September 2013

Kimi o nadchádzajúcej VC Kórei

30. september 2013 at 15:00 | Didi, lotusf1team.com |  NEWS
Rozhovor s Kimim Raikkonenom:

Čo chrbát?
"Je to lepšie než to bolo v sobotu v Singapure, kedy to nebolo tak dobré. Najdôležitejšie bolo, že som bol schopný pretekať a odviedli sme celkom dobrú prácu, keď sme skončili na pódiu. Nebolo to prvýkrát, čo som mal tento problém, pretože už dlhú dobu mám problémy s mojím chrbtom. Samozrejme, uvidíme, ako na tom budem, až keď sa v piatok v Kórei dostanem na trať."

V čo dúfaš v Kórei?
"Snáď budeme schopní si udržať silnú formu z nedele zo Singapuru. Auto bolo dobré po celý závod a dobre sa mi tiež pretekalo. Hlavným cieľom je udržať si tento pozitívny pocit a ťažiť z neho v najbližších závodoch."

Čo si myslíš o okruhu v Kórei?
"Minulý rok som ho prvýkrát navštívil a je to trochu zložitý okruh, kým sa ho rýchlo naučíte, ale po pár kolách som sa s ním stotožnil. Ak je auto v poriadku, môžete tam ísť dobre. Minulý rok sme videli, že s dobrým autom je to dobré miesto na pretekanie."

Aký uspokojujúci bol tvoj návrat na pódium v Singapure po dvoch náročných závodoch?
"Človek chce vždy získať čo najlepšie umiestnenie a čo najviac bodov, takže to bolo určite lepšie než v Spa alebo v Monze. Mal som celkom dobrú rýchlosť a mohol som niekoľkých predbehnúť, potom na konci som nasledoval Jensona (Buttona - pozn. autora) a videl som, že jeho pneumatiky odchádzajú, takže som na neho vyvinul určitý tlak. Vedel som, že ho musím predbehnúť, pretože niekoľko ďalších jazdcov malo nové pneumatiky a rýchlo by nás dostalo. Podarilo sa mi ho predbehnúť a vzdialiť sa a na konci sa našťastie nikomu nepodarilo dostať ma. Takže to nebolo tak zlé, najmä po tom, čo som mal určité problémy s mojím chrbtom a po nie úplne ideálnom nastavení. Skončiť tretí so všetkými týmito vecami a napriek tomu, odkiaľ sme štartovali, nemyslím si, že by sme mali žiadať viac."

Tvoj predbiehací manéver na Jensona vyzeral celkom dobre, na 14. zákrute po vonkajšej strane...

Zvyšné okruhy nám budú vyhovovať, tvrdí Permane

30. september 2013 at 11:30 | F1.sk, Lotus F1 Team |  NEWS
Po pretekoch v Belgicku a v Monze sa v Lotuse už nevedeli dočkať návratu na "normálne" okruhy, od ktorých si v Enstone sľubovali návrat na stratené pozície. Podujatie v Singapure naznačilo, že očakávania sú opodstatnené. Traťový prevádzkový riaditeľ "zlato-čiernych" Alan Permane by rád staval na pozitívách, ktorého jeho tím nadobudol na trati Marina Bay a zároveň najradšej by odstránil všetky negatíva. Má na to ešte šesť pretekov a ako sa vyjadril on sám, začne už počas budúceho víkendu v kórejskom Jeongame…

Ako by ste charakterizovali okruh v Kórejskej republike?
"Je tam veľmi dlhá rovinka, na ktorej môže poskytnúť veľké výhody systém DRS. V praxi to znamená, že by sme mohli vidieť niekoľko dobrých predbiehacích manévrov. K dispozícii je zmes rôznych častí, ktoré sú ale dobre zosúladené. V prvej časti je niekoľko slušných roviniek. Tie sú pospájané zaujímavými zákrutami. V druhom sektore je pre zmenu niekoľko veľmi rýchlych zmien smeru a tretia časť zas pripomína mestský okruh, pretože má povahu stop-štart a veľmi blízko sú aj bariéry. Aj keď máme na trati dlhé rovinky, je tam vysoký počet vysoko a strednerýchlych zákrut, čo znamená, že musíme nájsť primeranú úroveň prítlaku. Splnenie tejto podmienky bude pre nás prínosom."

