June 2016

Kimi sa teší na výzvu trate v Spielbergu

30. june 2016 at 20:46 | Majkkonen; zdroj: formula1.ferrari.com |  NEWS

"Vždy som mal rád túto trať. V minulosti som tu niekoľkokrát pretekal a vždy som si to užíval. Trať prináša dobré preteky, nie je tu mnoho zákrut, ale je tu veľa miest na predbiehanie.

Minulý rok to bolo pre mňa veľmi krátke účinkovanie, nie je to smiešne, keď ste mimo závod v prvom kole, ale som si istý, že tento rok môžeme dopadnúť lepšie. Je ťažké predpovedať čo očakávame, počul som, že okruh má nový povrch s väčšou priľnavosťou, čo môže byť dobrá vec. Bude zaujímavé sledovať, ako to je, to by mohlo trochu zmeniť určité veci.

Som si istý autom, myslím, že budeme počas víkendu vpredu. Všeobecne nám trochu chýba rýchlosť a kvalifikácie v tomto roku neboli pre nás najjednoduchšie. Naši súperi boli veľmi rýchli. Na niektorých miestach sme k nim veľmi blízko, potrebné je však dať veci správne dohromady a neurobiť žiadnu chybu.

Sme tu, aby sme vyhrávali preteky, posunuli sme sa, ale taktiež sme mali aj niektoré preteky dosť divné. Budeme tlačiť, kým bude existovať šanca. Sezóna je ešte dlhá, pokúšame sa dostať späť na čelo. Ako tím dobre spolupracujeme a chceme sa zlepšovať a dosiahnuť dobré výsledky, nikdy nebudeme spokojní, kým sa nevrátime k víťazstvám."


Video: Štvrtková tlačová konferencia jazdcov v Rakúsku

30. june 2016 at 16:41 | Majkkonen |  VIDEOS
Kimi: "Mám zmluvu pre tento rok. Neviem, čo sa bude diať v budúcom roku, každý rok sa o tom hovorí, pretože som v F1, vždy je to ten istý príbeh, takže nič nové."

"Ľudia môžu hovoriť, čo chcú, oni majú veľmi, veľmi málo pochopenia pre to, čo sa naozaj deje. Keby som robil všetky rozhodnutia ja, bolo by veľmi ľahké zistiť, čo budem robiť, ale nie je to na mne. Snažíme sa čo je v našich silách a tím určite pozná moju stranu príbehu a to mi stačí. Nemám záujem tu o tom hovoriť, ani nikde inde okrem tímu." (crash.net)





Novinky Scuderie Ferrari na VC Rakúska 2016 *AKTUALIZOVANÉ

30. june 2016 at 16:20 | Majkkonen |  NEWS

Auto Motor und Sport pred víkendovou VC Rakúska prináša informácie o novinkách Scuderie Ferrari pre VC Rakúska:

Sebastian Vettel, ako aj Kimi Räikkönen, by mali dostať nové spaľovacie motory a nové jednotky MGU-K. Do motora bol investovaný jeden vývojový žetón, ale zdroj dodáva: "Ferrari to nechcelo potvrdiť."

Scuderia Ferrari okrem toho nasadí aj nové palivo značky Shell, ktoré by sa malo v kombinácii s motorom postarať o lepší výkon. Sebastian Vettel by mal nasadiť už štvrtý motor a tretiu jednotku MGU-K, Kimi Räikkönen bude na tretích kusoch.

Auto Motor und Sport dodáva, že motorové vylepšenie malo pôvodne prísť až v Silverstone, ale Ferrari ho o jeden víkend unáhlilo. Zákazníci Sauber a Haas by mali mať celý balík k dispozícii až na Veľkej cene Veľkej Británie. Tam dostanú aj nové turbo, ktoré má Ferrari už od Kanady.

Novú, zatiaľ neoverenú informáciu, priniesol aj známy taliansky novinár Leo Turrini. Vettel podľa neho dostane novú prevodovku a na štarte VC Rakúska príde o päť miest.

* FIA potvrdila použitie žetónov: Talianskemu výrobcovi sídliacemu v Maranelle tak ostanú k dispozícii už len tri vývojové žetóny, pričom po skončení minulého ročníka ich dostal až 32! Najviac žetónov má k dispozícii Renault, až 21.

