May 2015

Kimi o návrate z rely do F1, aj o časoch strávených v McLarene

31. may 2015 at 19:34 | Didi |  NEWS

Prečítajte si preklad z rozhovoru medzi Kimim a jeho kamarátom Tonim Vilanderom z Monaka. Video sme priniesli TU!

Keďže Kimiho spovedal jeho naozaj dobrý kamarát, Kimi na otázky odpovedal - na jeho pomery - nezvyčajne kvetnato. Usmívající se

Toni Vilander: Najväčším prekvapením pre mňa bolo, že si sa vrátil späť do F1. Ako to bolo s rozhodnutím, bolo jednoduché? A bol Lotus jedinou možnosťou, alebo si mal aj ďalšie možnosti?
Kimi: "No, vlastne... keď som odjazdil pár závodov v NASCAR, tak možno vtedy som to pocítil. Bolo tam 40 áut a nezáležalo na tom, kde si jazdil, dokonca aj po 10 odjazdených kolách ste stále proti niekomu pretekali. To u mňa vzbudilo vášeň pretekať proti ostatným. V rely je to iné, keďže pretekáte proti času. Po tomto som začal premýšľať, či by som nemohol jazdiť NASCAR, ale bolo tam veľké množstvo pretekov, ktoré pre mňa neboli moc zaujímavé. Bola to však zábavná skúsenosť a bolo by príjemné jazdiť tam v budúcnosti. Ale ak chcete pretekať, F1 je pravdepodobne najvyššia trieda, v ktorej sa dá jazdiť. Rok predtým som dostal ponuku od Lotusu, ale vtedy ma tak nezaujala. O rok nato sa veci vcelku zmenili, mali sme veľa diskusií s Williamsom a zároveň i s Lotusom. Skončilo to napokon tak, že som sa rozhodol pre Lotus, ktorý bol vcelku dobrý. Bolo to skvelé miesto, kam ísť a boli tam veľmi príjemní ľudia. Samozrejme, rozlúčka mohla byť príjemnejšia, ale boli len dve rozumné možnosti. Nechcel som ísť do žiadneho malého tímu. Veci šli tak ako mali."

TV: Stále spomínam na tvoje roky s Mclarenom. Myslíš si, že by si si zaslúžil titul z tých rokov? Vtedy mnohokrát technika zlyhala a párkrát si v šampionáte skončil druhý.
KR: "Pravdepodobne dva mohli prísť ľahko, samozrejme. V roku 2003 sme nemali na rýchlostnú úroveň Ferrari, ale po celý čas sme k nim boli blízko. V Nemecku mi zlyhal motor, keď som viedol preteky a sám som urobil i pár chýb. V roku 2005 sme mali dostatočnú rýchlosť, ale auto bolo nespoľahlivé, čo veci sťažilo a čo nám napokon zničilo sezónu. Tak to je. Ten, kto napokon skončí v tabuľke prvý, ten si to zaslúži. Nezáleží na tom, ako sa tam dostal. Samozrejme, boli to pekné roky, ale nie je čo o tom povedať. Faktom je, že každý rok, ak nevyhráte, sezóna skončí a nie je o tom čo povedať. Samozrejme, boli to dobré časy a v niektoré roky som mal dobrú rýchlosť. Ale boli zas iné problémy, napríklad v roku 2002 som len zriedka dokončil preteky. Zdalo sa, že nič nešlo ako má. Ale tak to niekedy chodí. Na konci sezóny záleží len na tom, kto získa najviac bodov."

Potvrdené - Kimiho syn sa volá Robin Ace Matias Räikkönen + info a fotky z krstín

30. may 2015 at 11:13 | Didi, zdroj: blogit.kauneusjaterveys.fi/minttuvirtanen |  NEWS
Minttu vo svojom blogu konečne potvrdila celé meno ich synčeka Robina a jedná sa o meno, o ktorom sme vás už informovali po jeho narodení. Okrem toho priniesla Minttu aj ďalšie zaujímavé informácie o tom, ako prišli k menu. Tu je jej článok:

"Počas Veľkej noci sa vo Fínsku konali krstiny nášho syna. Meno sme už mali premyslené, pretože vo Švajčiarsku dostávajú bábätká mená ešte pred narodením. Nad menom sme premýšľali niekoľko mesiacov a mali sme niekoľko možností. Prirodzene by malo meno sedieť s priezviskom, ale tiež sme chceli meno, ktoré bude ľahko vysloviteľné i v zahraničí.