Je veľmi náročné nájsť na tejto trati správne nastavenie?
"Takýto mix znamená, že potrebné sú najmä kompromisy. Okrem veľkej ceny sa na okruhu veľmi nejazdí, čo znamená, že počas troch dní sa bude vozovka výrazne vyvíjať. Problémy môže spôsobiť aj počasie, pretože nie sú vylúčené ani pomerne extrémne teplotné výkyvy. Je tu množstvo faktorov, na ktoré musia nájsť inžinieri vhodné riešenia set-upu. Pokiaľ ide o to, čo je potrebné pre auto, nie je to trať, ktorá by kládla osobitný dôraz na jeden aspekt. Potrebujete všestranný balíček so silným výkonom na rovinkách a stabilitou v zákrutách. Okrem toho je tu otázka trakcie nielen pri zmenách smeru jazdy, ale aj nízkych rýchlostiach."

Na trati Marina Bay to vyzeralo tak, že model E21 si veľmi dobre rozumie s pneumatikami. Ako to bude v Kórejskej republike?

Krátke správy

29. september 2013 at 20:03 | F1.sk |  NEWS
  • Majiteľ Lotusu Gérard López by nemal problém súhlasiť so zmenou názvu tohto tímu. Ak by mu to pomohlo prilákať sponzorov. "Je predsa jedno či sa voláme Genii, Lotus, Renault alebo nejako inak," povedal Luxemburčan.

  • Lotus dá na okruhu Paula Ricarda príležitosť 21-ročnému Švajčiarovi menom Alex Fontana. Ten si bude môcť zajazdiť s autom z roku 2010. "Na túto šancu sa veľmi teším," povedal Fontana. "Snom každého pretekára je zasadnúť za volant monopostu F1. Považujem to za česť a poctu. Spravím všetko pre to, aby som naplnil očakávania." Fontana už niekoľkokrát zavítal do sídla tímu v Enstone a pripravoval sa aj na simulátore.

  • Šéf Ferrari Stefano Domenicali si myslí, že jeho nová jazdecká dvojica bude fungovať: "Tí, ktorí toto rozhodnutie kritizujú, majú len strach. Bude to fungovať práve preto, lebo obaja sú takí rozdielni. Kimi pozná tím, jazdí konštantne rýchlo, nerobí chyby a ani politiku. Preto sme si ho vybrali. Keď budeme mať rýchle auto, nečakám žiadne problémy. A keď nebude, tak budeme mať iné problémy. Isté je to, že obaja majú rovnakú štartovaciu čiaru a len ich výkon rozhodne o tom, kto bude vpredu."

  • Monoposty stajne Caterham F1 Team a Lotus F1 Team budú jazdiť počas nadchádzajúcej Veľkej ceny Kórejskej republiky s logom spoločnosti Samsung Motors. Pre obe tímy jazdiace s pohonným jednotkami od Renaultu tu bude jednorázová záležitosť práve kvôli partnersku s francúzskou automobilkou, ktorá pôsobí v krajine od roku 2000.

Kimi v Nemecku na MXoN

29. september 2013 at 19:39 | Didi |  NEWS
Kimi Raikkonen bol dnes podporiť v Nemecku svoj motokrosový tím Ice One Racing na MX of Nations. Pozrite si fotky:



Boullier: Do posledného kola v Interlagose naplno...

28. september 2013 at 19:20 | F1.sk, Lotus F1 Team |  NEWS
Lotusu nevyšli veľké ceny v belgickom Spa-Francorchamps a v talianskej Monze, ale v Singapure sa tím opäť dostal do popredia. Kimi Räikkönen skončil na tretej priečke a nebyť technických problémov, tak niečo podobné by získal aj Romain Grosjean. "Singapur dobre ukázal čo môžeme ako tím dosiahnuť v záverečnej tretine ročníka," povedal šéf Lotusu Éric Boullier.

