíme postupovať krok za krokom

29. september 2012 at 15:28 | F1.sk, Lotus F1 Team |  NEWS
Formula 1 pripomína v roku 2012 horskú dráhu. Podobne je to aj s tímami, čomu sa nevyhla ani stajňa Lotus. Aj napriek tomu, že "zlato-čierni" bojujú o tie najvyššie miesta, šéf tímu Eric Boullier ostáva nohami pevne na zemi…

Aký bol víkend v Singapure z vášho pohľadu?
"Ak mám byť úprimný, bol to náročný víkend pre celý tím. Od piatku sme si uvedomovali, že auto sa nespráva tak, ako sme očakávali. Potrebovali sme spraviť ešte pred pretekmi množstvo práce. Teším sa z toho, ako tím pracoval. Spoločne sme prekovali takmer všetky ťažkosti. Myslím si však, že auto malo vyšší potenciál, než sme z neho vyťažili, pretože nás pribrzdil problém zo soboty rána. V Singapure sa predbieha veľmi ťažko, my sme sa navyše kvalifikovali v strede poľa. Uvedomovali sme si, že dostať sa na pódium bude veľmi problematické. Obaja jazdci si v nedeľu počínali veľmi dobre. Každý jeden priniesol domov nejaké body. Bohužiaľ, Kimiho výrazne spomalil Michael Schumacher a jeho taktike neprospelo ani prvé bezpečnostné vozidlo. Inak si myslím, že sme mohli bojovať o vyššie pozície."

V posledných troch pretekoch ste zaostali za vaším štandardom. Súhlasíte s tým?
"Vždy vravím, že je dôležité nenechať sa uniesť. Keď sa darí, ľudia musia ostať v pokoji a spomenúť si na pôvodne stanovené ciele. Keď prídu ťažké časy, nesmieme na druhej strane podliehať pesimizmu. Domnievam sa, že model E20 je spoľahlivé pretekárske auto. Som si istý, že sme tento rok prekvapili niekoľkých ľudí. Musíme ale napredovať krok za krokom. Vždy sme vraveli, ža naším cieľom pre túto sezónu je štvrté miesto v Pohári konštruktérov. Nevravím, že nebudeme naháňať Ferrari až do konca sezóny. Prehodnotiť ambície uprostred ročníka môže mať aj negatívny vplyv. Nie je to nedostatok ambícii, je to ale skúsenosť. Budeme tlačiť najviac ako vieme. Sezóna 2012 je pre nás výborná."

Tešíte sa do Japonska?
"Viem, že aj Romain, aj Kimi majú okruh radi, takže sa všetci tešíme na preteky. Kimi je stále držiteľom rekordu na jedno kolo, pričom v roku 2005 tam vyhral fantastickým spôsobom. Pred Japonskom si verí a my samozrejme spravíme všetko preto, aby sme mu dali do rúk auto, s ktorým dokáže dosiahnuť to najlepšie, čo bude v jeho silách. Mohol by som povedať, že cieľom bude pódium. Rozdiely medzi tímami sú ale relatívne, pretože vyvíja každý. My plánujeme nasadiť niekoľko nových aktualizácií, vrátane nášho 'zariadenia'. Domnievame sa, že trať bude nášmu autu vyhovovať. Dúfajme, že počas pretekov nezažijeme nejaké technické problémy alebo riskantné počasie."

Kimi sa nachádza na tretej priečke v priebežnom hodnotení jazdcov. Ako sa mu to podarilo po štrnástich pretekoch?
"Kimi je zvláštne zviera. Jeho pretekanie je fantastické, podarí sa mu získať z monopostu sto percent. Rovnako vyťaží maximum z každej príležitosti. Kto by dnes povedal, že nebol v F1 v posledných dvoch sezónach? V aktuálnej fáze šampionátu je pre nás prioritou získavať body s oboma autami, pretože Pohár konštruktérov je pre nás naozaj dôležitý. Romain ukázal v Singapure, že jeho rýchlosť je ešte vždy suverénna. Nerobil žiadne chyby, na čom môže stavať aj v Suzuke. Niečo mi hovorí, že koniec sezóny nám pripraví nemálo pekných prekvapení."

