January 2014

Kimi tento týždeň na simulátore

13. january 2014 at 9:00 | Didi |  NEWS

Taliansky novinár Leo Turrini povedal, že Kimi Raikkonen bude tento týždeň v Maranelle dva dni na simulátore.

Kimi na The Gr1d Club After Party (máj 2013, Barcelona) - fotka *AKTUALIZOVANÉ

12. january 2014 at 19:53 | Didi |  NEWS
Na internete sa objavila súkromná fotka Kimiho, zrejme ide opäť o novú fotku:



Neskôr: Kimi je na fotke s Davidem M. Palumbom a ide o fotku z minulého roka.

Nový partner

12. january 2014 at 19:00 | Didi |  NEWS
Stránka KimiRaikkonen.er.cz má vo svojich radách ďalšieho partnera. Myslím, že zbystríte pozornosť ak napíšem, že sa jedná o novú slovenskú stránku o Kimim Raikkonenovi.

Administrátorom servera je Richard, ktorý je zároveň i členom Kimi Räikkönen Fan Club CZ/SK. Na stránke sa ešte pracuje a plne funkčná bude od začiatku februára 2014. Určite na ňu zavítajte.

Spriatelený web:

Bell ďakuje Kimimu za používanie ich prilby

12. january 2014 at 15:35 | Didi |  NEWS
Spoločnosť Bell, ktorá vyrába prilby, vyrobila plagát, v ktorom ďakuje jazdcom F1, ktorí počas minulého roka zvolili prilby práve ich značky.



Pozn: Bližšie ste si o zmene prilby mohli prečítať v článku "Kimi prechádza z prilieb Arai na značku Bell".

F1 Racing zvolil Kimiho za Osobnosť roka 2013

11. january 2014 at 13:40 | Didi |  NEWS
Magazín F1 Racing zvolil za ich Osobnosť roka 2013 Kimiho Raikkonena.

Magazín si ho vybral z viacerých dôvodov, v skratke:
Mnohí hovoria príliš veľa, ale pritom nič hodnotné, Kimi sa naopak neusiluje o záujem, chce len nasadnúť do auta a predviesť rýchlu jazdu. Tým si získal sympatie mnohých a má kultový status.
Rádiové komunikácie počas závodu - mnohé vety sa stali kultovými a dokonca sa i veľmi dobre predávajú tričká s potlačou Kimiho slávnych citátov.
Tím Lotus má problémy s platením, Kimi v minulom roku nedostal ani cent, na čo verejne poukázal až koncom sezóny. Človek by si možno ťažko predstavil, že by pre to vyjadril sympatie pre milionára, ale i tak ich dostal.
Kimi má stále po celom svete milióny fanúšikov.

Tu je celý článok v angličtine:


Kimi o tom, prečo si vybral číslo sedem

11. january 2014 at 0:19 | Didi |  NEWS

Kimi Raikkonen odpovedal pre Ferrari.com, prečo si za pevné štartové číslo vybral sedmičku: "Nesúvisí s tým žiadny konkrétny príbeh. Je to číslo, ktoré som mal už minulý rok a nevidel som žiadny dôvod meniť ho. Páči sa mi, a to je dostatočne dobrý dôvod, nie?"

Kimiho tímový kolega Fernando Alonso si vybral číslo 14: "Vždy mi prinieslo šťastie, 14. júla 1996, keď som mal 14 rokov, som vyhral majstrovstvá sveta v motokáre, ktoré malo číslo 14."

FIA zverejnila entry list pernamentných štartových čísiel jazdcov, Kimi má sedmičku

10. january 2014 at 23:45 | Didi |  NEWS
FIA dnes konečne zverejnila pevné štartové čísla jazdcov, ktoré ich budú sprevádzať po zvyšok ich kariéry v F1.

Kimi Raikkonen získal číslo, ktoré najviac chcel (iné čísla s najväčšou pravdepodobnosťou ani neuviedol), a to sedmičku. O toto "šťastné číslo" bol záujem, keďže ho chceli i iní jazdci, ale keďže sa v Pohári jazdcov umiestnili až za Kimim, Fín mal prednostné právo.

Aktuálny majster sveta Sebastian Vettel si pre tento rok vybral jednotku, ale v priebehu svojej kariéry potom chce používať číslo päť.

Pernamentné štartové čísla jazdcov

ČísloJazdecTím
1Sebastian VettelRed Bull Racing
3Daniel RicciardoRed Bull Racing
6Nico RosbergMercedes
7Kimi RäikkönenFerrari
8Romain GrosjeanLotus
11Sergio PérezForce India
13Pastor MaldonadoLotus
14Fernando AlonsoFerrari
17Jules BianchiMarussia
19Felipe MassaWilliams
20Kevin MagnussenMcLaren
21Esteban GutiérrezSauber
22Jenson ButtonMcLaren
25Jean-Eric VergneToro Rosso
26Daniil KvjatToro Rosso
27Nico HülkenbergForce India
44Lewis HamiltonMercedes
77Valtteri BottasWilliams
99Adrian SutilSauber

Komentár F1News.cz: Keď sa oheň stretne s ľadom

10. january 2014 at 10:45 | Didi |  NEWS
Komentár Jany Šrámkovej zo servera F1News.cz:

O tom, jak bude probíhat spolupráce "ohně" (Fernanda Alonsa) a "ledu" (Kimiho Räikkönena) pod rudým příkrovem Ferrari se napsalo mnoho. Když jsem nedávno četla slova italského novináře F1 Lea Turriniho, začala jsem se znovu zamýšlet i já.

