Kimi Räikkönen nedokončil Veľkú cenu Belgicka na okruhu v Spa-Francorchamps a v majstrovskom poradí stráca na Sebastiana Vettela už 63 bodov. Pred nami je ešte osem pretekov ročníka a sám si dobre uvedomuje, že s útokom na majstrovský titul to už bude mať veľmi ťažké. V Monze sa ale pokúsi o vylepšenie situácie.
"Je pravdou, že v Taliansku som nikdy nevyhral," vyjadril sa Fín. "Z nejakého dôvodu mi to tam nikdy nevyšlo, ale to neznamená, že na tomto okruhu neviem jazdiť. To, že som tam ešte nevyhral, v žiadnom prípade neznamená, že tam nikdy nevyhrám a nedosiahnem dobrý výsledok. V minulosti som tam mal niekoľko veľmi vydarených víkendov a raz či dvakrát som bol blízko k víťazstvu. Vždy sa ale niečo pokazilo. Dúfajme, že tentoraz budeme mať reálnu šancu na triumf."
Monza je tradičný okruh s unikátnym výzorom, na ktorom monoposty dosahujú najvyššie maximálne rýchlosti v ročníku. "Takáto rýchla jazda je pre každého výzvou a v aute je to fajn pocit," konštatuje Räikkönen. "Je to domov tifosi a na tribúnach bude aj množstvo fínskych fanúšikov. Ostatné veľké ceny sa tejto atmosfére nedokážu priblížiť. Je skvelé prísť tam s dobre fungujúcim autom a potom vidieť, akú rýchlosť dokážete vyvinúť. Na tomto mieste vieme byť veľmi, veľmi rýchli."
Taliansky okruh si vyžaduje špecifické nastavenie auta na slabý prítlak. "Monopost musí byť dobrý aj po aerodynamickej stránke, musí byť stabilný pri prejazde obrubníkmi a musí mať silný motor, keďže väčšinu kola ideme na plný plyn. Myslím si, že v týchto oblastiach by sme mali byť dobrí, ale až do samotného príjazdu na trať nevieme, akí dobrí."
V Belgicku Iceman vypadol po 27. bodovaných pozíciách v rade. "Nie prvýkrát sa stalo, že som preteky nedokončil a je veľmi pravdepodobné, že sa to nestalo ani naposledy. Tým chcem povedať to, že tu som pre súťaženie a vo všetkých prípadoch chcem prísť do cieľa. Je ale jasné, že to, čo sa stalo v Spa, nebolo tým, o čo nám ide a pre majstrovskú situáciu to nebolo ideálne," vyjadril sa šampión z roku 2007.
"Už na začiatku pretekov sme mali problémy s brzdami, ale manažovali sme ich a bolo to v poriadku. Vedeli sme, že brzdy sú horúce a mohli ste vidieť aj dym, ale brzdilo sa mi dobre, až kým nezlyhala súčiastka a už som nemohol pokračovať," skonštatoval Kimi Räikkönen, ktorý k tomuto vypadnutiu dodal: "Mali sme dlhé obdobie najlepšej možnej spoľahlivosti a bolo prirodzené, že jedného dňa sa šťastie otočí proti nám."