March 2017


Videá: Kimi počas tréningov v Melbourne

29. march 2017 at 20:53 | Majkkonen |  VIDEOS



Nahraďte Kimiho Giovinazzim! Vyzýva Ferrari ich bývalý športový riaditeľ

28. march 2017 at 12:40 | Majkkonen; en.f1i.com |  NEWS
Výkon a talent 23-ročného Antonia Giovinazziho v nedeľnej GP Austrálie neostal bez povšimnutia mnohých expertov, medzi ktorých sa zaradil aj bývalý športový šéf Ferrari Cesare Fiorio.

Rezervný jazdec Scuderie Ferrari dostal v sobotu ráno skorý budíček od šéfa tímu Maurizia Arrivabeneho aby vyskočil z postele, pozbieral svoje veci a nahradil tak v tíme Sauber Pascala Wehrleina.

Cesare Fiorio, ktorý ocenili Giovinazziho bezchybný nedeľný závod verí, že Antonio je tak jasným kandidátom na sedačku Kimiho Räikkönena na rok 2018.

"Pozorujem ho už 4-5 rokov, je to určite náš najväčší talent a je pripravený na Formulu 1. Ferrari urobilo dobre a na základe zmluvy dúfam, že mu dajú šancu."

Cesare Fiorio je presvedčený, že Räikkönenovi vypršal čas a to si vyžaduje zmenu, aby nová krv bola zapracovaná do tímu z Maranella.

"Räikkönenove sezóny vo Ferrari s Alonsom a Vettelom boli sklamaním, aj keď v minulom roku sa z toho po boku Vettela dostal. Na konci sezóny bude mať 38 rokov a preto si myslím, že je čas uzavrieť jeho dobrodružstvo u Ferrari," dodal Fiorio.

Lauda nečaká, že Räikkönen potrápi Vettela

28. march 2017 at 12:03 | Majkkonen; zdroj: F1.sk |  NEWS
Kimi Räikkönen obsadil na Veľkej cene Austrálie štvrté miesto. Na svojho kolegu Sebastiana Vettela, ktorý podujatie vyhral, rýchlostne nestačil. Čo sa to s ním stalo?

"Strata na Sebastiana bola značná, pretože zvyčajne sú k sebe bližšie," odpovedal šéf predstavenstva Mercedesu Niki Lauda v rozhovore pre RTL a odmietol úvahy o tom, že Kimi by na novú F1 vo veku 37 rokov už nemal: "Nie, unavený nie je. Veď sa na neho pozrite ako pohodlne si tam sedí v slnečných okuliaroch. Ani kvapka potu."

Z hľadiska celej sezóny to Iceman nebude mať jednoduché. "Ak sa Sebastian vďaka víťazstvu dostane na pozitívnu vlnu, tak sa celý tím postaví za neho. Je to viacnásobný majster sveta a potom ho zdolať by bolo pre Kimiho fakt ťažké. Na niektorých tratiach by mu mohol byť vyrovnaný, ale všeobecne to bude mať po takomto Sebastianovom štarte ťažké," dodal Lauda.

Kritika predbiehania? Ešte si počkajme...

28. march 2017 at 11:59 | Majkkonen; zdroj: F1.sk |  NEWS
Už od schválenia nových aerodynamických pravidiel sa hovorilo o tom, že predbiehanie bude náročnejšie ako doposiaľ. Autá sú totiž stavané tak, že keď sa v zákrutách priblížia za iné, strácajú optimálne jazdné vlastnosti. Na začiatku roviniek sú potom príliš ďaleko na to, aby sa mohli pokúsiť o útok.

Celkový počet austrálskych manévrov sme porátali na jednej ruke, ale malo to viacero príčin. Autá sa v kvalifikácii dosť dobre zoradili od najrýchlejšieho po najslabšie a v Melbourne sa okrem toho nikdy nepredbiehalo jednoducho. Preto by sme si radšej mali počkať a až potom vyvodzovať závery.