Napokon sme sa rozhodli pre meno Robin, resp. ja som s ním prišla a Kimi, našťastie, súhlasil, že je to dobré meno pre nášho chlapca. Náš dobrý priateľ a Robinov kmotor Gino prišiel s druhým menom Ace. Gino tiež pracuje pre Ferrari a prezradil, že každý volá chlapca Ace. Mám rada mená, za ktorými je nejaký príbeh a Ace k nim určite patrí. Toto je správa, ktorú som od Gina dostala, keď sme uvažovali o menách:

´Ace je s určitosťou jeden z najuznávanejších gitaristov všetkých čias!!
Každý pozná tváre KISS!!
Takže Gino hovorí, že Iceman je jeden z najcoolovejších športovcov vôbec, mal by mať dieťa s normálnym menom??? Nie!!
Aceman, syn Icemana, zaručuje, že cool Raikkonenovská DNA pokračuje. :) ´

Tretie meno Matias je Kimiho druhé meno.


Krstniny sme mali malé, boli tam len najbližší priatelia a rodina. Bolo to bezstarostné a presne podľa našich predstáv. Pre mňa to bol veľmi emotívny deň, takže nebolo veľa fotogenických obrázkov červenookej matky.


Takto vyzeral veľký deň malého človiečika.

Minttu"


Pozn.: Ace v preklade znamená eso, jednotka. Usmívající se

Kimi s Minttu a Robinom v Monaku 2015 - fans fotky

29. may 2015 at 20:00 | Didi, zdroj: simi-f1.tumblr.com |  NEWS


Video: Davide Valsecchi vyspovedal v Monaku Kimiho - 2. časť s prekladom

29. may 2015 at 13:00 | Didi |  VIDEOS
Prinášame vám preklad z druhého videa, v ktorom Davide Valsecchi urobil rozhovor s Kimim:


Preklad z videa:

Pozdrav

Davide Valsecchi. Tak ideme jazdiť... Viem, že ty si šéf, ale môžem riadiť?
Kimi: "Môžeš riadiť, ak chceš, mne je to jedno." (úsmev)

DV: Doma jazdíš radšej autom, alebo využívaš skôr bicykel/motorku?
KR: "Nerád jazdím len tak. Trávim doma veľa času, takže využívam auto, keď musím niekde ísť."

DV: Si Raikkonen, takže niekedy keď jazdíš, alebo keď si v reštaurácii, tak sa na teba ľudia pozerajú... Ako to vnímaš?
KR: "Nie som toho veľký fanúšik. Bolo by príjemné robiť rovnakú prácu bez toho, aby ma niekto poznal." (smiech)

DV: Predtým sme videli Sebastiana Vettela, ako sa na trať dostáva na bicykli. A ty? Ty využívaš čo?
KR: "Skúter."

DV: Si lenivý? Alebo prečo?
KR: "Skúter je rýchlejší." (smiech)

DV: A čo motokros?
KR: "Áno, jazdím ho, kedykoľvek môžem. Je to fyzicky najnáročnejší šport. Už som v motokrose mnohokrát spadol, ale nič vážne to nebolo. Netreba to brať na ľahkú váhu, ale človek nikdy nevie, kde sa môže zraniť, môže to byť kdekoľvek. Podľa mňa je nebezpečnejšia cestná cyklistika na cestách než robiť toto (motokros). A Ferrari mi to dovolilo, takže...

DV: Áno, pýtal si sa ich na to, že?
KR: "Noo.. (úsmech) Ja by som to robil aj naďalej, aj keby som nedostal povolenie. Povedal som im, že to budem robiť, takže je to v pohode."


Pozn.: Na internete sa objavil prepis celého tohto rozhovoru (bez videa), kde Kimi hovorí ešte o rodine, takže tú pasáž prinesieme takisto, onedlho...

FIA preverila práce vo veternom tuneli Ferrari

29. may 2015 at 11:24 | Didi, zdroj: F1.sk |  NEWS

Ferrari sa v tomto roku natoľko zlepšilo, že to vyvolalo pochybnosti. Otvorene sa hovorilo o tom, že Scuderia trávi vo veternom tuneli viac času, ako je povolené. Taliani mali využívať aj hodiny, ktoré má k dispozícii nový tím Haas - ten bude s Ferrari v mnohých smeroch spolupracovať a tak by sa to Američanom hodilo. Situácia dospela tak ďaleko, že po Veľkej cene Španielska navštívila Maranello komisia Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA).

Motorsport.com informuje o tom, že nič v rozpore s pravidlami sa nenašlo. Za akciu bol zodpovedný technický a športový koordinátor F1 Marcin Budkowski, ktorý bol v minulosti hlavným aerodynamikom McLarenu a pracoval aj vo Ferrari. Detailne sa na všetko pozrel a v správe uviedol, že Ferrari pracuje podľa pravidiel.

