April 2018

Tento víkend zavíta Formula1 na okruh v Baku

Yesterday at 17:10 | Majkkonen |  NEWS
Baku - Ako "najmladší" okruh v kalendári je s 6,003 kilometrami po Spa zároveň druhým najdlhším okruhom. Je nepochybne jedným z najneobvyklejších okruhov v kalendári Formule1. Ide o mestský okruh v srdci hlavného mesta Azerbajdžanu, no napriek tomu sa môže pochváliť 2,1 kilometrov dlhou rovinkou, čo je viac ako tretina celkovej vzdialenosti okruhu na kultovom námestí Azadliq Square.

Nájsť správne nastavenie pre mestský okruh v Baku bude náročná úloha pre jazdcov a inžinierov, pretože pri rozhodovaní o optimálnej úrovene aerodynamického prítlaku je potrebné zvážiť požiadavky najpomalšieho úseku s potrebou rýchlosti na už spomínanej rovinke. Tento typ okruhu si taktiež vyžaduje dokonalú trakciu pre správne získavanie energie.

Prognóza na víkend predpovedá premenlivé počasie. Pirelli pre túto Veľkú cenu nominovalo mäkké, supermäkké a ultrarmäkké zmesi pneumatík, avšak degradácia je tu vyššia ako v Monaku a v Montreale.

V minulom roku na okruhu v Baku Kimi preteky nedokončil. V úvode kolidoval s Valtterim Bottasom, neskôr sa pridali problémy s monopostom.

Veľká cena Azerbajdžanu odštartuje o 18:10 hodine podvečer miestneho času (15:10 CET) a pôjde sa za súmraku. Slnko v metropole Azerbajdžanu zapadá po 18.15 miestneho času.

___________________________________________________________________________

Kimiho umiestnenia v doterajších Veľkých cenách na okruhu v Baku:

SezónaTímPozícia na štartePozícia v cieli
2016Scuderia Ferrari4. miesto4. miesto
2017Scuderia Ferrari3. miestoDNF
___________________________________________________________________________

Výsledky jazdcov z posledných sezón na okruhu v Baku:

Víťazstvo:
Nico Rosberg1x2016 Mercedes
AU Daniel Ricciardo1x2017 Red Bull

Pódium:
Nico Rosberg1x2016 Mercedes (1. miesto)
AU Daniel Ricciardo1x2017 Red Bull (1. miesto)
Sebastian Vettel1x2016 Scuderia Ferrari (2. miesto)
FI Valtteri Bottas1x2017 Mercedes (2. miesto)
MX Sergio Pérez1x2016 Force India (3. miesto)
CA Lance Stroll1x2017 Williams (3. miesto)

Všetko podstatné z minuloročnej VC Azerbajdžanu 2017 si môžete pozrieť v MENU v sekcii NEXT GP
*** Flashback GP 2017 ***

Foto: Prvá ochutnávka z Kimiho autobiografie

Yesterday at 9:05 | Majkkonen; Vrabček |  PHOTOS



Video: Rozhovor s Markom Arnallom počas VC Číny 2018

Sunday at 7:23 | Vrabček |  VIDEOS

Ahoj, jmenuji se Mark Arnall a pracuji v F1 již 22 let. Pojďte dál!

Redaktorka: Jaký je Kimi jako sportovec?

Mark: Popravdě je velmi dobrý. Tím myslím, že pracuje na 100 %. Je v tom samozřejmě také jeho vlastní motivace, takže ho nemusím neustále do něčeho nutit nebo honit. Některé kardio cvičení dělá sám (od sebe), takže pokud děláme nějaké kardio lekce, pokud jezdíme na kole nebo děláme něco jiného venku, cvičím s ním. Ale pokud dělá nějaké kardio cvičení doma, pak po mně nechce, abych vedle něj nutně stál. Dobře se s ním pracuje na jakékoliv úrovni. Pokud chci zahrnout něco nového do programu ohledně nutričních záležitostí, pak mu jen řeknu "okay, použijeme tohle", a on odvětí "okay, v pohodě". Často se zeptá proč, ale nikdy to neznamenalo, že by to byl pro něj opravdu takový problém, aby to nechtěl udělat, tedy pokud je to prospěšné.

