August 2013

Dve nové fotky Kimiho z photoshootu pre Wrangler

31. august 2013 at 18:11 | Didi |  NEWS
Kimi Raikkonen sa stal tvárou línie Denim Performance značky Wrangler. Wrangler menoval Kimiho za ako vôbec prvého európskeho ambasádora.

Už sa objavili aj propagačné fotky (TU!) a videá (TU!) a teraz prenikli na net ďalšie dve fotky z photoshootu, ktorý nafotil fotograf Hamish Brown.



Lopez: Kimi sa zaujíma najmä o motory, nie o peniaze

31. august 2013 at 13:27 | Didi |  NEWS
Článok z českého servera F1News.cz:

Podle majitele Lotusu Gerarda Lopeze se Kimi Räikkönen při jednání o prodloužení smlouvy zajímá spíše o konkurenceschopné auto se silným motorem, než o velký balík peněz.

Ačkoliv se často hovoří o finančních potížích Lotusu poté, co zatím stále nebyla uzavřena smlouva s novým investorem Infinity Racing (neplést se společností Infiniti sponzorující Red Bull), tak Lopez uvedl, že se Kimi zajímá spíše o výkonnostní hlediska.

Pro příští rok jsou v plánu velké změny týkající se aerodynamiky, monoposty budou pohánět také nové V6 1,6litrové turbomotory. Finský jezdec proto chce, aby měl Lotus blíže k Renaultu, který mu bude poskytovat své pohonné jednotky.

"Věci se posunují. Před dvěma měsíci jsem řekl, že pokud od nás bude dostávat to, co chce - což jsou naše technické s Renaultem, pak je vysoká šance, že zůstane," uvádí dnes Lopez pro Autosport.

Räikkönen otevřeně přiznal, že Lotus měl v minulosti problémy s vyplácením jeho prémií, Lopez však tvrdí, že na tom případné prodloužení spolupráce nepadá: "Není to problémem. Myslím, že má určité výjimečné věci spojené s body, toť vše."

"Momentálně je pro něj důležité hlavně ujištění, že příští rok budeme špičkovým týmem, protože dochází k velké změně technických specifikací. Nechce, abychom byli pouze zákaznickým týmem. Diskutujeme o tom, jak být blíže Renaultu v jakékoliv oblasti. Proto smlouva na motory ještě nebyla podepsána," dodává majitel Lotusu.

Kimi o nadchádzajúcej VC Talianska

31. august 2013 at 10:00 | F1.sk, lotusf1team.com |  NEWS
Kimi Räikkönen nedokončil Veľkú cenu Belgicka na okruhu v Spa-Francorchamps a v majstrovskom poradí stráca na Sebastiana Vettela už 63 bodov. Pred nami je ešte osem pretekov ročníka a sám si dobre uvedomuje, že s útokom na majstrovský titul to už bude mať veľmi ťažké. V Monze sa ale pokúsi o vylepšenie situácie.

"Je pravdou, že v Taliansku som nikdy nevyhral," vyjadril sa Fín. "Z nejakého dôvodu mi to tam nikdy nevyšlo, ale to neznamená, že na tomto okruhu neviem jazdiť. To, že som tam ešte nevyhral, v žiadnom prípade neznamená, že tam nikdy nevyhrám a nedosiahnem dobrý výsledok. V minulosti som tam mal niekoľko veľmi vydarených víkendov a raz či dvakrát som bol blízko k víťazstvu. Vždy sa ale niečo pokazilo. Dúfajme, že tentoraz budeme mať reálnu šancu na triumf."

Monza je tradičný okruh s unikátnym výzorom, na ktorom monoposty dosahujú najvyššie maximálne rýchlosti v ročníku. "Takáto rýchla jazda je pre každého výzvou a v aute je to fajn pocit," konštatuje Räikkönen. "Je to domov tifosi a na tribúnach bude aj množstvo fínskych fanúšikov. Ostatné veľké ceny sa tejto atmosfére nedokážu priblížiť. Je skvelé prísť tam s dobre fungujúcim autom a potom vidieť, akú rýchlosť dokážete vyvinúť. Na tomto mieste vieme byť veľmi, veľmi rýchli."