"Medzi Ferrari a Haasom je unikátna dohoda a cítili sme povinnosť prekontrolovať, či všetko funguje tak, ako bolo dohodnuté," povedal hovorca FIA pre Motorsport.com. "Značne detailne sme to zvládli v priebehu týždňa po Veľkej cene Španielska a všetko bolo uspokojujúce." Tímy Ferrari a Haas chcú využiť všetky možné cesty spolupráce. Ferrari bude všetko vyrábať vo vlastnej réžii, ale Haas toho chce odkúpiť čo najviac: aby si sám vyrábal len nutné minimum pre splnenie požiadavky byť konštruktérom.

"Ferrari má s Haasom dohodu týkajúcu sa dodávky pohonnej jednotky a máme uzatvorené aj technické partnerstvo," skonštatoval hovorca Ferraripre Motorsport.com. "Ako umožňujú existujúce pravidlá, dovoľujeme im aj využívanie aerodynamického tunela v Maranelle. Program vo veternom tuneli však nezdieľame spoločne. V aerodynamickom ponímaní sme dve kompletne separátne jednotky. Využívanie veterného tunela je oddelené: máme separátne modely i súčiastky. A aj personál je kompletne odlišný. Nezdieľame medzi sebou ani obslužných pracovníkov. V mene FIA nás navštívil pán Budkowski. Potvrdili, že všetko je v poriadku a pracujeme v rámci pravidiel."

Video: Toni Vilander spovedá Kimiho

28. may 2015 at 14:18 | Didi |  VIDEOS
Kimi Raikkonen poskytol pre fínsku MTV3 v Monaku rozhovor. Otázky mu kládol jeho dlhoročný kamarát pretekár Toni Vilander:



Pozn.: Preklad sme priniesli v článku kliknutím TU!

Minttu: Závodný víkend

27. may 2015 at 8:00 | Didi |  NEWS
Minttu Virtanen nám priblížila, ako vyzerajú jej dni, keď je závodný víkend a keď príde podporiť svojho snúbenca Kimiho priamo do dejiska jednej z Veľkých cien:

"Obdržala som veľa otázok o tom, čo robím počas závodného víkendu. Vo štvrtok a v piatok robím svoje vlastné veci: stretnem sa s priateľmi, strávim deň v meste, cvičím a hlavne trávim čas s Robinom.


Sobota ráno začína veľkými raňajkami v hotelovej izbe. Potom sa idem pripraviť. To zvyčajne zaberie niečo cez hodinku. Zamestnanec Ferrari ma odvezie z hotela do padoku dve hodiny pred tým, ako sa začne jazdiť.

Idem do Ferrari motorhome-u, kde je Kimi vo svojej izbe. Potom sa stretnem s priateľmi a so známymi a obedujeme, jedlo je absolútne vynikajúce! Kuchári Ferrari chodia na každý závod a robia skvelé talianske jedlá pred, počas a po pretekoch.


Potom idem do Kimiho izby popriať mu veľa šťastia než nasadne do svojho auta. Vždy to vyzerá rovnako, na krátko sa zastavím a poviem mu ´ukáž im to!´.

Pár minút pred tým, než sa spustí časomiera (na kvalifikáciu), idem na svoje zvyčajné miesto do boxov. Tam na nasledujúci hodinku zatnem prsty na rukách aj nohách a dúfam, že všetko dopadne dobre.

Rachel Brookes: Kimiho druhá stránka

26. may 2015 at 20:44 | Didi, zdroj: 1.skysports.com |  NEWS
Rachel Brookes zo Sky Sports News vo svojej rubrike "Rachelin diár" opísala, čo sa udialo počas víkendu v Monaku. Okrem iného tiež prezradila:

"Piatok v Monaku: Ako sa tak pozerám, môj kameraman sníma Kimiho Raikkonena v jeho garáži a približuje si ho. Zdá sa, že fotí jeho auto Ferrari. Pri bližšom skúmaní spozorujem, že v aute sedí jeho priateľka Minttu. Kimi ju párkrát odfotí a potom jej pomáha vystúpiť z auta. To je Kimiho stránka, ktorú často nevidíme."

Na fotke aj vidíme, ako Kimi drží v ruke mobil, s ktorým ju fotil.

Video: Davide Valsecchi vyspovedal v Monaku Kimiho - 1. časť s prekladom

26. may 2015 at 19:15 | Didi |  VIDEOS

Preklad:

Davide Valsecchi: Už predtým sme videli Sebastiana Vettela, ako sa na trať dostáva na bicykli. A ty?
Kimi Raikkonen: "Na skútri."