"Když se Räikkönen na konci roku 2011 vracel do F1, slyšel jsem jej říci jednu věc: 'Mým cílem je přesvědčit Ferrari, aby mě znovu najali'. A všichni víme, jak to dopadlo," uvedl Turrini.

Papírově by měl mít převahu Fernando Alonso. Byl to on, kdo Räikkönena z Ferrari v roce 2009 vystrnadil a byl od té doby jejich jasnou jedničkou, je to dvojnásobný šampion a právě on měl velmi blízko k tomu 2x uzmout titul Sebastianu Vettelovi (2010 a 2012). Je obecně považován za nejkomplexnějšího pilota ve startovním poli a navíc je i dobrý politik a umí italsky.

Na druhou stranu je právě Räikkönen zatím posledním šampionem v barvách Ferrari, i když už je to titul šest let starý. Po svém návratu z rally v Lotusu jednoznačně ukázal své kvality a díky své chladné povaze by mohl oheň plivajícího Alonsa uhasit a nepustit si jej k tělu. A pokud jsou slova Turriniho pravdivá, splnil si v F1 kromě zisku mistrovského titulu i další cíl. S největší pravděpodobností tak nyní bude chtít Alonsa porazit. Ale i když už mnohokrát předvedl, že to je v jeho silách, nebude to mít vůbec jednoduché.

Ferrari má nyní dva špičkové jezdce, kteří jsou schopni sbírat body a vítězit v závodech. Pro Ferrari je to situace nezvyklá. Až sem je vše jasné. Otázkou zůstává, jak si s touto situací v Maranellu poradí? Možná bude muset šéf týmu, Stefano Domenicali, požádat o konzultaci svůj protějšek z Red Bullu, Christiana Hornera, který s tím má bohaté zkušenosti.

Podle mého názoru je to Alonso, kdo může ztratit víc. Navíc ani neskrývá pocit frustrace a netají se tím, že příští sezona je pro něj zlomová a chce v ní získat svůj třetí titul. To je totiž zase jeho cíl - mít minimálně tři tituly, jako Ayrton Senna. A pochopitelně se člověk musí ptát - co když se to nepodaří?

Co když mu Räikkönen bude brát body a ty mu pak budou chybět v konečném pořadí? Dovolilo by to vůbec Ferrari? Nebo spíš, jak by se zachoval Räikkönen, pokud by mu tým do sluchátek řekl něco ve smyslu "Fernando is faster than


Dostane nové Ferrari meno po Michaelovi Schumacherovi?

9. january 2014 at 8:00 | F1.sk, Speedweek |  NEWS
Ferrari zvažuje názov pre svoj nový monopost a v tejto veci oslovilo aj svojich fanúšikov. V tejto chvíli meno monopostu pre rok 2014 nepoznajú ani piloti stajne Fernando Alonso a Kimi Räikkönen. Niektorí fanúšikovia chcú vozidlo pre nastávajúci ročník pomenovať po Michaelovi Schumacherovi.

Rodina sedemnásobného majstra sveta bola dojatá k slzám, keď sa pred nemocnicou v Grenobli objavili fanúšikovia nemeckej legendy ležiacej v kóme, aby s ňou v tichosti oslávili jej 45. narodeniny. Ešte zarážajúcejšie bolo, že na sever Francúzska si cestu našli aj fanúšikovia Ferrari. "Schumi urobil pre Ferrari neskutočne veľa. Nikdy na neho nezabudnem," povedal jeden z nich.

Ferrari a Schumachera spája silné puto, veď nemecký pilot získal v talianskej stajni päť zo svojich siedmich titulov. Schumacher prišiel do Ferrari v roku 1996 a odišiel o desať rokov neskôr. Až 72 zo svojich 91 prvenstiev získal vo farbách talianskej značky. Spomínané spojenie by sa mohlo opäť obnoviť, aj keď trochu iným spôsobom.

Fanúšikovia Ferrari si prajú, aby bol nový monopost stajne pomenovaný práve po nemeckej legende. Naposledy bolo auto Ferrari pomenované po konkrétnej osobnosti v roku 2003. Išlo o model Ferrari F2003-GA pomenovaný po Giannim Agnellim. Návrhy fanúšikov súvisiace so Schumacherom sú rôzne: F2014-MS alebo F1-791 (sedem titulov majstra sveta a 91 triumfov vo veľkých cenách), prípadne F1-572 (päť titulov a 72 víťazstiev vo farbách Ferrari). Kombinácií je naozaj dosť. Nové Ferrari bude predstavené niekedy od 23. do 25. januára v Maranelle.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© kimiraikkonen.er.cz / raikkonen-f1.blog.cz | Kimi Raikkonen Fan Site | © 2008 - 2018, All Rights Reserved |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------