Myslím si, že jedna z největších věcí, která se změnila v F1, je…vše se teď točí kolem váhy. Když se podívám na roky 97, 98, když jsem začínal, více se cílilo na sílu krku, protože se tankovalo během závodu, tzn. že každé kolo bylo jako kvalifikační, kdežto nyní jsou auta plná paliva, takže to není tak o té fyzické stránce. Inženýři tlačí na jezdce, aby byli co nejlehčí, aby mohli váhu co nejvíce přesunout na auto. Takže řekněme, že máme nějaké cíle dané týmem, "okay, nechceme, aby jezdec vážil víc než X, protože by nás to limitovalo v nastavení auta".

Redaktorka: Co je nejnáročnější pro jezdce, kteří tak hodně cestují?

Mark: Myslím, že každý v F1 musí podávat špičkový výkon každých 14 dní, to je podle mě největší výzva sama o sobě a cestování je toho velkou součástí. Někteří lidé trpí pásmovou nemocí více než jiní. Myslím, že lidé, kteří jí trpí více, musí tvrdě pracovat, aby ji překonali, a budou s ní více bojovat. Cestování vytváří výzvu na jedné straně i s ohledem na to, že je důležité v těchto situacích zůstat zdravý po celou sezónu. Myslím, že poslední sezóna byla první za dlouhou dobu, kdy Kimi nebyl nemocný v žádném závodě.

Redaktorka: Kolik dní v roce cestujete Vy sám?

Mark: Myslím, že se to pohybuje mezi 200-250 dny, a tak je tomu již 22 let.

(preklad z videa: Vrabček)

Foto: Kimi navštívil továreň Ferrari

Saturday at 21:57 | Majkkonen |  PHOTOS
Kimi popri práci na simulátore navštívil aj továreň Ferrari v Maranelle, kde spoločne so zamestnancami vytvorili pár fotografií, ktoré neskôr uverejnili na sociálnych sieťach.


Leo Turrini: Pravda o dvojici Vettel & Räikkönen

Saturday at 6:19 | Vrabček; zdroj: quotidiano.net |  NEWS
SF71H, practice

Italský novinář a znalec prostředí Ferrari Leo Turrini: "Pravda o dvojici Vettel & Räikkönen": "Od nedělního rána se setkávám s nezvyklým jevem. Kající se anti-Räikkönenovské zástupy nyní hlasitě volají ve jménu Kimiho. To je přímo skandální a ukazuje to na jejich nulovou slušnost."

"Pokud by si stěžoval fanoušek Räikkönena, pak bych to dokázal pochopit. Pokud to ale dělají ti, kteří od roku 2014 označují posledního mistra světa stáje Ferrari jako prodejného člověka, pak se musím smát a litovat je."

"Kdyby existovala povinnost jednat podřízeně či nápomocně, Kimi by nestartoval tak, jako to udělal v Šanghaji. Omlouvám se všem zarytým fanouškům Vettela, ale Seb je vpředu jen tehdy, když jede rychleji. Ve skutečnosti na startu Němec udělal to, co udělal, aby jednoduše neztratil GP ani vůči svému týmovému kolegovi."

"Jiná věc je zamyslet se, jak by se Vettel zachoval na startu v případě, kdy by role byly obrácené. V tomto si ani nikdo není jistý, ani já ne.

Jisté je, že fráze "když je za mnou, šílí" je krásná. Nemohl bych to vyjádřit lépe."

"V roce 2017 by Räikkönen býval byl vyhrál v Monaku a v Maďarsku a v USA se vzdal se své pozice ve prospěch svého týmového kolegy. Úžasná věc je, že jsem si to všiml jen já (a vlastně popravdě Marchionne si toho také všiml), přesto všichni říkali, že jeho sezóna je mizerná. Nyní se ozývají. To nedává smysl."

Kimi Räikkönen: Poradie sa mení od pretekov ku pretekom

Thursday at 9:15 | Majkkonen; zdroj: F1.sk |  NEWS
Ferrari vyhralo úvodné dve podujatia ročníka a malo našliapnuté aj na tretie víťazstvo. V Číne sa však oň začal hlásiť aj Valtteri Bottas, hlas Daniela Ricciarda bol napokon o dosť výraznejší. Kimi Räikkönen si po troch takýchto veľkých cenách myslí, že nikto nevie zoradiť tímy podľa výkonnosti.

"Ak sa opýtate kohokoľvek, bude preňho veľmi ťažké vám dať nejakú odpoveď," povedal na záver víkendu v Číne Kimi Räikkönen. "Myslím si, že výrazne sa pod výsledky (z Číny) podpísalo to, či ste mali lepšie pneumatiky ako ostatní. Vtedy ste sa vedeli od nich výkonnostne odtrhnúť."

