March 2016


Kimi ostáva verný značke Bell

31. march 2016 at 19:31 | Majkkonen; zdroj: twitter Aya_Shaker |  NEWS



Kimi Raikkonen: V Bahrajne chceme vyťažiť maximum

31. march 2016 at 19:27 | Majkkonen; zdroj: F1.sk |  NEWS
Kimi Räikkönen mal do úvodných pretekov v austrálskom Melbourne výborný štart a okamžite sa prepracoval na druhú priečku. V neskoršej fáze pretekov však po technickej poruche vypadol a prišiel o veľmi slušné body. V týchto chvíľach je však už v Bahrajne, kde vo štvrtok absolvoval tradičnú chvíľku s novinármi...

Teraz už vieme, že na kvalifikačnom formáte sa nič nemení. Čo na to hovoríš?
"Myslím si, že to bude viac-menej rovnaké ako v Melbourne. Ale ako sme povedali už predtým: my pravidlá nestanovujeme a je to rovnaké pre všetkých. Pokúsime sa z toho vyťažiť maximum a uvidíme, ako to prebehne."

Myslíš si, že táto trať bude Ferrari vyhovovať viac ako Melbourne?
"Ťažko povedať, pretože to závisí od mnohých vecí. V minulom roku to v našom podaní nebolo zlé, no teraz sme v novej sezóne, máme nové autá a na bahrajnské pomery nemáme normálne počasie. Do víkendu vstupujeme ako do každého iného, chceme vyťažiť maximum a potom uvidíme, ako na tom budeme. Mercedes bude rýchly, ale ostatní tiež."

Veríš v šancu na zopakovanie pódia z minulého roku?
"Cieľom je byť taký dobrý, ako sa len bude dať. Moje posledné preteky boli celkom dobré, ale prišiel problém... Teraz vstupujeme do nového víkendu. Je to ako zvyčajne: pokúšame sa čo najlepšie pripraviť, absolvovať tréningy a dostať z auta maximum. Napokon sa potom dostaví výsledok. Dúfajme, že dokážeme bojovať o predné priečky."

Porucha sa opäť raz objavila na tvojom aute. Nepovedal si si "Prečo zase ja"?
"Ani nie. Pochopiteľne, že radšej by som fungoval bez problémov, no tieto veci sa niekedy stávajú. Nemôžeme hovoriť, že to bola smola - veci musíme zvládať lepšie, aby sa problémy nevyskytovali. Na jednej strane je problém v pretekoch do určitej miery smolou, no keď niečo zlyhá, nemôžeme hovoriť len o šťastí a smole. Niekde v pozadí je problém a musíme sa postarať o to, aby sme chybu napravili. Počas testov sme nemali problémy a keď sa potom dostaví niečo, čo nepoznáte, tak čo narobíte. Som si istý, že teraz už bude všetko v poriadku. Problém nám však zničil preteky."

Na tomto mieste si bol už sedemkrát na pódiu. Je na tejto trati niečo výnimočné, alebo si len mal viac šťastia?
"Ako som už povedal, so šťastím to nič nemá. V niektorých rokoch som nemal dobré pozície na štarte, ale potom som odjazdil dobré preteky. Je to okruh, na ktorom sa dá predbiehať - pochopiteľne ak máte rýchlosť. Keď bude auto dobré, môžeme zažiť vydarený víkend."

Čo si mohol v Melbourne spraviť pre záchranu motora?
"V prvom rade treba povedať, že tu nešlo o motor. Ak by to bolo niečo s motorom, tak ako jazdec by som nemohol spraviť vôbec nič. Bol to problém s turbom. Stratil som výkon a pomaly sa vrátil do boxov. Išlo o problém turba, ktoré sme preto vymenili."

Máš pocit, že Ferrari by v tomto roku mohlo ponaháňať Mercedes?
"Taký je náš cieľ, ale pochopiteľne nás ešte čaká množstvo práce. S pozíciou, v akej sme štartovali, sme pomerne spokojní. Kým však ako tím nebudeme vždy stáť celkom vpredu, nebudeme celkom šťastní. Doťahujeme sa, ale v Melbourne som nezískal dobrý výsledok. Je však jasné, že auto je určite krokom vpred."

Kimi sa už pozerá na novú výzvu v Bahrajne

31. march 2016 at 19:19 | Majkkonen; zdroj: formula1.ferrari.com |  NEWS
To, že Kimi v Melbourne musel odstúpiť z pretekov je už za jeho chrbtom a teraz sa pozerá dopredu na novú výzvu na Medzinárodnom okruhu v Bahrajne, kde v minulom roku v rušnom priebehu pretekov vybojoval druhé miesto.

