Po Marchionneho smrti sa vo Ferrari rozpútala bitka o moc

8. october 2018 at 8:48 | Majkkonen; zdroj: F1.sk |  NEWS

Päť týždňov stačilo na to, aby sa z Ferrari, najväčšieho kandidáta na majstrovský titul, stal opomenutý outsider. Mohlo by sa zdať, že sa všetko začalo v úvode septembra na pretekoch v Monze, no talianski novinári si myslia niečo iné. Úrodnú pôdu pre taktické zlyhania a početné chyby vytvorila interná politika tímu. Tá neodmysliteľne patrí ku talianskemu koloritu.

Politikárčenie, ktoré sa Sergio Marchionne snažil udržať na uzde. Po jeho smrti sa však nad Scuderiou začalo zmrákať. Dnes už z mračien výdatne prší a blýska sa. Všetci pritom vieme, aké má Ferrari z dažďom problémy. Novinári a insideri Ferrari vnímajú ako dážď rozmáhajúce sa mocenské hry.

V rámci hodnotenia japonských pretekov Alberto Fabrega, taliansky novinár, ktorý sa zúčastňuje každej veľkej ceny, na margo Ferrari poznamenal: "Dva tímy v rámci jedného, no len jeden môže vyhrať: Binotto alebo Arrivabene."

"Vo Ferrari je teraz mnoho problémov. Taká klanová vojna. Toto už nie je tím," napísal ešte minulý týždeň Cristiano Sponton z funoanalisitecnica.com.

Mariano Froldi vysvetľuje, čo tento vnútorný rozkol spôsobilo: "Niekto chce zostať, aj keď Marchionne chcel, aby bol na konci sezóny preč."

Aké mal vlastne Marchionne so Scuderiou plány? "Neviem sa dočkať, keď v roku 2019 opustím FCA (Fiat Chrysler Automobiles, pozn. red.) a začnem sa naplno a výhradne venovať Ferrari… Konečne som našiel miesto, kde sa môžem usadiť. Tu v Maranelle si aj kúpim dom," povedal ešte pred svojou smrťou.

Ferrari zažilo svoje najlepšie obdobie za čias, keď Schumacherov vysnívaný tím okrem samotného Schumiho tvorili Jean Todt, Ross Brawn a Rory Byrne. Trojica ťahala za jeden povraz, čo v dnešnej Scuderii neplatí. Sergio Marchionne chcel zmeniť nelichotivú štatistiku: od smrti Enza Ferrariho sa jeho tímu ešte nepodarilo pod talianskym vedením vybojovať titul.

Marchionne mal splniť svoje slovo a viac sa začať zapájať do diania v stajni. "Skutočný šéf tímu by už neexistoval. Marchionne by prevzal niektoré úlohy a (Mattia) Binotto by stál po jeho boku. Technickým riaditeľom by sa stal (Laurent) Mekies, ktorý tento mesiac (v septembri, pozn. red.) prišiel z FIA. Také boli Marchionneho plány," informuje Piergiuseppe Donadoni.

Namiesto toho, aby sa Ferrari začalo zoceľovať pod Marchionneho prísnou rukou, aj keď niekedy za použitia nekonvenčných metód, ľudia začali míňať príliš veľa energie na udržanie si svojich miest. Cieľ vyhrať a koncentrovať sa na preteky je v tejto chvíli odsunutý do úzadia.

Fakt, že v tíme nie všetko funguje, potvrdila sobotňajšia kvalifikácia a niečo naznačilo aj Arrivabeneho vyjadrenie. Ten ozrejmil, že sa nechce miešať do technických vecí, no situáciu vnímal ako neakceptovateľnú. Napokon skonštatoval, že možno by Ferrari potrebovalo skúsenejších ľudí. Zaujímavé vyjadrenie, keďže Binotto, Jock Clear, Riccardo Adami aj hlavný stratég Inaki Rueda majú dlhoročné skúsenosti s Formulou 1.

Problémy si všíma aj nemecký Spiegel. "Mocenský boj medzi Arrivabenem a Binottom zanecháva svoje stopy na vyšších a stredných štruktúrach tímu - nič už nefunguje. Obaja majú v tíme svoje 'frakcie'; Arrivabene v administratíve, PR a v marketingu, Binotto zas u technikov."

Sebastian Vettel vývoj pozorne sleduje a podľa jeho posledných vyjadrení mu nie je všetko jedno. Rád by sa na rady popýtal Michaela Schumachera, počas ktorého pôsobenia to v Maranelle fungovalo. Ako už však bolo spomenuté, v tých dobách na čele Ferrari nestáli Taliani. Boli to posledné roky, keď všetko v tíme bežalo hladko. Nastoliť poriadok sa nepodarilo ani Stefanovi Domenicalimu.

