April 2018

Mark Arnall cez Twitter...

30. april 2018 at 10:22 | Vrabček |  NEWS
Mark Arnall: "Já a Kimiho inženýři...nebyl jsem si v tuhle chvíli jistý, kdo ke mně v jakou chvíli mluvil do vysílačky. Sbohem DG (David Greenwood)...dnes poslední závod! Legenda!


Ocon viní za svoje vypadnutie Kimiho Räikkönena, komisári však netrestali

30. april 2018 at 9:53 | Majkkonen; zdroj: F1.sk |  NEWS

Pre Estebana Ocona sa Veľká cena Azerbajdžanu skončila už po troch zákrutách. V úzkej trojke bol síce Francúz vpredu, no vedľa neho sa snažil pretlačiť Kimi Räikkönen, ktorému už nezvýšilo miesto. Vrazil do auta Force Indie a bolo po nádejach na bodový zápis.

Hneď po nehode sa s Otmarom Szafnauerom, operačným riaditeľom Force Indie, spojili komentátori Sky Sports F1. "Toto rozhodne nebol štart, aký sme chceli. Neviem, na čo vtedy Räikkönen myslel. A podľa mňa to nevedel ani on sám. To bol hlúpy a neskorý manéver."

"Kimiho som v druhej zákrute porazil. Ja som bol vpredu, on vzadu," vysvetľoval Esteban Ocon. "Brzdil som do zákruty. Kimi sa zrazu objavil a ja som skončil v bariérach. Tak to vyzerá z môjho pohľadu. Bolo zbytočné v danom momente toľko riskovať. Nebola to moja chyba, to ja som bol ten, kto bol odpálený,"obhajoval sa Francúz.

Okamžite po incidente dala Force India podnet Charliemu Whitingovi. Ten sa spolu s komisármi na incident pozrel, ale vyhodnotil, že šlo o "typickú kolíziu z prvého kola pretekov."

"Skonštatoval, že jeho posledný vizuálny kontakt s autom s číslom sedem bol na rovinke po druhej zákrute. V tretej už monopost neregistroval," píše sa v stanovisku komisárov.

"Pilot akceptoval poznámku, že by nemal predpokladať, že auto nie je v jeho blízkosti len kvôli tomu, že ho nevidí. Je dobre známe, že viditeľnosť nie je v dnešných autách úplne optimálna."

"Či chceme Kimimu niečo odkázať? On nič nevraví. So svojím Ferrari však nie je v pozícii, v akej by mal. Včera spravil chybu, dnes ďalšiu," dodal po pretekoch Ocon.

Novinka: Koniec pódiových rozhovorov, presuny v šesťmiestnom buggy

30. april 2018 at 8:41 | Majkkonen
V poslednej dobe sme si postupne zvykali na skutočnosť, že traja najlepší pretekári boli po skončení veľkej ceny vyspovedaní priamo na pódiu. Príležitosť položiť im niekoľko otázok mnohokrát dostali rôzne celebrity, sem-tam išlo o bývalých pretekárov.

Riaditeľ pretekov Charlie Whiting však v priebehu Veľkej ceny Azerbajdžanu informoval o tom, že po ukončení pretekov v Baku bude všetko fungovať po novom.

- po skončení pretekov tri najlepšie autá vstúpia do boxovej uličky a ako zvyčajne zastavia vo vyhradenej oblasti parc fermé.

- keď jazdci vyskočia zo svojich áut, budú požiadaní o to, aby si čo najrýchlejšie zložili prilby a postavili sa pred pripravenú stenu, ktorá bude rovnaká ako stena na pódiu. Umiestnená bude pri dverách prvej garáže.

- budú tam dvaja kameramani a jeden novinár (tu v Azerbajdžane David Coulthard), ktorí jazdcov vyspovedajú bez špecifického poradia: ten, kto prvý príde, bude prvý vyspovedaný.

- kým bude jeden jazdec poskytovať rozhovor, zvyšní budú absolvovať váženie na váhach v parc fermé.

- keď budú rozhovory ukončené, jazdci budú eskortovaní do miestnosti za pódiom a následne na pódium pre pódiový ceremoniál.

- pódiové rozhovory sa neuskutočnia. Po skončení pódiového ceremoniálu budú jazdci eskortovaní mediálnym delegátom FIA priamo do miestnosti, kde sa uskutoční tlačová konferencia, a to v šesťmiestnom buggy.








Po úvodnej kolízii a trápení sa končí Kimi v Baku napokon na druhom mieste

29. april 2018 at 15:58 | Majkkonen |  NEWS


Britský jazdec Lewis Hamilton na Mercedese sa stal víťazom Veľkej ceny Azerbajdžanu, štvrtých pretekov seriálu MS Formuly 1.

Na mestskom okruhu v Baku si obhajca titulu pripísal prvé víťazstvo v sezóne po tom, čo 17 km pred cieľom vyťažil z defektu dovtedajšieho lídra a tímového kolegu Valtteriho Bottasa. Druhý skončil Kimi Räikkönen na Ferrari, z cennej tretej priečky sa tešil Sergio Perez z Force India.

Prvá pätica si po úvodných zákrutách postrážila svoje pozície, k zaujímavým momentom však prišlo za ňou. Kimi Räikkönen s Oconom si nedali priestor v ostrej ľavotočivej zákrute v ktorej napokon vzájomne kolidovali. Rýchlo skončil aj Sirotkin po kontakte s Alonsom. Španiel dokázal dôjsť do boxov prakticky bez dvoch pravých pneumatík, no pokračoval v pretekoch.

Safety car opustil trať v 5. kole a krátko po reštarte pretekov Verstappen i Sainz predbehli Ricciarda. Oba Red Bully, Ricciardo i Verstappen, predvádzali viacero riskantných manévrov. Hamilton jazdiaci za vedúcou dvojicou Vettel - Bottas išiel do boxov v 22. kole po tom, čo nedobrzdil jednu zo zákrut. Vrátil sa na 3. mieste pred Verstappenom, ale jeho manko na Vettela naďalej narastalo. Nemec prezúval v 31. kole a zaradil sa za Bottasa.

Súboj Ricciarda s Verstappenom napísal ďalšiu kapitolu v 36. kole, keď prvý menovaný úspešne predbehol kolegu a krátko na to zamieril do boxov. Verstappen prezul v 39. kole, vrátil sa pred Ricciarda, no ich súboj vyvrcholil kolíziou v 40. kole, keď Ricciardo nedobrzdil pred zákrutou a nabral Belgičana. Z následnej prítomnosti bezpečnostného vozidla vyťažil líder Bottas, ktorý prezul na ultramäkkú zmes a vrátil sa na prvej priečke. Zahrievanie pneumatík sa nevydarilo Grosjeanovi, ktorý narazil do bariéry a okrem safety car prišiel na trať aj medical car.

Bottas si po ďalšom reštarte pretekov udržal prvú priečku, no nie nadlho. Dve kolá pred koncom doplatil na nečistoty na trati, dostal defekt na zadnom kolese a skončil. Na prvú priečku sa tak posunul Hamilton, ktorý si ju nenechal vziať a po prvom triumfe v sezóne sa vyhupol do čela šampionátu.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© kimiraikkonen.er.cz / raikkonen-f1.blog.cz | Kimi Raikkonen Fan Site | © 2008 - 2018, All Rights Reserved |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------