Tlačová konferencia pred víkendovou VC Rakúska 2016

30. june 2016 at 7:00 | Majkkonen |  NEWS
Tak, ako už tradične pred každou GP, tak aj tentokrát v Rakúsku prebehne štvrtková tlačová konferencia jazdcov. Na tlačovke so začiatkom o 15:00 hodine budú okrem Kimiho prítomní aj jazdci Esteban Gutiérrez(Haas), Daniil Kvjat(Toro Roso), Kevin Magnussen(Renault), Felipe Nasr(Sauber), a Daniel Ricciardo(Red Bull).

Takže Kimi bude pravdepodobne opäť čeliť otázkam týkajúcich sa svojej budúcnosti v F1.

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Grand Prix of Malaysia, #7 Kimi Raikkonen (FIN, Scuderia Ferrari), *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Nasledujúci formulový víkend patrí VC Rakúska

29. june 2016 at 18:40 | Majkkonen |  NEWS
Historicky prvá VC Rakúska sa uskutočnila v roku 1963, ale ešte nebola súčasťou šampionátu F1. Preteky vtedy vyhral legendárny Austrálčan Jack Brabham. O rok neskôr sa na letisku v Zeltwegu konalo už oficiálne podujatie MS. Po značnom úspechu prišli sťažnosti ohľadom bezpečnosti trate a rakúska veľká cena sa uskutočnila potom až o šesť rokov - už na Österreichringu taktiež v blízkosti Zeltwegu.

Na toto miesto sa jazdci pravidelne vracali do roku 1987. Vtedy sa počas pretekov udialo niekoľko incidentov, pre ktoré FIA podujatie zrušila. Reštart VC Rakúska prišiel po desiatich rokoch na A1 Ringu v Spielbergu, kde sa súťažilo do roku 2003.

Po sezóne 2003 vedenie šampionátu vyradilo trať z programu MS z dôvodu plánovaných úprav. Časť síce zrekonštruovali, ale práce sa zastavili a niekoľko rokov sa nič nedialo. Okruh napokon odkúpil majiteľ tímu Red Bull Dietrich Mateschitz a začal s prestavbou, ktorá si v rokoch 2008 až 2009 vyžiadala investície vo výške 70 mil €. Komplex nazval symbolicky Red Bull Ring a slávnostne ho otvorili v 15. mája 2011. V júli v roku 2013 sa rozhodlo, že Red Bull Ring od sa od sezóny 2014 zaradil do kaléndára MS F1.

Kimiho štatistiky na okruhu A1 Ring, resp. Red Bull Ring:

Účasť: 5x

3x A1Ring (2001 Red Bull Sauber Petronas, 2002, 2003 West McLaren Mercedes)
2x Red Bull Ring (2014, 2015 Scuderia Ferrari)
______________________________________________________________________________

Stupne víťazov: 1x
A1 Ring 2003 - 2. miesto West McLaren Mercedes
______________________________________________________________________________

Kimiho umiestnenia v doterajších Veľkých cenách Rakúska 2001 - 2003; 2014 - 2015

SezónaTímPozícia na štartePozícia v cieli
A1Ring 2001Red Bull Sauber Petronas9. miesto4. miesto
A1Ring 2002West McLaren Mercedes6. miestoDNF motor v 5. kole
A1Ring 2003West McLaren Mercedes2. miesto2. miesto
RB Ring 2014Scuderia Ferrari8. miesto10. miesto
RB Ring 2015Scuderia Ferrari14. miestoDNF kolízia v 1. kole
______________________________________________________________________________

Kimi oslavujúci 4. miesto (Red Bull Sauber Petronas 2001)



Kimi oslavujúci 2. miesto (West McLaren Mercedes 2003)


Marchionne: Dajte nám čas, zmeny sa už dejú

29. june 2016 at 18:27 | Majkkonen; zdroj: F1.sk |  NEWS
Scuderia Ferrari chcela v tomto roku bojovať o majstrovský titul, čo je vlastne každoročná povinnosť stajne. Po ôsmich veľkých cenách však s Mercedesom na body prehráva 177:258 a ideálne to nie je ani z pohľadu straty medzi jednotlivcami. Nico Rosberg z Mercedesu má 141 bodov, jeho kolega Lewis Hamilton 117 a pretekári Ferrari Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen 96, resp. 81 bodov.