Räikkönen: Suzuka trestá každú chybu

29. september 2012 at 10:35 | F1.sk, Lotus F1 Team, Didi |  NEWS
Ako sám uviedol, počas Veľkej ceny Singapuru sa nudil. Kimi Räikkönen si je istý, že vo zvyšných pretekoch aktuálnej sezóny bude bojovať s vypätím všetkých síl, aby sa dostal na čo najvyššie priečky. Plánuje začať už v Suzuke...

Vlhký, horúci a nie najjednoduchší. Taký bol víkend v Singapure…
"Myslím si, že sme mali na to, aby sme dosiahli lepší výsledok. To by sme ale museli mať v nedeľu lepšie auto. Neschopnosť kvalifikovať sa na vyšších pozíciách zmarila naše nádeje. Následne prišli z môjho pohľadu nudné preteky. Predbiehanie je tam veľmi náročné. Prvý výjazd bezpečnostného vozidla nám veľmi nepomohol, ale druhý nám zahral do stratégie. Počas veľkej časti pretekov som prenasledoval Michaela Schumachera. Bolo to pre mňa frustrujúce, pretože som presvedčený, že sme mali rýchlejšie auto. Nie je to veľmi dobré, pretože keď jazdíte tesne za druhým monopostom, nemá to dobrý vplyv na pneumatiky, ktoré sa ničia oveľa rýchlejšie. A vďaka tomu sa znižuje aj priľnavosť. V takom prípade sa môžete iba snažiť robiť všetky veci najlepšie ako sa dá."

V priebežnom hodnotení jazdcov sa nachádzate na treťom mieste. Môžete ísť ešte vyššie?
"Pokúsim sa dosiahnuť najlepšie možné umiestnenie. Tento rok máme dobrý tím a v šampionáte si počíname výborne. Som spokojný s tým, kde sa nachádzame a domnievam sa, že máme veľkú šancu ísť ešte vyššie. Naším cieľom je vždy pokúsiť sa vyhrať preteky a priviesť domov toľko bodov, koľko sa bude dať."

Ľudia sa pýtajú, či by ste dokázali vyhrať majstrovský titul aj bez toho, žeby ste vyhrali nejaké preteky. Myslíte si, že je to možné?
"Som presvedčený, že je veľmi ťažké odpovedať na túto otázku. Existuje príliš veľa vecí, ktoré by sa mohli stať v priebehu niekoľkých najbližších pretekov. Keď sa na to pozrieme z čisto matematického hľadiska, tak áno. Je to možné. Ale osobne mám skôr pocit, že ak si chcem zabezpečiť titul majstra sveta, musím vyhrať aspoň jedny preteky. Ak nezvíťazím ani raz, tak sa o titul pobije Fernando Alonso so Sebastianom Vettelom. Všetko, čo môžem spraviť, je neustále napredovať a pokúšať sa vyhrať. To je všetko, čo robím aj teraz - vždy, keď si sadnem do auta."

Čo viete o Suzuke? Dosiahli ste tam v roku 2005 senzačné víťazstvo. Okruh vás baví?
"Je to dobrá trať. Je celkom rýchla a sú tam pekné miesta na predbiehanie. Myslím si, že najlepšie okruhy sú tie s dlhými rovinkami a ostrými zákrutami s množstvom priestoru na pretekanie. A Suzuka to všetko má. V roku 2005 som zažil jedno z najkrajších víťazstiev. Štartoval som zo zadných radov a ujal som sa vedenia v poslednom kole. Nikdy nezabudnem na pocit, ktorý som prežil pri prejdení cieľovou líniou."

Je ťažké zvládnuť okruh v Suzuke?
"Je to jedna z najťažších tratí a stáva sa tam nemalo nehôd. Keď jazdíte na limite, vždy zažijete počas víkendu nejaké veľké okamihy. Suzuka potrestá skutočne každú chybičku. Je to rýchla trať s malými výbehovým zónami. Je to skvelý okruh. Veľmi rýchly a náročný nielen na auto, ale aj na jazdca. Potrebujete silný monopost aj po aerodynamickej stránke, no taktiež aj vozidlo, ktoré dokáže solídne prejsť rýchlymi a dlhými zákrutami. Myslím si, že monopostu E20 to bude vyhovovať."