"Je ťažké predpovedať ako tento víkend prebehne, pretože výsledok závisí od mnohých faktorov.Vlani to nebolo tak zlé, ale je to nový víkend a nová GP, takže budeme robiť počas týchto dní všetko, čo bude v našich silách, aby sme dosiahli maximálny výsledok."

Ak vezmeme pozitíva z prvého závodu, Kimi poukazuje na to, že...

"V Austrálii začiatok ukázal, že všetko funguje celkom dobre, snáď to bude vždy takto, ale nie je to jednoduché mať silné štarty, je tam toľko vecí, ktoré ich ovplyvňujú. Posledný závod bol celkom v poriadku, ale samozrejme sme mali problém. Musíme to urobiť lepšie, opraviť súčasné problémy a snažiť sa vyhnúť nutnosti akejkoľvek inej chyby. Dúfajme, že môžeme mať dobrý víkend."

Kimi verí, že v Bahrajne to bude už v poriadku

31. march 2016 at 15:48 | Majkkonen; zdroj: en.f1i.com |  NEWS

Kimi Raikkonen potvrdil, že Ferrari je určite bližšie k Mercedesu, ale nemôžu sa uspokojiť, pokiaľ je Mercedes tým rýchlejším autom.

Ferrari ukázalo povzbudivý krok v priebehu prvých pretekov sezóny v Austrálii, kedy Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen v priebehu prvej časti pretekov jazdili v čele. Kimi Räikkönen musel neskôr pre poruchu turba z pretekov odstúpiť, zatiaľ čo jeho tímový kolega Vettel prišiel do cieľa tretí. Takýto priebeh zvyšuje očakávania, že Ferrari je hrozbou pre šampionát v tejto sezóne.

Na otázku, či Ferrari môže naozaj zviesť boj s Mercedesom tento rok, Kimi Räikkonen odpovedal:

"To je samozrejme cieľ, ale je tu ešte veľa práce, ktorú je treba urobiť".

"Sme veľmi spokojní s miestom, odkiaľ sme vyšli, ale nikdy nemôžeme byť úplne spokojní, kým nie sme vpredu ako tím. Približujeme sa, ale v Melbourne som nemal dobrý výsledok, pretože som musel z pretekov odstúpiť, ale je jasné, že auto je definitívne krokom vpred, ale je tu stále na čom pracovať, aby sme boli presne tam, kde chceme byť."

Potom, čo odstúpil kvôli problému turba, Kimi Raikkonen hovorí, že necíti smolu, keď príde na túto tému.

"Samozrejme, že som radšej keď nemáme žiadne problémy, ale niekedy sa také veci dejú, ale nemôžete jednoducho povedať, že to bola smola. Musíme robiť veci lepšie, snažiť sa vyhnúť prípadným problémom."

"Na jednej strane, keď je problém je to smola, ale keď sa niečo podarí, nie je to len šťastie. Je to problém z vnútra, proste sa musíme uistiť, že tieto problémy skončili. Nemali sme žiadne problémy pri testovaní, takže, keď tam sú veci, ktoré nepoznáme, nemôžeme s tým nič robiť. Som si istý, že tentokrát budeme v poriadku, ale tento problém nám prekazil výsledok v Melbourne."

Aktuálna situácia v Bahrajne

31. march 2016 at 13:32 | Majkkonen |  NEWS
V Bahrajne dnes opäť prší... Zajtra má byť zamračené počasie, v priebehu víkendu má byť už slnečno...


V garáži Scuderie Ferrari prípravy na víkendovú VC Bahrajnu prebiehajú v plnom prúde...



Krátka správa pred víkendovou VC Bahrajnu 2016

31. march 2016 at 12:37 | Majkkonen; zdroj: f1sport.autorevue.cz |  NEWS
Ferrari verí, že rýchly zásah po požiari auta Kimiho Räikkönena v priebehu Veľkej ceny Austrálie pomohol zachrániť pohonnú jednotku, ktorá tak bude môcť byť znovu využitá v Bahrajne.

Kimi Räikkönen jazdil počas pretekov priebežne na treťom mieste, keď zaznamenal problém s prehrievaním, čo dokreslili plamene šľahajúce z výstupného otvoru pre chladenie motora. Ihneď nato dostal inštrukcie, aby vypol motor a odstúpil.

Z analýzy Scuderie vyplynulo, že jeho motor s vnútorným spaľovaním (ICE) nebol poškodený požiarom, ktorý ihneď zlikvidovali traťoví komisári.

Pretože nedeľňajšie preteky sa v Bahrajne pôjdu pri západe slnka, motor už nebude vystavený tak extrémnym teplotám. Vďaka tomu Ferrari neplánuje výmenu motora, situáciu však v priebehu víkendu ešte vyhodnotia.

Taliansky tím však Kimimu bude musieť vymeniť turbo, ktoré spôsobilo technický problém v Austrálii.


