Foto: Kimi a Maurizio Arrivabene na prezentácii Ferrari488 Pista v Montreale

10. june 2018 at 8:05 | Majkkonen |  NEWS
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ferrari 488 Pista: Ostré GTB má najvýkonnejší motor V8 v histórii.


Automobilka z Maranella sa prednedávnom na autosalóne v Ženeve pochvála najvýkonnejším 8-valcovým modelom, aký kedy Ferrari vyrobilo. Doma sa má však cítiť nielen na okruhoch, ale aj na bežných cestách. Stovku pritom zvláda za 2,8 sekundy.

Prepracovaná aerodynamika priniesla Ferrari 488... Vzadu sa objavuje väčší dvojitý difúzor a väčší...

Novinka Ferrari nadväzuje na úspešné "okruhové" verzie Ferrari 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia a 458 Special. Základom je tentoraz model 488 GTB. No konštruktéri z Maranella na ňom využili skúsenosti z vytrvalostného šampionátu WEC, kde Ferrari vybojovalo za posledných šesť rokov päť titulov v kategórii GTE. A potom je tu potenciál, ktorý prinieslo 25 rokov série Ferrari Challenge. Takže sa nemožno čudovať, že nová verzia 488 Pista, čo znamená v taliančine okruh, bude poriadne ostrým náradím.

Všetko sa to začalo aerodynamikou. GTB dostalo odlišný "zobák" S-Duct, inšpirovaný technológiou monopostov F1, podvozkové difúzory Vortex a dvojitý zadný difúzor. Prepracované je aj zväčšené a vyššie umiestnené zadné "delfínové" krídlo či odvod horúceho vzduchu z motorového priestoru. Jeho otvory sa presunuli do nárazníka. Výsledkom aerodynamických úprav je zvýšenie prítlaku o 20 %. Pista to bude nepochybne potrebovať, veď vzadu pracuje preplňovaný motor 3,9 V8, ktorý ponúka pri rovných 8 000 otáčkach za minútu neskutočných 530 kW.

Vidlicový 8-valec s objemom 3,9 litra dáva po... Interiér pripomína svet monopostov F1....

A potom je tu ohromný krútiaci moment 770 Nm, ktorý generuje pri 3 000 otáčkach a zaradenom siedmom prevodovom stupni. Systém Variable Torque Managent dávkuje totiž krútiaci moment nielen podľa otáčok. V porovnaní s GTB tak Pista disponuje výkonom vyšším o 32 kW a krútiacim momentom vyšším ako 110 Nm. Ferrari hovorí o najvýkonnejšom 8-valci vo svojej histórii, čo potvrdzuje litrový výkon 135,82 kW/l. Motor je pritom ľahší. Odľahčený je kľukový hriadeľ, zotrvačník, sací trakt z uhlíkových vlákien aj výfukové potrubie z ocele Inconel.
 

Be the first one to judge this article.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Reklama
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© kimiraikkonen.er.cz / raikkonen-f1.blog.cz | Kimi Raikkonen Fan Site | © 2008 - 2018, All Rights Reserved |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------