Ross Brawn obhajuje počínanie kompetentných, stopku podujatiu napokon vystavili tímy

13. march 2020 at 11:59 | Majkkonen, zdroj: f1.sk |  NEWS
Do prvého piatkového tréningu pred Veľkou cenou Austrálie nezostávali ani dve hodiny a Veľká cena Austrálie ešte stále nebola oficiálne zrušená. Žiadne stanovisko od šéfov športu, fanúšikovia zhromaždení v húfoch pred bránami okruhu. Z takéhoto počínania zostal mnohým rozum stáť.

Dostávali sme protichodné správy, ktoré pochádzali od médií a novinárov priamo na okruhu. Všetko to však boli len kuloárne informácie a navyše protichodné. Chceli tímy pretekať alebo nie? Čo na to miestna vláda a čo Liberty Media a organizátori? Podľa posledných správ boli za pokračovanie v súťažnom víkende len tri tímy, Red Bull, AlphaTauri a Racing Point. Tie mali deklarovať, že pretekať budú, ibaže by boli preteky zrušené.


Tieto tri stajne sa teda správali tak, ako sa správajú v bežný súťažný víkend. Krátko nato už miestne autority štátu Victoria bezprecedentne rozhodli, že kvôli hrozbe koronavírusu sa nik z fanúšikov nesmie zhromaždiť na okruhu. Vláda ale sama osebe podujatie nezrušila. V hre totiž stále bola alternatíva odjazdiť víkend s prázdnymi tribúnami. FIA a Liberty Media však čelili ohromnému tlaku zo strany ostatných tímov, najmä tých továrenských. Mercedes, Ferrari a Renault údajne vyhlásili, že majú právo (zjavne podložené mnohými právnymi a zmluvnými dojednaniami) do víkendu vôbec nenastúpiť. A keďže nemá význam pretekať so šiestimi autami (spomíname si na Veľkú cenu USA 2005), kompetentní napokon tomuto tlaku tímov museli podľahnúť.


To však stále nie je tak úplne odpoveď na otázku, prečo za danej situácie kompetentní vôbec uvažovali, že sa víkend uskutoční? Otáľanie totiž spôsobilo zhromažďovanie fanúšikov v húfoch na okruhu v dobe, keď v Taliansku, častiach Číny a ďalších oblastiach platí absolútny zákaz vychádzania.

"Na miestnu ekonomiku má toto podujatie veľký dopad, tiež to má dopad na naše financie. Pozreli sme sa na celú situáciu a keď sme sa rozhodli, že budeme pokračovať, v danom momente to vyzeralo inak, než to vyzerá teraz," vysvetľuje výkonný riaditeľ F1 Ross Brawn situáciu ešte pred samotným začiatkom víkendu

"To, čo mnohých zrejme prekvapilo najviac, je rapídne rozširovanie tohto problému. Situácia stále viac a viac eskaluje, najmä v krajinách ako Taliansko, kde je krivka rastu takmer kolmá. Myslím, že toto nepredpokladal nikto alebo skoro nikto."

"Bavil som sa o tom s Mattiou Binottom v posledných týždňoch niekoľkokrát a jeho nálada sa menila podľa toho, čo sa v Taliansku dialo," povedal Brawn.

"Sme na jednej lodi, ktorá sa plaví a my ako jej pasažieri sme optimistickí v tom, že ju dokážeme skrz to dostať, odštartovať veľkú cenu, vidieť skvelé preteky a priniesť trošku radosti do týchto ťažkých časov."

"Akonáhle však prišiel prvý potvrdený prípad (u mechanika McLarenu, pozn. red.) a jeden tím sa kvôli tomu nemohol do víkendu zapojiť, dostali sme sa do problému, ktorý sme museli riešiť," vysvetlil Brawn.

Záver tohto pracovného týždňa bol pre svet skutočne náročný. Európske krajiny pokračujú v reštriktívnych opatreniach, vo štvrtok pristúpili k zrušeniu svojho programu aj najväčšie severoamerické súťaže. Formula 1 však toto rozhodnutie nie a nie prijať. Napokon sa ukázalo, že každý volal s každým, ale nikto napokon nevydal pokyn.

Akoby sa tá loď s názvom Formula 1, ktorá bola kedysi plná "mačov" a "alfasamcov", ocitla bez kapitána. Sám Brawn sa háji, že po tom, čo sa dozvedel o pozitívnom prípade u mechanika McLarenu, spal dokopy asi hodinu a bol neustále v plnej permanencii, aby situáciu komunikoval so všetkými zainteresovanými stranami.

"Bolo tu množstvo problémov, cez ktoré sme museli prejsť. Museli sme dať tímy dokopy a zorganizovať stretnutie. Všetko to chce čas. Nedá sa proste rozhodnúť, ale treba zvážiť množstvo faktorov," povedal Brawn.

"Bolo to dosť stresujúce, myslím však, že sme sa s niečím tak dôležitým dokázali vysporiadať za 12 hodín, čo je dobré," háji postup kompetentných Brawn, ktorý očakáva, že zrušené budú aj podujatia v Bahrajne a Vietname a následne príde počítanie finančných strát.

"Tímy prežívajú vďaka súťažným víkendom. Toto bude mať na ich rozpočty veľký vplyv. A takisto na rozpočet našej spoločnosti. Strata každého podujatia znamená stratu ekonomickú."

"Máme plán, ako môžeme kalendár prestavať a pokúsime sa prispôsobiť ho tak, aby sme celý ten dopad zmiernili," dodal Brawn.
 

Be the first one to judge this article.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Reklama
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© kimiraikkonen.er.cz / raikkonen-f1.blog.cz | Kimi Raikkonen Fan Site | © 2008 - 2020, All Rights Reserved |
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------