January 2014

Kimi: Máme na boj o titul

25. january 2014 at 21:20 | F1.sk, Scuderia Ferrari |  NEWS
Kimi Räikkönen pôsobil vo Ferrari v rokoch 2007 až 2009 a v prvej z týchto sezón získal aj majstrovský titul. Ten je pre Maranello do dnešných dní posledný a azda aj preto sa Ferrari rozhodlo povolať Fína späť. V roku 2014 bude skúsený pretekár bojovať po boku Fernanda Alonsa.

"Je fajn vrátiť sa do tímu Ferrari a na miesto, kde som v roku 2007 získal svoj titul," povedal Räikkönen v rámci predstavenia monopostu F14 T. "Cieľ je pochopiteľne rovnaký. Chceme odviesť to najlepšie čo môžeme a pokúsiť sa o víťazstvá v pretekoch i majstrovstvách. Čas ukáže či sa tak aj stane, ale určite budeme bojovať o najväčšie víťazstvo."

Tridsaťštyriročný pretekár vynechal posledné dve podujatia minulej sezóny. Lotus mu neplatil a potreboval absolvovať operáciu, tak si doprial oddych. "Či mi chýbala jazda s autom F1? Ani nie. Bolo príjemné mať prestávku. Musel som absolvovať malú operáciu a v podstate som ani veľmi nemal na výber. Na začiatku novej sezóny som chcel byť stopercentný a bez bolesti. Podľa mňa to bola dobrá voľba a vlastne to bola jediná voľba. Myslím si, že v tomto roku si jazdy s F1 užijem viac ako dosť."

Ferrari má pre sezónu 2014 možno najsilnejšiu jazdeckú dvojicu na štartovom rošte a Kimi vie, že sú s tým spojené aj veľké očakávania. "Fernando a ja sa budeme poriadne snažiť. Obaja chceme vyhrať a čas nám ukáže čo sa stane a či tímu Ferrari dokážeme prinavrátiť titul. Povedal by som však aj to, že je tu aj mnoho iných vecí - hlavne pri nových pravidlách - ktoré budú mať vplyv na výsledky a na to, či budú také ako chceme. Myslím si, že obaja rozhodne máme na to, aby sme boli vpredu a aby sme bojovali o titul," poznamenal Kimi Räikkönen.

Pat Fry: Najväčšie zmeny za celé roky

25. january 2014 at 21:01 | F1.sk, Scuderia Ferrari |  NEWS
Šéfinžinier Ferrari Pat Fry dostal v posledných mesiacoch poriadne zabrať. Od Ferrari očakáva každý len víťazenie a s týmto imperatívom dozeral na svojich ľudí aj pri vývoji monopostu F14 T. Sám je zvedavý na to, ako bude situácia vyzerať na trati a či auto naplní očakávania.

"Simulačné práce spojené s tohtoročným projektom prebiehali už minimálne dva roky," povedal Fry v aktuálnom videu z dielne Ferrari. "Pozreli sme sa na zvyčajné veci ako aerodynamický výkon a aerodynamické charakteristiky, ale súčasne sme sa venovali aj zmenám týkajúcim sa pohonných jednotiek. V tomto smere sa máme ešte veľmi veľa čo učiť. Najskôr sme si stanovili základy týkajúce sa toho, aké by mali byť naše dizajnovacie ciele a teraz v poslednej dobe nám už pomáhali aj jazdci na simulátoroch, ktorí pracovali na rôznych stratégiách týkajúcich sa pohonných jednotiek. Skúmali sme ako najlepšie využiť motor, ERS i dodávku paliva."

Nové pravidlá prinesú aj celkom iný prístup k pretekom, nad ktorým bolo potrebné poriadne pouvažovať. "Po strategickej stránke uvidíme niekoľko pretekov, v ktorých budeme môcť ísť naplno a bez akýchkoľvek obmedzení, napríklad Monako," vysvetlil Brit narážajúc na najkratšie a najpomalšie podujatie kalendára. "Ale budú tu aj iné preteky, v ktorých budeme musieť značne šetriť palivo."

Takéto podujatie nás čaká hneď v úvode, bude to marcová Veľká cena Austrálie. "Očakávam, že keď prídeme do Melbourne, tak uvidíme to najlepšie i najhoršie z oboch svetov. Je to okruh s vysokou spotrebou paliva a musíme si zvyknúť na učenie sa stratégií. Sú základné stratégie pre šetrenie paliva a musíme zvážiť kde chceme ísť rýchlo a kde radšej pomaly. Rýchlosť auta totiž budeme môcť meniť o plus mínus sekundu - to všetko v závislosti od toho ako chceme v danom kole využiť palivo a energiu. Študovanie pretekov a pokus o predpovedanie toho, čo robia ostatní, bude o krok komplikovanejší ako doposiaľ."

