January 2017

Inovácie nepustia: Ferrari chce pri dizajne piestov staviť na 3D tlač

31. january 2017 at 16:38 | Majkkonen; zdroj: F1.sk |  NEWS
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt pohonná jednotka scuderia ferrari f1

Formula 1 je technologickým lídrom v mnohých oblastiach a podľa aktuálnych informácií to vyzerá tak, že chce využiť aj možnosti 3D tlače. Scuderia Ferrari si touto metódou plánuje nadizajnovať inovatívne piesty, ktoré by sa vraj mohli postarať o výrazne zlepšenie výkonnosti.

Monopost, ktorého označenie zatiaľ nepoznáme, je vyvíjaný pod kódovým označením 668 a prvýkrát by sme ho na trati mali vidieť 24. februára v rámci filmovacieho dňa vo Fiorane. Stránka Motorsport.com informuje o tom, že počas testov by Ferrari ešte nemuselo mať finálnu verziu pohonnej jednotky, pretože hlavný dizajnér Lorenzo Sassi spolu s Enricom Gualtierim plánujú rázne zmeny, ktoré by mali prísť až na poslednú chvíľu a mali by priniesť značný výkonnostný pokrok.

"Finálny dizajn by mohol mať len veľmi málo spoločného s verziou pre rok 2016," píše redaktor Franco Nugnes. "Hovorí sa o tom, že zmena sa bude týkať hlavne spaľovania, pričom spaľovacia komora bude musieť vďaka najnovšej práci týkajúcej sa systému Turbulent Jet Ignition zvládnuť značný nárast tlaku."

Spoločnosť Magneti Marelli by mala dodať nový mikro-injektor, ktorý by mal v zapaľovacej komore zabezpečiť perfektné vzplanutie, čo by malo za dôsledok "zvýšenie výkonu, ale súčasne aj minimalizovanie spotreby paliva. Tieto zmeny však motor vystavia obrovským silám, pričom bude možné dosiahnutie tlaku až 400 barov. Navyše sa ráta s výrazným nárastom teploty, čo môže ohroziť spoľahlivosť."

Dopady tohto všetkého sú jasné: Ferrari potrebuje staviť na revolučný prístup a orientovať sa na inovácie. "V súčasnosti už prebiehajú previerky inovovaného konceptu dizajnu piestov, ktoré by mali byť zhotovené z novej zliatiny ocele. Výrobcovia sú zo strany FIA limitovaní z hľadiska materiálov, ktoré môžu využiť, no Ferrari má záujem o odchod od prevažne využívaného hliníka," prezrádza Nugnes, podľa ktorého je nutné nájsť niečo odolnejšie, čo by pomohlo zabezpečiť spoľahlivosť.

Hliníkove zliatiny by boli ľahšie ako zliatiny ocele, ale nemali by takú schopnosť odolať deformáciám a nezlyhať pri extrémnych teplotách. Problém ocele je však v tom, že pohyblivé časti ako piesty nemôžu byť omnoho ťažšie. Aj tu však existuje riešenie.

"V záujme nájdenia vhodnej zliatiny inžinieri z Maranella preverujú najmodernejšie technológie 3D tlače," konštatuje Franco Nugnes. "Využitie tejto techniky umožní inžinierom vytvárať tenké vrstvy materiálu jednu po druhej, vďaka čomu je možné vytvoriť komplexné formy, aké by sa predtým za pomoci tradičného odlievania a obrábania nedali vyrobiť."

Najmodernejšia 3D tlač vraj v tomto smere ponúka značnú slobodu a výrazne zrýchľuje i celý výrobný proces. "Využitie materiálov ako rôznych zliatiny ocele, ktoré by pri normálnych odlievacích procesoch neboli vhodné na výrobu piestu Formuly 1, už dnes prichádza do úvahy. Nie je totiž potrebná výroba kompletných povrchov, ale možné sú aj voštinové dizajny (v šesťhranných tvaroch včelieho plastu, pozn. red.). Voštinové koncepty prinášajú výhodu dodatočnej pevnosti bez toho, aby sa zvýšila váha."

"Nie je síce pravdepodobné, že na túto technológiu sa zameriava len Ferrari, no Binotto (Mattia, technický riaditeľ, pozn. red.) dúfa, že výkonnostné vylepšenia dostane na trať čo najskôr. Môže sa stať, že už na začiatku sezóny," dodáva Franco Nugnes.


Monopost Ferrari úspešne absolvoval povinné crash testy

29. january 2017 at 15:32 | Majkkonen; zdroj: scuderiafans.com |  NEWS
Monopost Ferrari pre sezónu 2017 je po absolvovaní povinných crash testov na dobrej ceste k svojmu debutu vo februári počas predsezónnych testov. Bezpečnostné predpisy FIA nariaďujú, že všetky kritické oblasti auta Formuly 1 musia prejsť štandardizovaným crash testom pred tým, než dostanú povolenie na oficiálne preteky pod hlavičkou FIA.