Tím má za sebou zopár náročných pretekov. Ako je na tom v bitke v šampionáte?
"Budeme mať nejaké nové diely a taktiež aj set-up. Všetko ale závisí od počasia. Vieme, že naše auto má potenciál, ale musíme zakaždým nájsť to správne nastavenie a maximalizovať naše silné stránky. Vždy robíme všetko preto, aby sme sa dostali aspoň na pódium, ale aj ostatné tímy neustále vyvíjajú nové a nové diely. Je zrejmé, že ak chceme bojovať o najvyššie priečky, v porovnaní so Singapurom musíme spravíť krok vpred. Je nemožné, aby sme predvídali, aké bude naše auto v nasledujúcej veľkej cene. Musíme si počkať do piatkových tréningov a tam sa rozhodneme čo s pretekmi."

Ako zvládate množstvo japonských fanúšičiek, ktoré neustále vykrikujú a prinášajú darčeky?
"Je to súčasťou toho, že som jazdec F1 a fanúšikovia ukazujú svoje nadšenie. Je tam množstvo fanúšikov a zdá sa, že si vás dokážu nájsť kdekoľvek. Môžu bežať rýchlo, ale nemyslím si, že ma chytia, keď budem v aute."

Kimi o získaní svojho titulu

28. september 2012 at 11:32 | Didi |  NEWS
Októbrové vydanie magazínu F1 Racing sa venuje majstrom sveta F1. Skeny z tohto vydania ste si už na tejto stránke mali možnosť pozrieť (článok TU!). Teraz vám prinášam aj preklad stránky zameranej na Kimiho.

Prečítajte si vyjadrenia majstra sveta F1 z roku 2007 o tom, ako vnímal získanie svojho vytúženého titulu:


"Vyhrať majstrovstvá sveta bolo niečo, čo som vždy chcel, odkedy som bol dieťa a spomínam si, že posledný závod v Brazílii 2007 bol naozaj emotívny. Nemyslím si, že som niekedy predtým zažil také emócie v kokpite. Musel som pár sekúnd počkať, kým mi povedia, ako skončili v pretekoch ostatní a potom som mohol sláviť.

Vyhrať bol skvelý pocit: bol som k tomu už predtým párkrát blízko, ale nestalo sa tak pre nejaké dôvody a keď som to konečne v roku 2007 dokázal, bolo to skvelé. Zastavilo to mnohých ľudí - a mňa - otázkami, či niekedy budem majstrom sveta, ale môj osobný život to vôbec nezmenilo. Možno sa na mňa ľudia pozerajú inak, ale ja som sa nezmenil.

V roku 2007 sme neboli vždy v najsilnejšej pozícii a boli chvíle, keď sme mali nejaké problémy so spoľahlivosťou a stratili celkom veľa bodov. V jednej fáze sezóny ľudia hovorili, že sme už dokonca v šampionáte mimo hry: bol to dobrý pocit, keď sme im napokon ukázali, že sa mýlili.

Ako tím sme vždy verili, že sa môžeme dostať späť. V ťažkých časoch sme sa zomkli a nikdy sme sa nevzdávali a pre mňa to, čo sme boli schopní dosiahnuť, čo som dokázal v mojom prvom roku vo Ferrari, len dokázalo, aký silný tím sme spolu boli.

Pamätám si, keď sme opúšťali Japonsko a mali sme 17-bodovú stratu (2 závody pred koncom). Myslím si, že by si na nás vsadilo nie viac ako desať ľudí mimo tímu, ale my sme sa nevzdávali. V Číne sme vyhrali a to nám dodalo nejakú nádej.

Vyhral som v Brazílii titul o jeden bod, ale predtým v roku 2003 mi na titul chýbali len dva body. Posledný závod v roku 2007 som štartoval z tretieho miesta, ale dokončil som sezónu tak, ako som ju začal - víťazstvom."

Kimiho chcel Gérard, tvrdí Boullier

27. september 2012 at 20:01 | F1.sk, F1.com |  NEWS
Tím Lotus by sme mohli nazvať čiernym koňom sezóny 2012. Aj napriek tomu, že v aktuálnom ročníku ešte ani raz nezvíťazili, v Pohári konštruktérov strácajú na tretie Ferrari iba štrnásť bodov a Kimi Räikkönen sa v hodnotení jazdcov nachádza na príjemnom treťom mieste. Šéf tímu Eric Boullier ale môže iba hádať, kde by sa jeho tím mohol nachádzať, ak by jeho monoposty nemali na konte toľko technických problémov. Francúz je presvedčený, že vo zvyšných šiestich veľkých cenách sezóny 2012 podajú "zlato-čierni" heroické výkony…

Eric, v bitke o tretie miesto medzi tímami strácate na Ferrari štrnásť bodov. Viete uviesť tri dôvody, prečo by ste napokon mali skončiť tretí?
"Tri dôvody? Poďme na to - naše odhodlanie, excelentný dizajn monopostu a naša dôslednosť."