Fry je v športe už niekoľko desaťročí a pripomenul, že si pamätá ešte aj koniec predchádzajúcej turboéry, ktorá v F1 bola do roku 1988. "Bola to pomerne veľká zmena, ale v porovnaní so zmenami pohonných ústrojenstiev pre tento rok to nebolo vôbec nič. Myslím si, že toto je najväčšia zmena v poslednej histórii, teda aspoň v mojej histórii," zasmial sa Pat Fry. "Áno, aj aerodynamické pravidlá prinášajú pomerne veľkú zmenu, ale povedal by som, že nie až takú dramatickú."

"A keď tieto dva smery skombinujeme, tak to nám všetkým prinesie vzrušujúce výzvy tak po stránke šasi, ako aj po stránke aerodynamiky. A súčasne je tu aj výzva dostania auta na váhový limit, ako aj výzva týkajúca sa optimalizácie pohonnej jednotky. Celý dizajnovací tím našej spoločnosti dostal poriadne zabrať a v Melbourne napokon uvidíme, ako na tom sme," dodal Fry.

Domenicali: Nepadnúť pod tlakom, ktorý je na nás vyvíjaný

25. january 2014 at 20:58 | F1.sk, Scuderia Ferrari |  NEWS
Ferrari v sobotu predstavilo nový monopost F14 T, ktorého úloha je viac ako jasná: tím chce po siedmich rokoch získať titul medzi jednotlivcami a po šiestich vyhrať aj konštruktérsky pohár. Maranello má vždy len tie najvyššie ciele, ale v posledných sezónach sa ich nepodarilo napĺňať.

"Ak sa nemýlim, tak tohtoročné technické zmeny sú najväčšie, aké sme v F1 videli za posledných desať rokov," povedal šéf tímu Stefano Domenicali. "Táto zmena predstavuje príležitosť a musíme sa postarať o to, aby sa jej naša skupina inžinierov chopila správne. Máme celkom nové pohonné ústrojenstvo a máme aj nové pravidlá, ktoré sú veľmi zaujímavé. Museli sme sa na ne veľmi pozorne pozrieť a postarať sa o to, aby sme túto príležitosť využili pre zlepšenie našej výkonnostnej úrovne. Práve o toto som žiadal všetkých svojich ľudí tu v Maranelle."

Predstavitelia Ferrari sa posnažili o to, aby mali všetko, čo je potrebné pre úspech. "V posledných niekoľkých rokoch sme vykonali zmeny v organizácii a aj investície vložené do formuly 1 boli veľmi dôležité. Niektoré zmeny boli pre ľudí po stránke mien atraktívnejšie a iné menej, ale takisto boli veľmi dôležité. A nejde len o organizačnú stránku, ale aj o investície do nového aerodynamického tunela a nových simulačných nástrojov. Musíme zabezpečiť, aby sa všetky naše inžinierske skupiny mohli postarať o rozdiel. Nesmieme ale zabúdať na to, že na najvyššej úrovni potrebujeme zachovať aj veci, ktoré boli veľmi dobré aj v minulosti - napríklad stratégia."

"Tento rok bude ešte komplexnejší, pretože do rovnice potrebujeme pridať aj nové auto s novým systémom a novým prístupom k palivovej efektívnosti," skonštatoval Talian, ktorý spomenul aj dôležitosť práce v boxoch. "Tieto veci musíme konsolidovať. Od našich inžinierov očakávam lepšiu integráciu, aby sme mohli odviesť dobrú prácu. Sezóna bude veľmi, veľmi dlhá a preto je dôležité začať so spoľahlivým autom a následne udržať jeho aerodynamický vývoj, čo sme v minulom roku nezvládli."

Prípravné testy začnú už v utorok a budú poriadne intenzívne. "Očakávam, že prvé dni testov budú pre každého poriadnou výzvou. Musíme otestovať a skontrolovať mnoho vecí. Najdôležitejšie je to, aby sme nepadli pod veľkým tlakom, ktorý je na nás vyvíjaný. Toto musí byť mojim ľuďom jasné; musíme ostať koncentrovaní len na prácu a musíme sa postarať o to, že odvedieme najlepšiu možnú robotu. Táto spoločnosť dala nám a rovnako aj našim inžinierom všetko čo je potrebné pre vykonanie dobrej práce. Preto potrebujeme maximálnu koncentráciu a nemôžeme sa nechať rozptýliť enormným tlakom, pod ktorým sme. Vieme, čo Ferrari reprezentuje pre nás a rovnako aj pre svet formuly 1," dodal Stefano Domenicali.