Podobne to vidí aj pretekár Ferrari Kimi Räikkönen. "Predbiehanie v F1 nebolo nikdy jednoduché. Za nami sú však len jediné preteky a tento okruh má ďaleko k normálu. Niekde to bude jednoduchšie, inde náročnejšie. Uvidíme. Vyčkajme si na niekoľko ďalších podujatí."



Arrivabene: Bol to dobrý výsledok, no nie skvelý

27. march 2017 at 14:59 | Majkkonen; zdroj: F1.sk |  NEWS
V tíme Ferrari zavládla v nedeľu obrovská radosť. To, čo naznačovali už zimné testy v Barcelone, sa napokon naplnilo aj na okruhu Albert Park v Melbourne. Monopost SF70H bol silnejší ako konkurencia a Sebastian Vettel vybojoval nečakaný triumf.

"Bol to dobrý výsledok, ktorý však mohol byť aj skvelý - ak by sme na pódium dokázali dostať aj Kimiho," povedal šéf Ferrari Maurizio Arrivabene. "Keď sme predstavovali SF70H, hovorili sme o ňom ako o 'našom Ferrari' a toto víťazstvo je odrazom úsilia a tvrdej práce, ktorú sme do toho vložili v posledných mesiacoch tak v Maranelle, ako aj na trati."

"Sebastian odviedol skvelú prácu, rovnako ako vlastne celý tím. Škoda, že Kimi mal v úvode pretekov ťažkosti s tým, aby sa dostal do rytmu. Auto bolo inak veľmi dobré a dobre vybalansované, pričom konzistentný výkon pneumatík nám umožnil staviť na agresívnu stratégiu. Toto sú však len prvé preteky šampionátu a pred nami ich je ešte devätnásť. Takúto vysokú koncentrovanosť si musíme udržať na všetkých veľkých cenách. Nesmieme sa nechať rozptýliť a už od tohto okamihu sa orientujeme na Veľkú cenu Číny," dodal Talian.

Mimoriadne pozitívne naladený bol aj technický šéf tímu Mattia Binotto, ktorý považoval víťazstvo za odmenu za kolektívne snaženie: "Za nami je mimoriadne náročné obdobie, počas ktorého každý zdvojnásobil svoju vynakladanú energiu a úsilie. Pred nami je ešte devätnásť výziev a ako ukázali tieto preteky, aj najmenšia vecička sa môže postarať o rozdiel medzi tým, či ste vpredu alebo nie ste."

"Čo sa týka tohto víkendu v Melbourne, tak už kvalifikácia naznačila, že medzi tímami sú len malé rozdiely. Bolo nám jasné, že v pretekoch to bude veľmi tesné. O výsledkoch sa napokon rozhodlo v boxoch. Na konci prvého stintu sme asi mali o niečo slabšiu degradáciu ako naši súperi, vďaka čomu sme na trati mohli zotrvať dlhšie. Potom to už bolo len o tom, aby sme udržali spoľahlivosť a auto priniesli do cieľa."

"Seb odviedol excelentnú prácu, ale Kimi mal komplikovanejšie preteky. Začalo sa to už tým, že štartoval z nižšej priečky. Svoju pozíciu si však napokon udržal a jeho časy zo záverečnej fázy pretekov dobre ukázali, na čo mohol mať," dodal Binotto narážajúc na to, že Räikkönen zaznamenal vôbec najrýchlejšie kolo pretekov.


Štatistiky po VC Austrálie: Priemerné časy stintov, stratégie, zastávky v boxoch

26. march 2017 at 17:52 | Majkkonen |  PHOTOS
Všetci piati jazdci na pneu Ultrasoft(fialová)


Verstappen Supersoft(červená), ostatní štyria soft(žltá)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© kimiraikkonen.er.cz / raikkonen-f1.blog.cz | Kimi Raikkonen Fan Site | © 2008 - 2018, All Rights Reserved |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------