"Naďalej verím tomu, že tento titul môžeme získať," povedal prezident Ferrari Sergio Marchionne v aktuálnom rozhovore pre Gazzettu dello Sport. "Pred nami je ešte mnoho pretekov a stať sa toho môže ešte veľa. Tajomstvo úspechu Mercedesu je v stabilite ich auta. Ferrari pre rok 2016 má v porovnaní s minuloročným monopostom viacero noviniek. Naďalej pracujeme na tom, aby sme toto auto skrotili. Snažíme sa prísť na to, čo presne potrebuje na odovzdanie plného výkonu. Je to ťažko zvládnuteľné auto."

Flavio Briatore pred niekoľkými dňami skonštatoval, že Ferrari má personálny problém. Sídli v Taliansku a zamestnáva hlavne Talianov, pretože odborníci z Veľkej Británie sa neradi sťahujú a je ťažké ich získať. Marchionne však túto úvahu odmietol a nemyslí si, že je pravdivá.

"Nemyslím si, že nám chýbajú odborné sily. Musí sa nám podariť len to, aby sme pritiahli ďalšiu generáciu technikov. Náš problém je len v tom, ako to robíme, nie v talente. Talent je tu. Keď sme tu so šéfom tímu Mauriziom Arrivabenem začínali, snažili sme sa o to, aby sme našich spolupracovníkov spoznali. Išlo aj o to, aby sme odhalili skryté talenty. Tým musíme umožniť dostať sa nahor. Dajte nám čas, zmeny sa už dejú," upozornil Marchionne.

Scuderia sa však nespolieha len na vlastnú liaheň, no keď to ide, siahne aj po osvedčených posilách. "Práve z tohto dôvodu sme získali napríklad Jocka Cleara. Náš tím chceme ideálne doplniť na tých správnych postoch. Ale priestor musíme dať aj našim pracovným silám, aby sa mohli realizovať. O toto nám nejde len vo Ferrari, ale aj vo Fiate. Ľudské zdroje potrebujeme vedieť správne využiť."

V čom potrebuje Ferrari pridať? "V šasi a v aerodynamike," odpovedal Sergio Marchionne. "Ale všetky tie príbehy týkajúce sa toho, že zaostávame preto, lebo Briti sú lídrami v oblasti šasi a aerodynamiky, toto všetko je hlúposť."

Talian reagoval aj na jazdeckú otázku. Budúcnosť Sebastiana Vettela je v zásade istá, ale Kimi Räikkönen má zmluvu už len pre tento rok. "Všetko závisí od samotného Kimiho Räikkönena. Či u nás ostane, závisí len od toho, ako bude jazdiť. Musí ukázať, že si zaslúži kokpit Ferrari. Myslím si, že inak by tu nechcel pokračovať ani on. Napokon príde aj deň, keď odídem i ja," dodal Marchionne.

Kimi Raikkonen podporil dobrú vec *AKTUALIZOVANÉ

29. june 2016 at 17:36 | Majkkonen; Didi, zdroj: ltasanomat.fi |  NEWS
Kimi Raikkonen daroval svoj overal s vyšitým textom World Champion z majstrovskej sezóny 2007 do aukcie, z ktorej výťažok pôjde na podporné projekty.

Hudobník a dediny obchodník Kitty Jernström usporiadať Pig Degerby osláv 11. čas. Teraz umelci sú, okrem iného Jari Sillanpää a najvyššie.

Aukcia sa bude konať tento víkend, avšak Iceman prítomný nebude, pretože má pracovné povinnosti - tento víkend sa totiž koná VC Rakúska.

Usporiadateľ aukcie Kisu Jernströmin je z Kimiho ochoty nadšený: "Pomyslel som si, že by bolo dobré Kimiho osloviť s tým, či by niečo venoval. O niekoľko dní som mal telefonát, v ktorom mi bolo povedané, že môže dať do aukcie svoju kombinézu," povedal Kisu.

Zaujímavá je však skutočnosť, že Kimi venoval do aukcie presne tú kombinézu, s ktorou vyhral titul majstra sveta v roku 2007 s vlastnoručným podpisom vyšitým na overale. Naozaj cenný kúsok.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© kimiraikkonen.er.cz / raikkonen-f1.blog.cz | Kimi Raikkonen Fan Site | © 2008 - 2018, All Rights Reserved |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------