Taliansky okruh si vyžaduje špecifické nastavenie auta na slabý prítlak. "Monopost musí byť dobrý aj po aerodynamickej stránke, musí byť stabilný pri prejazde obrubníkmi a musí mať silný motor, keďže väčšinu kola ideme na plný plyn. Myslím si, že v týchto oblastiach by sme mali byť dobrí, ale až do samotného príjazdu na trať nevieme, akí dobrí."

V Belgicku Iceman vypadol po 27. bodovaných pozíciách v rade. "Nie prvýkrát sa stalo, že som preteky nedokončil a je veľmi pravdepodobné, že sa to nestalo ani naposledy. Tým chcem povedať to, že tu som pre súťaženie a vo všetkých prípadoch chcem prísť do cieľa. Je ale jasné, že to, čo sa stalo v Spa, nebolo tým, o čo nám ide a pre majstrovskú situáciu to nebolo ideálne," vyjadril sa šampión z roku 2007.

"Už na začiatku pretekov sme mali problémy s brzdami, ale manažovali sme ich a bolo to v poriadku. Vedeli sme, že brzdy sú horúce a mohli ste vidieť aj dym, ale brzdilo sa mi dobre, až kým nezlyhala súčiastka a už som nemohol pokračovať," skonštatoval Kimi Räikkönen, ktorý k tomuto vypadnutiu dodal: "Mali sme dlhé obdobie najlepšej možnej spoľahlivosti a bolo prirodzené, že jedného dňa sa šťastie otočí proti nám."

Najnovšia fáma: Kimi podpísal s Ferrari

30. august 2013 at 20:53 | Didi, tumblr.com |  NEWS

Novinár CNN Tancredi Palmeri na svoj účet na Twitteri zaslal správu, na ktorej uviedol, že majster sveta z roku 2007 Kimi Raikkonen už zrejme podpísal zmluvu s Ferrari na rok 2014.


Pozn.: Aj túto právu treba brať s rezervou, keďže nie je známa dôveryhodnosť tohto zdroja. Sám Palmeri sa netají tým, že by si veľmi prial Kimiho späť vo Ferrari.

Boullier: Kimi o simulátor nejaví veľký záujem

30. august 2013 at 19:20 | F1.sk, Autosport+ |  NEWS

Lotus dosahuje v aktuálnej sezóne slušné úspechy a vďaka Kimimu Räikkönenovi už vyhral aj jednu veľkú cenu. Osem podujatí pred koncom ročníka sa tím rozhodol pre nasadenie nového auta s dlhším rázvorom kolies. Auto bude mať o desať centimetrov viac a je to prvý závažnejší krok nového technického riaditeľa Nicka Chestera.

"Pod jeho vedením je to rovnaké ako predtým," povedal šéf tímu Éric Boullier pre Autosport. "Existujú rôzne modely; je tu model Red Bullu, kde Adrian Newey prináša myšlienky, koncepty a kresby, ale náš model je iný. Máme skupinu desiatich až dvadsiatich ľudí, ktorí prinášajú myšlienky a koncepty."

"Nie je to len o jedinej osobe. Je to o malej skupine a technický riaditeľ robí finálne rozhodnutia v prípade, ak to má veľký vplyv na auto. V tomto prípade sa to týka aj mňa. Nick prirodzene pokračuje v šľapajách Jamesa (Allisona - pozn. red.), pretože okolo neho ostali rovnakí ľudia. Tok myšlienok a konceptov je rovnaký," vysvetľuje Francúz.

V konečnom dôsledku ide aj o finančné zdroje, ktoré má tím k dispozícii. Tie sú určujúce pri množstve predstavovaných noviniek. "Nemáme toľko peňazí ako Red Bull a tak musíme pracovať inak. Musíme sa postarať o to, aby sme boli pri dodávaní súčiastok súťažnému tímu presnejší. Do rozhodovacieho procesu sme zapojili aj simulátor."