Či vedenie Ferrari dokáže situáciu upokojiť a dostať tím do správnych koľají, to sa ukáže až o pár mesiacov. V každom prípade by malo začať urýchlene konať a jasne sa rozhodnúť pre jednu alebo druhú alternatívu. Sezóna 2019 je za rohom. Nestabilita a nekonečné politikárčenie nepomôže Sebastianovi Vettelovi, a prichádzajúcemu Charlesovi Leclercovi už vôbec nie. Nad ziskom titulu za takých okolností nemožno pomýšľať, dokonale zohratý Mercedes nebude čakať, kým sa vo Ferrari konečne dohodnú na pravidlách a rozdajú si karty.
 

Be the first one to judge this article.

Comments

1 kimka kimka | 8. october 2018 at 11:13 | React

Nie sú to neopodstatnené úvahy. Už dlhšie sa spomínal odchod Arrivabeneho a že jeho úlohy prevezne Binotto.
Jedno je isté, že všetky tie chyby od Monzy fakt ukazujú na úplný rozklad tímu, na vnútorný boj.

Ešte budeme vďační, že Kimi si našiel iné miesto. On na takéto veci nemá žalúdok a myslím, že si pamätá časy, keď v nádrži mal práškový cukor a pod.

A veta ...
"Niekto nechce odísť aj keď mal " ...tak mu k tomu dopomôžu nezmyselnými podrazmi. Čo tam po titule pod vedením Arrivabeneho, ten sa teraz nehodí do plánu :-x

2 Majkkonen Majkkonen | Email | Web | 8. october 2018 at 11:58 | React

[1]: Je to všetko škoda, ako to pokončilo, pretože som veril, že tento rok aspoň ten konštruktérsky titul dajú. Bolo to moje prianie kvôli Kimiho oddanosti a rokom tam strávených. Ale teraz potom všetkom, čo sa deje a ešte sa určite bude diať mám obavy z iného. A to, nepriškrtia, resp. nestopne nové vedenie tok financií do projektu Alfa Romeo Sauber? To by bola pre naše očakávania katastrofa. :-?

3 Majkkonen Majkkonen | Email | Web | 8. october 2018 at 12:13 | React

[2]: Ešte sa doplním...
Neviem, či som započul správne, pretože komentovanie prenosu F1 Eiselem tak nejak filtrujem, ale nevravel niečo, že Binotto ani nedorazil do Japonska. Opakujem, neviem potvrdiť, v akej súvislosti sa jeho meno(Binotta) spomínalo.

4 kimka kimka | 8. october 2018 at 12:36 | React

[2]:
Majú zmluvu na dodávku motorov do konca roka 2020.
A ...
Ferari nemá s Alfou nič spoločné, len Angeliovcov / FIAT /, ale aj to len okrajovo. Musím sa pozrieť, ale je tam aj iný investor, ktorý kúpil veľkú časť akcií Alfy.
Je to veľmi podobné, ako s Ducati. Aj v Ducati je FIAT už len monoritný akcionár.

5 Majkkonen Majkkonen | Email | Web | 8. october 2018 at 13:03 | React

[4]: Diky..., takže akékoľvek veci vo Ferrari by nemali mať vplyv na Alfu?

6 kimka kimka | 8. october 2018 at 15:58 | React

[5]:
Je to ešte pomotanejšie ako som si myslela , ale to je globalizácia :-D

V Amsterdame sídli finančná skupina Exor, ktorej dcérskou spoločnosťou je Ferrari, Juventus a iné. Majitelia sú rod. Angeli - ich zastupuje Elkhan.

Exor vlastní cca 30% akcií holdingu FCA - Fiat Chrysler, kde je 14 značiek. Medzi nimi aj Alfa Romeo, ktorá pohltila aj Maserati.Ich vplyv je asi väčší, cez rôzne špekulácie, ale ako som sa dočítala, tak majú priority. Fiat má byť v európe ľudové vozidlo. Značka Alfa stredná trieda, Maserati vyššia stredná trieda a Ferrari luxus. Ich záujmom je navýšiť výrobu Alfy. Tam sa im Kimi neskutočne hodí, preto podľa mňa nečakali ani minútu.

Alfa je akoby sesternica / cez Exor/ s Ferrari, aj keď Elkhan vystupuje tu aj tam, ale to je len kôli tomu, že zastupuje rodinu Angeli.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Reklama
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© kimiraikkonen.er.cz / raikkonen-f1.blog.cz | Kimi Raikkonen Fan Site | © 2008 - 2018, All Rights Reserved |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------