Posledným tímom, ktorý prešiel crash testom je Scuderia Ferrari. Taliansky tím potreboval niekoľko pokusov, aby prešiel skúškou, resp. skúšok bolo viacero, z dôvodu viacerých vzoriek predného "nosa". Na novom monoposte bude vidieť niektoré významné zmeny v porovnaní s monopostom SF16-H. Okrem integrácie zmien z dôvodu zmeny prítlaku a pneumatík má Scuderia tiež významné zlepšenie prevodovky a pohonnej jednotky v snahe znížiť deficit výkonu na svojich hlavných konkurentov Mercedes a Red Bull.

Podvozok monopostu má extrémnu konštrukciu a je už údajne odlišný od verzie podvozku tímu Haas Racing, ktorý má silné technické partnerstvo s Ferrari. Monopost Ferrari 2017 je stále bez označenia, oficiálny debut je oznámený na koniec februára. Na trati ho uvidíme pri testoch, ktoré prebehnú v Španielsku, kedy budú mať Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel možnosť riadiť monopost Ferrari prvýkrát.

Všetko najlepšie Mini Kimi!!!

27. january 2017 at 17:11 | Majkkonen |  NEWS
Minttu: 2 years old 💙 💙 💙 💙 💙 💙 💙

Krátke videjko z Aceho jazdy na našom FB: https://www.facebook.com/kimiraikkonen.er.cz/


Ponesie nový monopost Scuderie Ferrari označenie SF17-JB?

26. january 2017 at 18:56 | Majkkonen; zdroj: @SantanderGP |  NEWS
Ferrari predstaví svoj monopost 24. februára vo Fiorane. Scuderia nepatrí medzi tímy, ktoré majú "stabilnú" časť názvu pre monopost a menia len poradové číslo ako napríklad McLaren, Red Bull, Williams a niektorí ďalší. Názov auta je vždy trochu prekvapením.

Santander dnes na svojom Twitteri uverejnil označenie nového monopostu Ferrari pre sezónu 2017, ale tweet neskôr zmazal. Názov by mal byť SF17-JB. Čo znamená SF a 17 asi nie je treba vysvetľovať. JB odkazuje na iniciály Julesa Bianchiho. Práve číslo 17 Bianchi v F1 používal.

Je ale otázkou, či tomu tak bude. Názov SF17-JB sa totiž dnes neobjevil na internete prvýkrát. Stalo sa tak už začiatkom januára, kedy vznikla medzi fanúšikmi petícia, ktorej cieľom bolo presadenie práve tohto názvu.

@Gianludale27: Pokiaľ ide o príbeh o názve monopostu Ferrari 2017, Motorsport tvrdí, že o mene nového auta nebolo doposiaľ rozhodnuté...


Kimi Räikkönen novou tvárou Hartwall Original Long Drink

26. january 2017 at 17:24 | Majkkonen; zdroj: mtv.fi |  NEWS
Kimi Räikkönen sa stal prednedávnom (štvrtok 19.01.) novou tvárou nápoja Hartwall Original Long Drink. Podpora nápoja vzišla z Kimiho iniciatívy a malo by ísť o viacročnú spoluprácu. Ide o nápoj pôvodnej receptúry fínkeho ginu a grapefruitu založenej ešte z roku 1952. Spolupráca je zameraná predovšetkým na posilnenie a expanziu na nové exportné trhy najmä v Ázii.

"Veríme, že spolupráca s Kimim urobí long drink široko známym a to najmä v Ázii a otvorí nové trhy" hovorí generálny riaditeľ Harwall Kalle Järvinen.

Koncept marketingovej koncepcie je založený na fínskom životnom štýle s vlastnou cestou. "Fíni majú výrazných ľudí. Ľudia sú úprimní a sami sebou. Kimi Räikkönen je skvelým príkladom toho a ešte pozoruhodnejšia je skutočnosť, že spolupráca začala iniciatívou Kimiho Räikkönena. Kimi je celým srdcom zapojený do sveta long drink," hovorí produktová manažérka Eva Ignatius.

"Podporujem iba tie projekty, za ktorými si plne stojím. Hartwall si zaslúži miesto vo Fínsku ako národný nápoj, vo svete podobný neexistuje. Sme hrdí predstaviť Long drink pre cudzincov a je skvelé sa zapojiť do pomoci fínskej klasike dobyť svet," hovorí Kimi Räikkonen.



Foto: Tímové oblečenie Ferrari pre sezónu 2017

22. january 2017 at 10:59 | Majkkonen |  PHOTOS
Tímové oblečenie bude s podtlačou pripomínajúcou úspešnú históriu monopostov Scuderie Ferrari.


Video: Kimi Räikkönen vs. Marcus Grönholm

21. january 2017 at 20:46 | Majkkonen |  VIDEOS

Ako sme informovali v článku TU! Kimi Räikkönen si bol minulý týždeň (zrejme na pozvanie dvojnásobného majstra sveta v rely v kategórii WRC Marcusa Grönholma) zajazdiť v motokárach na ľadovej ploche.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© kimiraikkonen.er.cz / raikkonen-f1.blog.cz | Kimi Raikkonen Fan Site | © 2008 - 2018, All Rights Reserved |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------