"Kimi opäť raz odjazdil výnimočne vydarené preteky - a to aj bez zdôrazňovania chrbtovej bolesti - a z trinásteho miesta sa dostal na pódium. Tím odviedol skvelú prácu po stránke stratégie oboch jazdcov a ak by sme nemali Romainove motorové problémy, mohli sme s autami obsadiť tretie a štvrté miesto. Škoda, že Romain mal problém so vzduchovým systémom motora, pretože v pretekoch ukazoval výbornú rýchlosť a skvelé výkony podal aj v piatok a sobotu. Podobná úroveň prítlaku ako v Singapure bude potrebná aj vo väčšine zvyšných podujatí a zdá sa, že nášmu autu to vyhovuje. Som si teda istý, že aj naďalej budeme bojovať o pódiá," pokračoval Francúz.

Záver sezóny bude pre každého náročný, pretože v priebehu ôsmich víkendov nás čaká šesť veľkých cien. "Vývoj v továrni sme už prepli na vzrušujúci a súčasne náročný rok 2014," prezradil Boullier. "Do konca ročníka chceme získať čo najviac bodov s oboma jazdcami a podľa toho, ako poznáme silné stránky monopostu E21, by to malo byť možné na každej trati. Medzi konštruktérmi sme na komfortnom štvrtom mieste, ale to neznamená, že sa nebudeme snažiť získať viac. Boj s Ferrari a Mercedesom bude aj naďalej vyrovnaný a ostávajú našim reálnym cieľom. Až do posledného kola v Interlagose budeme makať naplno."

Lotus si súčasne potrebuje zariadiť aj jazdeckú budúcnosť, pretože Räikkönen z tímu po sezóne odíde. "Nejde nám len o krátkodobé nahradenie Kimiho," upozorňuje šéf tímu. "Pozeráme sa na to, kde budeme v priebehu najbližších piatich rokov. Môžeme si dovoliť trpezlivosť a kandidátov požiadať o to, aby počkali, pretože si formulujeme svoju stratégiu. Dúfam, že pri rozhodovaní nebudem musieť prihliadať na komerčné záležitosti. Tvrdo sme totiž pracovali na tom, aby sme boli finančne silní aj bez sponzoringu zo strany jazdca. Chceme najsilnejšiu možnú jazdeckú dvojicu, aby sme pokračovali v progrese z posledných sezón. To je priorita."

Pozitívom z pohľadu tohto tímu je zlepšenie výkonnosti Romaina Grosjeana, ktorý by po odchode Räikkönena mohol byť lídrom. "Ak sa pozrieme na posledných päť pretekov, odviedol skvelú prácu. Od Nemecka si mohol každý všimnúť, že sa ´prepol´ a v každých pretekoch ukazuje svoje vrcholy. Či už bojoval o pódiá, alebo sa trochu trápil, jednoznačne sa vyrovnával Kimiho výkonom. A to nie je málo vzhľadom na to, že jeho kolega je majstrovský kaliber," dodal Éric Boullier.

Salo: Kimiho odchod je pre Lotus hroznou stratou

27. september 2013 at 19:50 | Didi, MTV3.fi |  NEWS

Z blogu Mika Sala:

"Kimiho odchod do Ferrari je pre Lotus hroznou stratou Kimi má vyššiu trhovú hodnotu než má Grosjean, takže som si istý, že budú musieť vysvetľovať veci všetkým ich sponzorom. Dokonca sa môže stať, že mnoho sponzorov tím opustí, pretože Kimi odchádza. Myslím si, že je pre nich úplnou katastrofou, že Kimi sa rozhodol odísť.

Kimi nemôže stále držať Lotus nad vodou, musí myslieť na seba.

Kimi povedal priamo, že odchádza kvôli finančným problémom. Ak nevedia vyplácať mzdu načas, potom ako by sa im dalo veriť v budúcnosti?