Aktuálne novinky vďaka technickej výbave vyskúšal vývojový jazdec Nicolas Prost a aj oficiálny pilot Romain Grosjean. Kimi Räikkönen však nie. "Kimi o simulátor nejaví veľký záujem," tvrdí Éric Boullier.

V jazdecký titul Lotus už moc neverí, zameria sa na konštruktérov

30. august 2013 at 10:30 | Didi |  NEWS

Článok z českého servera F1Sports.cz:

Výpadek Kimiho Räikkönena v Grand Prix Belgie znamenal velké navýšení ztráty v šampionátu jezdců, a proto se Lotus soustředí na pozici mezi týmy.

Fina teď dělí od Vettelovy první pozice počet bodů, který je vzhledem k formě Red Bullu téměř nemožné dohnat.

"Je to rána," řekl šéf týmu Eric Boullier na téma ztráty ze Spa pro Autosport. "Nevzdáme se, ale je těžké dohnat 65 (sic) bodů."

V šampionátu týmů je situace Lotusu příznivější. Ani tady na titul kvůli Red Bullu nepomýšlí, ale od třetího Ferrari a druhého Mercedesu ho dělí 31, respektive 48 bodů, přičemž každý posun výš znamená více peněz do rozpočtu.

"Snažíme se dělat maximum, abychom se udrželi v boji o pozici v šampionátu konstruktérů," potvrdil Boullier. "Pro zbytek sezóny mám větší naděje, protože o Spa a Monze jsme věděli, že budou těžké."

To protože poslední dva evropské závody vyžadují nižší přítlak, což není konfigurace, která by Lotusu E21 vyhovovala nejvíce.

Krátke správy

29. august 2013 at 19:45 | F1.sk |  NEWS

Podľa Auto Motor und Sportu vyskúša Lotus pasívne DRS opäť najskôr v Kórejskej republike. "Nemá význam skúšať to v Monze alebo Singapure," povedal Alan Permane.

Šéf Lotusu Éric Boullier je za to, aby Pirelli dodávalo pneumatiky pre F1 aj v budúcom roku: "Tak či tak to bude komplikovaná zima a komplikovaný budúci rok. Takže čím menej ďalších zmien, tým lepšie..."

Hovorca Lotusu potvrdil príčinu vypadnutia Kimiho Räikkönena. Skutočne je to tak, ako hovorili prvé informácie. "V ľavom prednom kanáli chladenia bŕzd sme našli ochrannú fóliu z prilby. Práve preto sa brzdový kotúč prehrial," uviedol hovorca. Fólia bola počas zastávky v boxoch odstránená, ale v tom okamihu už boli kotúče mimoriadne prehriate a Fínovi zlyhali brzdy.

Fotky z Espoo

29. august 2013 at 13:23 | Didi |  NEWS
Fanúšička Kimka sa minulý týždeň vrátila zo svojich ciest po Škandinávii, kde okrem iného navštívila aj Kimiho rodné mesto Espoo. Podelila sa s nami o niekoľko fotiek Kimiho rodičovského domu a tiež motokárskej trati Bembole, ktorá vychovala troch jazdcov F1 - JJ Lehta, Miku Sala a Kimiho.

Všetky fotky nájdete kliknutím na celý článok ("whole article"):


Keby ľudia poznali pravdu, špekulácie o jazdcoch by nečítali, hovorí šéf Ferrari

29. august 2013 at 11:04 | Didi |  NEWS
Článok z českého servera F1Sports.cz:

Stefano Domenicali se coby šéf Ferrari směje všem spekulacím o jezdecké sestavě jeho týmu. Nenechá se jimi rozhodit, protože zná pravdu.

V posledních týdnech se hodně spekuluje nejen o jezdecké sestavě Red Bullu, ale také Ferrari. A tentokrát nejen v souvislosti s Massou, ale i o Fernandu Alonsovi ve spojení s Red Bullem, byť ten má s týmem smlouvu až do roku 2016.

"Patři to k psychologické hře, která se tu hraje, jestli to někdo sleduje," komentoval Domenicali pro oficiální stránky formule 1. "Upřímně, já se o to nezajímám. Skutečnost je taková, že jsme zcela jednotní v touze po vítězství a máme dlouhodobou smlouvu, všechny tyto zprávy prostě nejsou relevantní."