Iceman dnes dorazil do padoku okruhu Sachír

31. march 2016 at 12:05 | Majkkonen |  PHOTOS

Kimi pricestoval do Bahrajnu včera v noci, dnes sa už pripojil k svojmu tímu v padoku. Takto sa privítal so šéfom Scuderie Mauriziom Arrivabenem.



Kimiho doterajšie výsledky na okruhu Sachír v Bahrajne

31. march 2016 at 10:00 | Majkkonen |  NEWS
Po austrálskom Melbourne sa preteky formule 1 presúvajú do Perského zálivu na ostrov Bahrajn. Okruh Sachír pri bahrajnskom hlavnom meste Manama je postavený priamo v púšti a F1 bude hostiť po dvanástykrát. Výstavbu okruhu podporil bahrajnský korunný princ šajch Salmán bin Hamad Al Chalífa, ktorý je zároveň čestným predsedom Bahrajnskej automobilovej federácie.

Keďže je okruh umiestnený uprostred púšte, usporiadatelia mali obavy, že by sa kvôli naviatemu piesku na trati závod musel prerušovať. Avšak tento problém vyriešili rozprášením adhezivného materiálu (lepidla) okolo trate. Riziko dažďa je 0% aj keď v sezóne 2004 deň pred VC spŕchlo.


Dá sa povedať, že v počte pódiových umiestnení na okruhu Sachír v Bahrajne je Kimi už ako "doma". Celkovo stál na pódiu sedemkrát, avšak zatiaľ v tejto krajine ešte nevyhral.

Verme, že monopost SF16-H nebude proti a po nedeľňajších pretekoch, ktoré sa začínajú o 17:00 hodine podvečer, budeme vidieť Kimiho opäť na pódiu. Pripomínať skutočnosť, že Kimimu to pod umelým osvetlením šlape, netreba. I Belive!

Kimiho výsledky VC Bahrajnu 2004 - 2015

SezónaTímŠasiŠtartCieľ
2004West McLaren MercedesMP4-1919. miestoDNF motor
2005Team McLaren MercedesMP4-209. miesto3. miesto
2006Team McLaren MercedesMP4-2122. miesto3. miesto
2007Scuderia Ferrari MarlboroF20073. miesto3. miesto
2008Scuderia Ferrari MarlboroF20084. miesto2 .miesto
2009Scuderia Ferrari MarlboroF6010. miesto6. miesto
2012Lotus F1 TeamE2011. miesto3. miesto
2013Lotus F1 TeamE218. miesto3. miesto
2014Scuderia FerrariF14-T5. miesto10. miesto
2015Scuderia FerrariF14-T4. miesto2. miesto

Výsledky súčasných jazdcov v Bahrajne

Výber pneumatík pre VC Bahrajnu 2016

31. march 2016 at 8:00 | Majkkonen; zdroj: F1.sk |  NEWS
Predstavitelia Pirelli pokračujú v zavedenej tradícii a desať dní pred piatkovými tréningami oznamujú voľby pneumatík jednotlivých jazdcov. Tentoraz boli nominované stredne tvrdé, mäkké a supermäkké zmesi.

Zaujímavé je, že Ferrari stavilo na značne tvrdšiu voľbu ako konkurenčný Mercedes: majstri sveta si plánujú vystačiť s jedinou sadou stredne tvrdých pneumatík, ktorú navyše v rámci predvoleného výberu nominovalo Pirelli. Výrobca totiž vybral pre preteky jednu sadu stredne tvrdých a jednu sadu mäkkých (z nich je nutné jednu reálne použiť - pozn. red.), pre kvalifikáciu zarezervoval jedny supermäkké.

Jazdci Mercedesu si teda donominovali päť mäkkých a päť supermäkkých sád, no Ferrari dve stredne tvrdé, tri mäkké a päť supermäkkých. Ešte o niečo inak postupovali ďalšie stajne a vyzerá to tak, že by sme mohli byť svedkami mnohých rôznych stratégií.

Pre víkend má každý jazdec k dispozícii trinásť sád, z toho desať si volí sám a tri spomínané určilo Pirelli. V minulom roku určovalo všetkých trinásť sád Pirelli - sedem nominovalo z tvrdšej (prime) zmesi a šesť z mäkšej (option).

Zo svojich desiatich sád budú musieť jazdci tie použité postupne vracať podľa nasledujúceho predpisu:
- jednu sadu vrátia po 40 minútach prvého tréningu
- jednu sadu vrátia po skončení prvého tréningu
- dve sady vrátia po skončení druhého tréningu
- dve sady vrátia po skončení tretieho tréningu.

Pneumatiky, které si piloti vybrali pro Velkou cenu Bahrajnu 2016
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© kimiraikkonen.er.cz / raikkonen-f1.blog.cz | Kimi Raikkonen Fan Site | © 2008 - 2018, All Rights Reserved |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------