Kimi mal vždy dobrý vzťah s Gerardom Lopezom, ale biznis je biznis a priateľstvo je úplne iná vec. Môžete sa s niekým priateliť, ale ak človeku prestanete veriť v biznise, to už nevrátite."

Mark Arnall: Kimi bude do VC Kórei v poriadku

27. september 2013 at 11:00 | Didi |  NEWS

Kimi Raikkonen minulý víkend v Singapure bojoval s problémami s chrbtom, kvôli ktorým nemohol v kvalifikácii odviesť maximum a nepostúpil ani do jej záverečnej časti.

Internetom sa začali šíriť správy, že majster sveta z roku 2007 bude musieť podstúpiť operáciu.

Avšak Kimiho tréner Mark Arnall pre fínske noviny Turun Sanomat povedal: "Kimi bude pre budúci týždeň v Kórei späť v plnej kondícii."

Operáciu Arnall odmieta.

Saari reaguje na nezmyselné "útoky" Lotusu, že Kimi prišiel do F1 len kvôli peniazom

26. september 2013 at 21:05 | Didi |  NEWS

Oskari Saari pre MTV3:

"Keď Kimi po celý rok lieta od závodu k závodu s jeho vlastnými peniazmi, je neuveriteľné si začať vysvetľovať, že Kimi sa vrátil späť len kvôli peniazom. Je jasné, že človek musí dostávať svoj plat. Navyše, Kimi povedal naozaj vhodným spôsobom, ako sa veci majú. Pripadá mi nepochopieľné, že sa (Lotus) v prvom rade nestarajú o svoje vlastné záväzky a potom na neho začnú nariekať, že tu je len kvôli peniazom.

Ak pretekáte od marca do septembra s vašimi vlastnými peniazmi a bez reptania, potom si myslím, že to vypovedá o niečom úplne inom."

Video: Kimi na VC Singapuru 2013 - pohľad z onboard kamery

26. september 2013 at 20:27 | Didi |  VIDEOS
Video začína od štartu VC Singapuru:


Lopez: Myslel som si, že sa Raikkonen do F1 nevrátil kvôli peniazom. Opak je pravdou.

26. september 2013 at 20:17 | Didi |  NEWS
Článok z českého servera F1News.cz:

Majitel Lotusu Gerard Lopez si myslí, že Kimi Räikkönen odešel k Ferrari z jediného důvodu - kvůli penězům.

Scuderia již po Velké ceně Itálie potvrdila, že od příštího roku za ní bude společně s Fernandem Alonsem závodit Kimi Räikkönen, jehož služeb se o pár let dříve zbavili. U Lotusu byli z rozhodnutí finského jezdce pochopitelně zklamáni.

Podle Lopeze se Kimi rozhodl k návratu do Maranella, ale i do F1 obecně před dvěma lety čistě jen z finančních důvodů: "Myslel jsem si, že se Kimi do Formule 1 nevrátil kvůli penězům, je však jasné, že opak je pravdou."

"Od nynějška to už není náš problém. My nakonec nejsme schopni soupeřit s týmy, které jsou ochotny udělat cokoliv pro podepsání smlouvy pilotem," pokračuje majitel Lotusu pro Auto Hebdo.

Räikkönen v Singapuru uvedl, že Lotus opouští pouze kvůli tomu, že mu tým neplatil. V Enstone byl jinak spokojený. "Měl všechno. Konkurenceschopné auto, podporu týmu, nepřekonatelný komfort. Podobně jako minulý rok nedostal vše zaplaceno včas, ale nakonec všechny peníze obdržel. Nemáme rozpočet jako některé jiné týmy, takže si musíme stanovovat priority," popisuje Lopez.

Šéf závodního týmu Eric Boullier v rozhovoru pro Formula1.com přidal ještě jeden důvod přestupu Räikkönena k Ferrari: "Odhaduji, že chtěl určité jistoty, to ano, ale je v tom i určitý prvek pomsty. Ukázali mu dveře a teď mu volají."
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© kimiraikkonen.er.cz / raikkonen-f1.blog.cz | Kimi Raikkonen Fan Site | © 2008 - 2018, All Rights Reserved |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------