"Já mám tu výsadu, že se na tyto věci dívám s velkým odstupem, takže se směju a myslím na chudáky lidi, kteří tyto věci čtou. Pokud by skutečně znali pravdu, takové absurdní věci by nikdy znovu nečetli."

Faktem ale zůstává, že Ferrari zatím neoznámilo, jestli prodlouží kontrakt s Massou. "S rozhodnutím nepospícháme. Je tu mnoho možností," poukázal Domenicali. "Nezapomínejte, že všichni chtějí jezdit pro Ferrari. Musíme si počkat a uvidíme."

"Mojí preferovanou volbou by samozřejmě bylo nechat si Felipeho, protože Felipe je velmi dobrý člověk, velmi oddaný týmu, a když se podíváte kolem, není tu moc jezdců, kteří by mohli přestoupit a hned mít výsledky."

"Ale my samozřejmě potřebujeme od Felipeho dobré výsledky, takže proto nebudeme pospíchat, musíme udělat správné rozhodnutí pro tým. Jakmile se rozhodneme, oznámíme to oficiálně, abychom navždy umlčeli všechny spekulace. Až budeme připraveni..."

S Massovým místem bývá spojován Kimi Räikkönen, který by pravděpodobně dokázal mít výsledky hned po přestupu.

"Kimi je velmi rychlý jezdec a všichni vědí, jak si ho cením," uvedl Domenicali. "Ale pokud to teď budu komentovat, bude to bráno jako přímá odpověď. Jak jsem řekl, nepospícháme a uděláme správné rozhodnutí ve správnou chvíli."

Dlhší rázvor má v Lotuse preveriť nový rozhodovací proces

28. august 2013 at 16:12 | Didi |  NEWS
Článok z českého servera F1Sports.cz:

Chystané šasi Lotusu s prodlouženým rozvorem je produktem nového vývojového procesu pod vedením technického ředitele Nicka Chestera. Tým si chce validovat své postupy před rokem 2014.

E21 s o 10 centimetrů delším rozvorem chtěl Lotus původně nasadit už v Belgii, teď s premiérou počítá v Monze.

"Formule 1 se v oblasti výkonnosti řídí hlavně aerodynamikou, ale skupina pro výkonnost vozu přišla s něčím, co má pomoci ovládání vozu," popisoval šéf týmu Eric Boullier prodloužení rozvoru pro Autosport.

"Auto to drasticky nezmění, je to víc o dynamice než o aerodynamice. Ale možná to otevře dveře v jiných oblastech."

Tento vývojový krok může Lotusu přinést zlepšení na trati, ale pro tým je ještě důležitější z pohledu interních postupů.

"Je to jeden z výsledků nového procesu s novým jezdeckým simulátorem," vysvětloval Boullier. "Různé týmy používají pro simulátory různé strategie. Například Red Bull ho používá jako třetí virtuální auto (během GP víkendů), což my dělat nechceme."

"My ho chceme raději využít v rozhodovacím procesu. Protože nemáme stejné peníze jako Red Bull, musíme pracovat jinak. A abychom byli ještě přesnější při dodávání dílů závodnímu týmu, zapojili jsme simulátor do rozhodovacího procesu."

Prodloužený rozvor tedy má výsledky v simulátoru, nové šasi si tým samozřejmě prověřil také v aerodynamickém tunelu. Ale realita se jako vždy ukáže až na trati.

"Vždy je tu riziko," připomněl Boullier v souvislosti s novými díly. "Žádný tým v paddocku vám neřekne, že je nasazování novinek bez rizika. Je pravda, že tahle je možná trochu riskantnější, protože jsou tu dopady na zavěšení, aerodynamiku a ovládání."

"Ale musíme to udělat, protože si musíme otestovat náš systém. Rozhodovací proces je teď komplexnější, protože je
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© kimiraikkonen.er.cz / raikkonen-f1.blog.cz | Kimi Raikkonen Fan Site | © 2008 - 2018, All Rights Reserved |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------