"Samozrejme, bola to dôležitá súčasť hry, ktorá spôsobila veľké rozdiely - rovnako ako safety car. Hovoriť o čistej rýchlosti, keď má každý na trati obuté rovnaké pneumatiky je veľmi, veľmi ťažké," zdôraznil majster sveta z roku 2007.

Budúci týždeň sa presúvame do Azerbajdžanu, kde sme pred rokom videli poriadne dopletené predstavenie. Teploty by sa tam mali byť podobné ako v nedeľu v Číne. To bude jeden z faktorov, ktorý opäť ovplyvní víkend.

"Myslím si, že je to fajn pre tých, čo to sledujú, pretože nikto nič skutočne nevie," povedal na margo nejasného poradia tímov Kimi Räikkönen. "Každý by chcel, ale nik nevie, lebo sa to mení od pretekov ku pretekom a aj taký malý rozdiel dokáže narobiť v konečných výsledok veľké rozostupy. Musíme len počkať. Možno sa budeme striedať v závislosti od toho, kto bude na akých gumách.

Talianski novinári kritizujú prístup Ferrari k Räikkönenovi

Thursday at 7:11 | Majkkonen; zdroj: F1.sk |  NEWS

Ferrari od začiatku aktuálneho ročníka ukázalo, že aj keď je Kimi Räikkönen z výkonnostného hľadiska v podstate na úrovni Sebastiana Vettela, je degradovaný do pozície dvojky. Ak by tak Scuderia rozhodla v neskoršej fáze sezóny, keď by Fín na titul jednoznačne nemal nárok, každý by to akceptoval, no takto sa zdvihla vlna kritiky.

"Kimi nie je naivný," skonštatoval novinár Andrea Cremonesi, ktorého slová cituje Gazzetta dello Sport. "Vie, že Ferrari z hľadiska majstrovského boja jednoznačne stavilo na Vettela. Pýtam sa len jedno: Keď budú ku Kimimu pristupovať takto, ako dlho bude v tíme ešte vládnuť harmónia?"

Podobne to vníma aj ďalší žurnalista Pino Allievi, ktorému sa takéto "zneužívanie" majstra sveta z roku 2007 nepozdáva.

"Víťazstvá v Austrálii a v Bahrajne boli pekné tímové úspechy, avšak čínska prehra ide na vrub zmäteného a narušeného zmýšľania," poznamenal.

"Začalo sa to už pri štarte: Vettel Kimimu zavrel dvere priamo pred nosom. Výsledok bol taký, že Räikkönen sa musel vyhýbať kolízii a prišiel o miesta. Nesympatický a škodlivý manéver. Ak by boli vpredu dve autá Ferrari, preteky by prebiehali celkom inak."

"Nuž a potom, keď bol Kimi sklamaný a rezignoval, bol použitý ako zátka pre Bottasa. Bolo to nepekné a patrilo to práve medzi tie počiny, za ktoré je Ferrari od ostatných stajní často kritizované."

"Kimi už roky počúva výhrady, že je apatický a jeho talent vídame už len občas. V roku 2018 však jazdí celkom inak a pripomína mi toho niekdajšieho šampióna. A Ferrari to predsa musí využiť!" zdôrazňoval Allievi. "No namiesto toho bol Kimi Räikkönen v Austrálii potrestaný stratégiou a degradovaný do pozície Vettelovho prisluhovača. Je pokusným králikom pre experimenty a taktické hry."

"Toto je však obrovská chyba, ktorá sa musí prejaviť na morálke každého pretekára. Akú chuť má mať na to, aby absolvoval osemnásť dobrých podujatí, keď vie, že aj tak bude vyradený z hry?" pýtal sa ďalej Talian, podľa ktorého je najlepším príkladom správania sa k jazdcom Red Bull.

Foto: Slávnostný ceremoniál pred VC Číny 2018

Thursday at 7:11 | Majkkonen |  PHOTOS
Kimi Räikkönen vraj ako jediný dal svojmu "grid kid" počas čínskej hymny dolu šiltovku.


Foto: Kimi s Robinom už majú leto...

17. april 2018 at 12:33 | Majkkonen; zdroj: instagram.com/kimimatiasraikkonen/ |  PHOTOS


Video TU! a TU!

Foto: Kimi na odchode z čínskeho Šanghaja

16. april 2018 at 9:27 | Majkkonen; zdroj: Twitter@KimsterIndo |  PHOTOS
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© kimiraikkonen.er.cz / raikkonen-f1.blog.cz | Kimi Raikkonen Fan Site | © 2008 - 2018, All Rights Reserved |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------