Prečo chcete skončiť vyššie ako Ferrari?
"Ich balíček je rýchly, ale spoliehajú sa iba na jedného jazdca. To je v poriadku, pretože on je ešte vždy lídrom hodnotenia jazdcov, ale nie je to správna taktika, ako dominovať v Pohári konštruktérov. My naháňame čo najlepšie umiestnenie medzi tímami a jeden z naších pilotov je ešte stále v hre aj v poradí pretekárov. Kimi je dnes v pozícii, kedy môžeme poriadne zatlačiť a spraviť všetko, čo bude v našich silách."

Kimi je v tejto sezóne "zázračný muž". Je na tretej priečke aj napriek tomu, že nevyhral žiadne preteky. Ako to dokázal? Bol známy tým, že chce vyhrávať za každú cenu, no teraz sa zdá, že sa v tomto zmenil…
"Jeho 'zázrak' spočíva v tom, že si budoval pretekárske víkendy veľmi šikovne. Spočiatku potreboval chvíľku, aby sa dostal do tempa, kvôli čomu neprežíval najlepšie kvalifikácie. V pretekoch sa však ukázal, ako veľmi dobrý 'finišér'. Zaznamenal niekoľko umiestnení na pódiu. A o jeho premene? Možno je to tým, že starne. Mohli by sme to povedať takto? Alebo skôr, že je oveľa skúsenejší a zrelší. Myslím si, že ďalším dôvodom na zmenu mohlo pre neho byť prostredie. Domnievam sa, že sa mu u nás páči."

Romain prežil nie veľmi vydarenú Veľkú cenu Belgicka. Čo ste mu povedali potom, čo sa vrátil do garáže?
"Musel som byť konštruktívny. V pondelok po pretekoch sme mali dlhý rozhovor z oči do očí. Chcel som, aby sme mali na stole aj môj, aj jeho názor. Chcel som, aby o tom hovoril viac, než ja. Následne sme sa zhodli, že mu to pomôže v napredovaní."

Ako ovplyvnila jeho jednopreteková absencia vaše plány v Pohári konštruktérov?
"Hm… V Romainovom prípade sme mali celý rad technických problémov a všetky ovplyvňovali naše plány v šampionáte. Takže odteraz je naším cieľom nenechať si ujsť akúkoľvek príležitosť."

Všeobecne prevláda mienka, že Lotus v tomto roku vyhrá nejaké preteky. Takže, v ktorej veľkej cene plánujete zvíťaziť?

Fotky: F1 Racing (október 2012)

27. september 2012 at 15:49 | Didi |  NEWS
Skeny z najnovšieho vydania magazínu F1 Racing:


(klikni na obrázok pre zväčšenie a zobrazenie všetkých fotiek)

Kimi bol a je skvelý, hovorí Whitmarsh

27. september 2012 at 11:06 | Didi |  NEWS

Turun Sanomat sa opýtal šéfa McLarenu Martina Whitmarsha, či je prekvapený, že Kimi Raikkonen je v Pohári jazdcov pred jeho jazdcami Lewisom Hamiltonom a Jensonom Buttonom.

"Nie, nie som, Kimi je fantastický pretekár. On je proste ako Fernando Alonso, vždy donesie svoje auto do cieľa a zbiera body. Vie sa vyhnúť takmer všetkým náročným momentom počas závodov. Bol skvelý a stále je skvelý.. a kvôli tomu pozbieral už tak veľa bodov," pochválil Kimiho Whitmarsh.

Kimi túto sezónu jazdí naozaj spoľahlivo, pravidelne boduje a doteraz všetkých 14 závodov došiel do cieľa.