Di Montezemolo: Teraz je už čas vyhrať!

25. january 2014 at 20:46 | F1.sk, Scuderia Ferrari |  NEWS
Ferrari získalo posledný titul medzi jednotlivcami zásluhou Kimiho Räikkönena ešte v roku 2007 a v konštruktérskom pohári sa tešilo o rok neskôr. Potom prišla ročná nadvláda Brawnu GP a štvorročná Red Bullu Racing. Prezident Ferrari Luca di Montezemolo má toho už dosť a žiada návrat na víťaznú cestu.

"Drahí priatelia, podobne ako v každom roku je deň ako ten dnešný veľmi dôležitý," povedal di Montezemolo v príhovore fanúšikom v rámci predstavenia nového monopostu F14 T. "Sedím tu už viac ako dvadsať rokov, ale každoročne je to iné. Som sebaistý a verím nám, pretože máme silný tím. Máme všetky potrebné ingrediencie pre dosiahnutie úspechu."

Spomínaný Räikkönen sa do tímu vracia po štyroch rokoch a bude kolegom Fernanda Alonsa. "Máme dvoch veľmi silných jazdcov. Som rád, že Kimiho máme späť. Práve Kimi bol posledný jazdec, ktorý s nami získal titul. Fernando zažil fantastickú sezónu a v posledných štyroch rokoch bol druhý (v roku 2011 bol štvrtý - pozn. red.). Teraz je už čas vyhrať!"

"V tomto smere skutočne verím novému technickému riaditeľovi Jamesovi Allisonovi a rovnako aj práci, ktorú naši ľudia odviedli po stránke motora," pokračoval Talian. "Je to veľmi komplikovaný motor a veľmi komplikovaný systém a myslím si, že hlavne na začiatku sezóny bude kľúčovou vecou spoľahlivosť."

"Pri nových pravidlách je na začiatku vždy ťažké povedať kto bude konkurencieschopný a kto menej. Našim cieľom je ale byť na špičke a musíme preto odviesť svoje maximum. Videl som, že všetci moji ľudia sú si toho vedomí a sú koncentrovaní. K prvým testom pristúpime s celou našou odhodlanosťou. Súčasne musím povedať, že našim jazdcom nepotrebujeme dať len konkurencieschopné auto, ale aj konkurencieschopný tím. Domenicali v ňom spravil niekoľko inovácií a v tomto smere tomu veľmi verím," poznamenal di Montezemolo.

"Rátam aj s vami, pretože zdieľame rovnakú vášeň," odkázal Luca di Montezemolo smerom k fanúšikom a na záver príhovoru dodal: "Súčasne zdieľame aj rovnaký cieľ: musíme sa pokúsiť odviesť maximum pre to, aby sme sa vrátili k víťazeniu. Všetkým vám želám len to najlepšie a ďakujem vám za to, že ste tak blízko k Ferrari."

Videá: Rozhovory s ďalšími členmi Ferrari

25. january 2014 at 15:48 | Didi
Rozhovor s Kimiho tímovým kolegom Fernandom Alonsom:

-----------------------------------------------

Rozhovor s prezidentom Ferrari Luca di Montezemolom:

-----------------------------------------------

Rozhovor so šéfom Ferrari Stefanom Domenicalim:


Video: Predstavenie auta Ferrari F14 T

25. january 2014 at 15:12 | Didi |  VIDEOS
Ferrari urobilo nádherné video predstavujúce nový monopost F14 T. Pozrieť si ho nateraz môžete z oficiálnej stránky Ferrari kliknutím TU!

Neskôr by malo byť video pridané i na server youtube.

Kimiho nová prilba

25. january 2014 at 15:03 | Didi |  NEWS



Photoshoot jazdcov Ferrari

25. january 2014 at 14:58 | Didi |  NEWS
Zatiaľ sa objavilo po jednej fotke každého jazdca. Zdá sa, že Kimi bude mať veľmi podobnú prilbu ako minulú sezónu, keď jazdil za Lotus:



Kimi s Fernandom - fotky

25. january 2014 at 14:56 | Didi |  NEWS
Noví tímoví kolegovia vo Ferrari, ako sa vám páči táto dvojica?


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© kimiraikkonen.er.cz / raikkonen-f1.blog.cz | Kimi Raikkonen Fan Site | © 2008 - 2018, All Rights Reserved |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------