DV: Si lenivý? Alebo prečo?
KR: "Skúter je rýchlejší." (smiech)

DV: Vyhral si tu pred 10 rokmi, správne?
KR: "Áno, v roku 2005... takže dosť dávno." (smiech)

DV: Áno, dosť dávno, aký máš v tejto chvíli pocit, cítiš sa starší, silnejší, lepší... (Kimi krúti hlavou a hovorí na všetko nie)
KR: "Nie, naozaj sa necítim starší. Je to len číslo, asi.. cítim viac bolesti, ale..."

DV: Teraz mi povedz, keď bude koniec sezóny, budeš spokojný, ak...
KR: "Samozrejme keď vyhrám závod, aspoň jeden, ale vieš, to je ťažko povedať. Som si istý, že sa dokážeme zlepšiť a že môžeme byť viac konkurencieschopní než teraz a že sa môžeme viac priblížiť k Mercedesu, ale stále potrebujeme čas a dúfajme, že v určitom okamihu to príde, záleží na okruhu. Dúfam, že sa dotiahneme na ich úroveň, snažíme sa každý týždeň a je to pre každého zábava."

DV: A čo tento týždeň?
KR: "Naozaj neviem, čo očakávať, dúfam, že auto bude dobré. Pretože ak nie je také dobré, je to dlhý závod. Ale myslím si, že by tu malo byť auto dobré."

DV: Vysvetli mi niečo, v závode máš naozaj dobrú rýchlosť, ale v kvalifikáciách niekedy... trochu strácaš.
KR: "No, príliš často." (smiech)

DV: Príliš často, hej? Ale nie, trochu strácaš. Napr. v závode si aj rýchlejší ako Sebastian, ale kvalifikácie to kazia a potom je ťažké vo Formuli 1 predbiehať.
KR: "Neviem, čo je pravá príčina, ale závisí od mnohých detajlov, ktoré musíš mať správne nastavené. Tento rok je to aj o pneumatikách, ako ich vieš na jedno kolo zahriať, pretože to robí dosť veľké rozdiely. Niekedy máme celý víkend skvelé auto a potom príde chyba, alebo niekedy neurobíte dobré kolo v kvalifikácii, ale potom v závode je to opäť dobré. Je to oblasť, v ktorej sa musíme zlepšiť, pretože potom nie je jednoduché predbiehať."

(Kimi o nezrovnalostiach na ceste, ktoré sú v Monaku) "Vyzerajú teraz dosť hlboké, pretože keď jazdíš, tak necítiš, aké hlboké sú."

DV: Máš pravdu. Keď sa prechádzaš, tak to cítiš.
KR: "No ja sa neprechádzam." (smiech)

KR: "Teraz si môžeš zobrať auto." (smiech)
(Kimi to hovorí preto, že skôr, ako si sadol za volant, tak sa ho Davide opýtal, či môže jazdiť on - to však v tomto videu nevidno, až v ďalšom.)


Z videa sa zdá, že Kimi si rozhovor s Valsecchim užíval. Smějící se Tento týždeň zverejníme ďalšiu časť z tohto rozhovoru s prekladom. Mrkající

Ferrari do Kanady novú špecifikáciu motora neprivezie, zamerajú sa na kvalifikácie

26. may 2015 at 16:16 | Didi, zdroj: F1News.cz |  NEWS

Italský tým potvrdil, že zatím nehodlá využít žádné žetony pro vývoj motoru a že tedy do Kanady vylepšenou pohonnou jednotku nepřiveze.

Letos se Maranellu podařilo stáhnout náskok Mercedesu v oblasti výkonu motoru, stále však o kousek zaostává. I když využití 10 vývojových žetonů, které jim zůstaly, poskytuje potenciál na výraznější zlepšení, tak se Scuderia rozhodla počkat na pozdější fázi sezóny, aby z nich mohla vytěžit maximum.

Šéf týmu Maurizio Arrivabene v Monaku k vývoji pohonné jednotky řekl: "V Kanadě žetony nevyužijeme. Ale neptejte se mě na to, kdy to uděláme, protože tyto informace nechci Němcům předávat. Chci kousek nacionalismu," snaží se udržet tuto informaci v utajení před vedoucím Mercedesem. Pravděpodobnější tak je Belgie v přípravě na domácí Velkou cenu Itálie.

V Monaku potvrdil Sebastian Vettel dobrou formu Ferrari druhým místem. Na svého německého rivala ale stále znatelně ztrácejí v kvalifikacích: "Mercedes je od minulého roku v kvalifikacích velmi, velmi silný. To je pro nás náznakem toho, na co se v budoucnu musíme zaměřit."
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© kimiraikkonen.er.cz / raikkonen-f1.blog.cz | Kimi Raikkonen Fan Site | © 2008 - 2018, All Rights Reserved |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------