Lauda chváli Kimiho

26. september 2012 at 21:16 | F1.sk |  NEWS
Trojnásobný majster sveta Niki Lauda poskytol rozhovor pre F1.com. Prečítajte si úsek, v ktorom sa venuje najmä Kimimu:

Na scéne je sedem jazdcov, ktorí ešte môžu získať titul. Veríte, že všetci siedmi na to ešte majú?
"Áno i nie. Teoreticky a matematicky áno. Ale najväčšia otázka je v tom, či Alonso teraz prestane jazdiť (smiech). Ak áno, tak sa ostatní môžu dostať do pozície, že by to ešte mohli stiahnuť. Ale prečo by prestával? Podľa mňa bude pokračovať tak ako doposiaľ a potom sa zoznam uchádzačov do boja o titul dramaticky zredukuje."

Ak je Alonso pre vás lídrom medzi jazdcami, ako zoradiť ostatných za ním?
"Zvyčajné tváre: Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Jenson Button a Kimi Räikkönen."

Räikkönen je v priebežnom poradí na treťom mieste, aj keď v tomto roku nevyhral žiadne preteky. Môže byť majstrom niekto, kto ani raz nezvíťazí?
"A prečo nie? Na Kimim je fascinujúce to, že sa vrátil a nepotreboval obdobie na zahriatie. Je to tak, akoby nikdy nebol preč. Fantastické."

Aj vy ste sa vrátili a vyhrali ste už v tretích pretekoch po tomto okamihu. Obáva sa jazdec za týchto okolností, že môže prísť o svoje schopnosti?
"Nuž ako kto. Kimi sa vrátil tak, akoby nebol preč celé dva roky. Okamžite bojoval o špičku. Nemôžete si žiadať viac."

Je to pochvala na Räikkönena alebo na jeho súkmeňovcov?
"Na Kimiho. Práve on to totiž realizuje."

Ostane Räikkönen v Lotuse?
"Áno. Prečo by mal meniť tímovú príslušnosť?"

A čo Hamilton?
"Hamilton ostane v McLarene."

Takže po stránke výmien nečakáte nič také, o čom sa toľko hovorí?
"Nie, neočakávam žiadne prevratné prestupy."

Kimi odpovedá na otázky fanúšikov

26. september 2012 at 17:18 | Didi |  Interviews with Kimi
Fínska MTV3 dala pred pár dňami divákom možnosť, aby Kimimu Raikkonenovi položili svoje otázky. Prečítajte si ich spolu s Kimiho odpoveďami:

Bol si prekvapený ohľadom potenciálu Lotusu pre túto sezónu?
"No, to je ťažké povedať. Rok 2011 bol pre ich ťažký, ale hlavným dôvodom (nedostatočného výkonu) bola špeciálna výfuková konštrukcia, ktorá nefungovala ako mala. Ale z tejto chyby sa poučili. Každý hovorí, že auto bude skvelé, ale či je dobré alebo zlé viete v podstate až vtedy, keď ho prvýkrát riadite. Avšak (v Lotuse) boli celkom pozitívni, že tohtoročné auto bude dobré. Vždy je to trochu riskantné, ale teraz sme všetci spokojní."

Dal si nejakú radu Romainovi Grosjeanovi?
"Nie je mojou prácou radiť ostatným. Snažíme sa robiť naše vlastné veci tak ako vieme."

Udeľujú sa v dnešnej F1 tresty príliž ľahko?
"To je ťažké povedať. Každý má na vec svoj pohľad a komisári robia záverečné rozhodnutia. V dnešnej dobe dostanete trochu viac trestov než v minulosti, ale možno je pre to rozumný dôvod."

Kto je druhým najlepším jazdcom v F1, ak si ty najlepší?
"Hmm... najlepší vyhrá na konci sezóny šampionát. Takže to sa mení."

Ktorého jazdca rešpektuješ na trati najviac?
"No, každý má svoju vlastnú pretekársku históriu. Niektorí jazdci majú odjazdené viac než ostatní, ale napokon musíte poraziť každého z nich, ak chcete vyhrať preteky a šampionát."

Na ktorý závodný víkend alebo závod si najviac hrdý?
"Ťažko povedať. Odjazdil som množstvo závodov, na všetky z nich si už ani nepamätám. Pravdepodobne to bol závod, kde som bol v situácii, že musím vyhrať alebo závod, ktorý mal veľký vplyv na dlhé obdobie. Je ťažké povedať, ktorý jeden z nich to je."
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© kimiraikkonen.er.cz / raikkonen-f1.blog.cz | Kimi Raikkonen Fan Site | © 2008 - 2018, All Rights Reserved |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------